Inzake het fluo gele uniform van de technische vaststellers van ongevallen, vind ik het persoonlijk een gemiste kans dat men niet dezelfde lay-out gebruikte zoals die van de motards. Alle ontwerpen zijn er, maar toch koos men er voor om een ander lettertype, andere belijning van de retro-reflecterende strepen en gele fluo broek te nemen. Toen ik de foto's zag, had ik toch meteen de nodige bedenkingen.
Inzake het gele fluo motorpak, hoop ik, zoals Robby het zegt, dat de federale het lastenboek van Antwerpen over gaat nemen. Daar is veel tijd en onderzoek in gestoken, en het zou zonde zijn (van het geld en de tijd) om alles overnieuw te gaan doen, om dan uiteindelijk bij hetzelfde uit te komen. De blauwe motorpakken (die overigens in het begin -en nu nog steeds- ook heeeeeeeeel veel weerstand en kritiek kregen) zijn niet meer te bestellen via federale markt, zodat ze bezig zijn met een nieuw pak. Wanneer alle politiemotards in België in het fluo geel rijden (zoals het blauwe) is er geen probleem inzake herkenbaarheid. Intussen zijn er in de provincie Antwerpen alleen al meerdere korpsen die ook het nut inzien van het fluo geel, en het lastenboek van Antwerpen overnamen. Antwerpen zelf, Brasschaat, Grens, Regio Turnhout, Neteland, Voorkempen....Daar zijn nu of binnenkort de motards al uitgerust met de nieuwe motorpakken. En de burgers herkennen ons wel hoor. Ze zijn unaniem positief over de herkenbaarheid en zichtbaarheid. Spijtig voor diegenen die niet openstaan voor vernieuwing en verbetering.
Verder vernam ik op het motorsalon dat Richa bezig is met de doorontwikkeling van de C-change stof, die nu nog wat stug aanvoelt. Die zou, op verzoek van menig motard, soepeler mogen. Wanneer je naar het 'Streetguard' pak van BMW kijkt, weet je dat dit moet lukken. Wanneer we naar basisontwerp van het pak kijken, zijn er op ongeveer 1 jaar tijd al enkele belangrijke en noodzakelijke aanpassingen ten goede gedaan. Ik vind dus dat men goed bezig is en sta 200% achter deze beslissing en het pak.
GrTz