Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door sledge »

dan is het te hopen dat er geen kalasjnikov op Linkeroever opduikt....drie minuten ????????
Afbeelding
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door L0k1- »

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... jpen.dhtml

nieuwe video met wat zicht op het gebruikte materiaal.
DerDritteMann
Politie
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2003, 11:26

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door DerDritteMann »

sledge schreefCOLONdan is het te hopen dat er geen kalasjnikov op Linkeroever opduikt....drie minuten ????????
Inderdaad, Bart De wever zei dat ze op 3 minuten van Wilrijk in Berendrecht staan. In het demofilmpje van vandaag zie je dat ze al 45 seconden nodig hebben om aan te rijden, kogelvrije vest aan te doen en verfpistool te pakken...

http://www.gva.be/cnt/dmf20150901_01843 ... monstratie

En in het filmpje zie je dat men iemand met een mes gaat neutraliseren waarbij men met vieren volop in de vuurlijn staat. Benieuwd of ze dat ook gaan doen als er een kalashnikov (daar zijn ze toch voor hé?) voor hen staat die de muren en alles errond aan flarden schiet...
Bart V
Politie
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 16:26

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door Bart V »

DerDritteMann schreefCOLON
En in het filmpje zie je dat men iemand met een mes gaat neutraliseren waarbij men met vieren volop in de vuurlijn staat. Benieuwd of ze dat ook gaan doen als er een kalashnikov (daar zijn ze toch voor hé?) voor hen staat die de muren en alles errond aan flarden schiet...
De vuurlijn... van een mes?

Wacht gewoon even af hoe dat team zal draaien i.p.v. er direct voluit tegen in te gaan. Zoals ik hier zelf al eerder postte, in Gent hebben we reeds jaren een dergelijke unit en ik ben daar zeer tevreden over. Bij risicovolle interventies bieden die zeker een meerwaarde.
PZ Gent
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door SHERIFF »

die 3 minuten zijn inderdaad niet haalbaar.

Dergelijk team heeft wel degelijk een meerwaarde. Kijk maar naar o.a. PAB Liege.
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door L0k1- »

Bart V schreefCOLON
DerDritteMann schreefCOLON
En in het filmpje zie je dat men iemand met een mes gaat neutraliseren waarbij men met vieren volop in de vuurlijn staat. Benieuwd of ze dat ook gaan doen als er een kalashnikov (daar zijn ze toch voor hé?) voor hen staat die de muren en alles errond aan flarden schiet...
De vuurlijn... van een mes?

Wacht gewoon even af hoe dat team zal draaien i.p.v. er direct voluit tegen in te gaan. Zoals ik hier zelf al eerder postte, in Gent hebben we reeds jaren een dergelijke unit en ik ben daar zeer tevreden over. Bij risicovolle interventies bieden die zeker een meerwaarde.
Nog een andere dienst dan COPS?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... rpen.dhtml

Hopelijk worden het nu geen 5 minuten met een voertuig minder :wink:
Bart V
Politie
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 16:26

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door Bart V »

L0k1- schreefCOLON
Nog een andere dienst dan COPS?
Nee, gewoon de COPS
PZ Gent
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door L0k1- »

http://m.hln.be/hln/mobile/article/deta ... onItemId=1

Nogal verontwaardigde reacties, maar vindt persoonlijk dat hier gepast is op gereageerd.

Een persoon welke gewapend was met glasscherven is geneutraliseerd zonder anderen, haarzelf of collega's in gevaar te brengen...
Bart V
Politie
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2010, 16:26

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door Bart V »

Voila, zoals zoveel collega's er over denken, een goeie, snelle en effectieve oplossing.

Op die nieuwsfora zijn er al die de FN303 een oorlogswapen noemen, gewoon het 'afvuren' op zich doet velen al steigeren zeker?
PZ Gent
Barry
Politie
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2010, 14:30

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door Barry »

Tja, waarom zit een "vangnet" niet in de standaard uitrusting? :uhoh: Veel mensen denken namelijk dat zoiets de oplossing zou zijn geweest.. Teveel tekenfilms gezien, denk ik dan :roll:

Daarnaast zijn het weer de politici van groen en s.pa die harde commentaar geven. Het is allemaal makkelijk gezegd vanuit hun dik betaalde en veilige zetel in het parlement. Kom het zelf maar eens doen! :evil:
INP
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door vdv »

Kinderrechtencommissaris Vanobbergen zei "Je hebt in Groot-Brittannië bijvoorbeeld interventieteams bij de politie die tussenkomen zonder geweld te gebruiken en zonder zichtbare wapens. Die zijn er op getraind om op mensen te blijven inpraten. Dat lijkt mij een veel efficiëntere manier van werken."

Ik dacht dat de sociaal assistenten, psychiatrische verplegers en psychologen van de jeugdzorg de professionele bagage hebben om te praten? Zij krijgen het met woorden niet opgelost, dus schuiven ze het probleem door naar de politie. En als die dan politietechnieken gebruikt is men verontwaardigd.

De politie moet geen teams oprichten die getraind zijn om te komen praten bij incidenten, de jeugdzorg moet dat zélf doen.
Voor de oprichting van een nieuwe 24/7-dienst is minstens 16 man nodig (pér zone waar een instelling is). Dat volk wordt weggehaald op andere diensten omdat er geen geld is om het kader uit te breiden. Om over die 'speciale training' nog maar te zwijgen (opleiding psycholoog?). Moeten wij de aandacht voor onze kerntaken verminderen omdat zij niet willen investeren?
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door Robby »

'k Merk toch dat de verontwaardiging zeer selectief is en de verontwaardiging over de verontwaardiging groter is.
De pers klopt alles op, maar de meeste mensen vinden dit een super oplossing.
De mensen vragen al langer naar een krachtdadig optreden van de politie.
Matthias blncqrt
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2016, 10:18

Re: Antwerpse politie krijgt "snelle respons team"

Bericht door Matthias blncqrt »

Goeiemiddag iedereen.

Graag had ik eens gereageerd ivm de SRT PLOEGEN antwerpen.

Momenteel ben in werkzaam als bewakingsagent in een ziekenhuis te antwerpen. Vorige week krijgen we een melding van een bedreiging met een steekwapen in onze parking. Betrokkene had zich ondertussen mogelijk "verschanst" in een bijgebouwtje van de campus. Een interventieploeg, srt en hondenploeg zijn toen ter plaatse gekomen.

Ik moet zeggen dat ik wel content was dat in zo'n korte tijdspanne (5-6min) al die ploegen gemobiliseerd waren.

Als Bewakingsa. Zijn we nl ongewapend, en het feit dat betrokkene zich "verschanst" had was volgens mijn bescheiden mening SRT hier van meerwaarde bij deze interventie.
BUTTON_POST_REPLY