Loon tijdens opleiding / Rugproblemen

Heb je een vraag die je nergens anders kwijt kunt, dan kun je die hier stellen. Let er op: er zal streng gemodereerd worden om flames te voorkomen.
Forumregels
Afbeelding

- In dit forum kunnen vragen gesteld worden aangaande het politiegebeuren
- We willen iedereen er op wijzen dat je de antwoorden moet aftoetsen aan diegene die ze beantwoord heeft. Bij iedereen kun je onder de forumnaam zien of het iemand van de politie is, een aspirant of een gewone forumbezoeker. Wees u ervan bewust dat sommigen antwoorden posten die gissingen, veronderstellingen of gewoonweg fout zijn.
- Het forumbeheer probeert te filteren, maar dat is niet altijd eenvoudig.

Wie een vraag heeft gesteld, kan daar op antwoorden, zonder onze tussenkomst. Omdat sommigen door het bos de bomen niet meer zagen, werd beslist dat voor de rest enkel nog gebruikers met minstens de status 'aspirant' kunnen antwoorden op de vragen. Wil je nu echt iets kwijt en kun je dit niet wegens je status, gebruik dan het 'uitroepteken' bij de posting. Dan stuur je een bericht naar het forumbeheer en kunnen we het bericht er bij plaatsen als dit echt wereldschokkend zou blijken :-D Dit moet de uitzondering zijn.

Nog een belangrijk punt voor onze gebruikers: geef enkel een antwoord op een vraag wanneer je het antwoord WEET. Aan gissingen en veronderstellingen heeft niemand iets.
Wanneer we merken dat er antwoorden worden geplaatst bij een vraag die niks meebrengen aan de oplossing van die vraag, worden die verwijderd en kan de poster een waarschuwing oplopen.
BUTTON_POST_REPLY
Sym
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2014, 20:45

Loon tijdens opleiding / Rugproblemen

Bericht door Sym »

Sinds dit anoniem is (voor zover dit nog bestaat) wil ik deze vragen toch beantwoord hebben.

Mijn situatie is als volgt, ik heb een goed betaalde job, boven gemiddelde laat ons zeggen. Nu wilde ik meedoen met de examens bij de politie, en heb ondertussen al de fysieke en cognitieve testen gedaan (en geslaagd). Maar zoals velen heb ik ook een huis af te betalen, en stel ik mij de vraag, wat verdien je tijdens je opleiding? Als je al bij een staatsdienst werkt, weet ik dat je je jaren ancienniteit meeneemt, maar is dit ook al bij je opleiding zo? Want ik kan mij bvb niet permitteren om ineens zo 7-800 euro minder te verdienen, toch niet over een periode van 1 to 1,5 jaar...

Nu mijn volgende puntje. Ik heb altijd al een relatief zwakkere rug gehad, dit is dan vooral zoals de meesten , lage rugpijn, en ik heb daar foto's laten voor nemen, en eik zit met een kleine uitstulping. Ik doe aan sport, ga fitnessen, en dergelijke, maar tijdens de fysieke test waar je je toch moet 'geven', voelde ik wel dat ik dit niet alle dagen zal moeten doen. Ik ben dan ook bang dat ik al deze moeite ga doen, om dan int beste geval overal geslaad te zijn, en dan te buizen om medische. Ik heb dan liever dat ik direct weet waar ik sta...

Graag jullie input hieromtrent. Thx
Cognitieve Vaardigheidsproeven
Redeneervermogen 61,333
Taalproef 61
Videoverslag - Inhoud 63,49
Videoverslag - Vorm 40

Functioneel Parcours
Hindernispiste 02m47s
vmd
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2015, 12:46

Re: Loon tijdens opleiding / Rugproblemen

Bericht door vmd »

Hoi,

Ik heb geïnformeerd voor dezelfde vraag over anciënniteitsovername die jij hebt op het volgende emailadres: polsupport@police.belgium.eu
Als je hen een tewerkstellingsattest bezorgt, kunnen zij berekenen hoeveel anciënniteit er wordt overgenomen en hoeveel je loon zal bedragen tijdens de opleiding. Dat attest kan je gewoon opvragen bij je eigen werkgever.

Hieronder de info die ik gekregen heb:

Enkel de statutaire prestaties in een lokaal bestuur komen in aanmerking voor de bepaling van de geldelijke anciënniteit. Eventuele contractuele prestaties in een lokaal bestuur zullen verwaarloosd worden.
Daarnaast zal er onderzocht worden of de periode als statutair personeelslid volledig in aanmerking kan worden genomen. Zo zullen bepaalde afwezigheden en verloven afgerekend worden, zullen deeltijdse prestaties pro rata in aanmerking komen , zullen enkel de volledige kalendermaanden komen in aanmerking, ...
Indien gewenst kunnen wij al nagaan hoeveel jaren anciënniteit U kan meenemen naar de politie. Hiervoor dienen wij in het bezit gesteld te worden van een tewerkstellingsattest met de volgende gegevens:
• De naam van de vroegere werkgever;
• De naam en voornaam van het personeelslid;
• De exacte begin- en einddatum van de tewerkstelling;
• De duur van het werk, meer bepaald of het halftijdse of voltijdse prestaties betreft en met de expliciete vermelding van het aantal uren per week;
• Het statuut waaronder het personeelslid gewerkt heeft (vb. contractueel, statutair, jobstudent, gesubsidieerde contractueel,…) alsook de wettelijke en reglementaire bepalingen die hierop betrekking hebben;
• De periodes van schorsing (vb. non-activiteit, schorsing van de arbeidsovereenkomst in geval van ziekte langer dan dertig dagen, volledige loopbaanonderbreking,…);


Hopelijk ben je hier iets mee en ik zou hen zeker een mailtje sturen.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Loon tijdens opleiding / Rugproblemen

Bericht door VRS »

Als je nu al bij die ene test aanvoelt dat je dat niet elke dag kan doen, dan lijkt me dat toch wel iets om serieus over na te denken. Ten eerste zal je het tijdens de opleiding vrij waarschijnlijk moeilijk hebben, want we leggen een zwaardere versie van dat parcours op tijd en stond af in onze sportlessen en het is ook een examenonderdeel. In ons 'oude' systeem moeten we momenteel nog het parcours en de krachtproeven (kar duwen/trekken en pop slepen) zonder tussenstop uitvoeren, daar waar je tijdens de selectie wel nog een korte tussenpauze hebt. Het verschil merk je wel (afhankelijk van je conditie). Ondertussen testen we ook het vermoedelijke nieuwe systeem dat in de komende opleiding zou ingevoerd worden: achter elke ronde de krachtproef doen. Uiteraard zijn we allemaal wel bekaf na zo'n prestatie (zowel 'oud' als 'nieuw' systeem), maar op zich hebben we niet meteen rugklachten of andere, het is voor de doorsnee AINP gewoon ferm vermoeiend.
Daarnaast lopen we heel vaak, wat misschien ook moeilijk kan worden voor je (de schokken die je misschien zal voelen in je rug). Wees je ook bewust van ander blessure- of ongemakkengevaar wegens de soms/vaak onregelmatige spreiding van sportmomenten (toch in de OPAC, want de planning is hier wel voor heel wat verbetering vatbaar).
En dan heb je nog het politiewerk zelf: ganse dagen met een wapengordel met een deel attributen eraan en een kogelwerend vest het terrein opgaan, en daarmee ook niet altijd even comfortabel zitten in de dienstvoertuigen. Zo te horen is dat ook effectief belastend voor de rug (stond zelfs nog in de gazet recent).

Het zou inderdaad kunnen zijn dat dit problemen geeft op je medische test (check misschien ook eens de medische selectiecriteria op jobpol.be). En ook al slaag je, overweeg je denk ik best goed of het opportuun is om verder te gaan gelet op je rug. Nu, de ene functie is minder fysiek belastend dan de andere binnen de politie (maar toch...).
Steven'84
Politie
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2013, 19:20

Re: Loon tijdens opleiding / Rugproblemen

Bericht door Steven'84 »

Tijdens de volledige opleiding word je betaald als aspirant-AGENT van politie en afhankelijk van je persoonlijke situatie zal
dat bedrag schommelen tussen 1300-1500 euro. Als je niemand ten laste hebt zal het eerder 1300 euro zijn. Heb je wel
iemand ten laste dan loopt het bedrag uiteraard op. De anciënniteit wordt meestal niet meteen toegepast. Blijkbaar is dat
een heel gedoe om na te gaan of je daar wel werkelijk recht op hebt en de personen in mijn prom (uit de openbare sector)
hebben er toen méér dan een JAAR op moeten wachten. Onlangs hoorde ik nog van iemand dat hij 18 maanden heeft moeten
wachten alvorens deze anciënniteit werd toegepast.

Je kan via jobpol ook eens de loonsimulator proberen, dat geeft je een goede indicatie.

Greetz,
WPR Brabant
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Loon tijdens opleiding / Rugproblemen

Bericht door VRS »

Ik krijg als alleenstaande zonder personen ten laste € 1435,80. Dus je hebt minstens al die wedde.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Loon tijdens opleiding / Rugproblemen

Bericht door VRS »

Ik krijg als alleenstaande zonder personen ten laste € 1435,80. Dus je hebt minstens al die wedde.
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: Loon tijdens opleiding / Rugproblemen

Bericht door Sw@tLorD »

Er gaan geruchten dat met de aanpassing van de opleiding, ook het loon zal aangepast worden (lager). Kan iemand dit bevestigen?
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
Vermandi
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2015, 13:35

Re: Loon tijdens opleiding / Rugproblemen

Bericht door Vermandi »

Ik heb enkele dagen geleden gebeld naar een school en die wisten me te vertellen dat het loon rond 1300 - 1400 ging schommelen.
Zij hebben mij ook verteld dat uw anciënniteit direct meerekend van bij het begin van de opleiding. Er zou iemand van de federale politie langskomen hiervoor.
Mads
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2016, 09:26

Re: Loon tijdens opleiding / Rugproblemen

Bericht door Mads »

Een vraag over de vergoeding; zijn er naast het loon nog extra legale voordelen? Vergoeding openbaar vervoer, kilometervergoeding, hospitalisatieverzekering,...
Barry
Politie
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2010, 14:30

Re: Loon tijdens opleiding / Rugproblemen

Bericht door Barry »

Er zijn bij de politie geen extra legale voordelen:
- geen kilometervergoeding of woon-werkvergoeding.
- geen hospitalisatieverzekering.
- geen maaltijdcheques of ecocheques.
- Minder vakantiegeld (in vergelijking met meeste privésectoren)
- Minder eindejaarsvergoeding (in vergelijking met meeste privésectoren)

Je hebt wel recht op gratis gezondheidszorg. Je kan dus je medische kosten terugkrijgen via de politie, doch dit is altijd achteraf.
Je kan via de sociale dienst kortingstarieven krijgen voor allerhande zaken (zoals hospitalisatieverzekeringen)

De moraal van het verhaal is: niemand gaat rijk worden van bij de politie te werken. Politiemensen moeten het volledig hebben van de vergoedingen voor de gepresteerde weekends en nachten. Je kan in de privésector vaak evenveel verdienen zonder de moeilijke shiften te doen en je sociale/gezinsleven op te offeren. Je zal vooral politieman worden omdat je die job wilt doen vanuit idealisme of vanwege de jobinhoud.
INP
BUTTON_POST_REPLY