Antwerpse politierekruten worden murw geslagen...

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
BigV
Aspirant
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:40

Antwerpse politierekruten worden murw geslagen...

Bericht door BigV »

"In de Antwerpse politieschool worden blijkbaar een soort 'stresstesten' uitgevoerd waaraan personeelsleden die in opleiding zijn, maar ook personeelsleden die in aanmerking komen voor een promotieopleiding, worden onderworpen. Ze worden blootgesteld aan alle mogelijke slagen en verwondingen door de sportmonitoren om hun stressbestendigheid te testen." De politievakbonden eisen dat deze praktijken onmiddellijk stopgezet worden.
Volgens vakbondsman Philip Van Hamme werden mensen murw geslagen en liepen anderen arm- en beenbreuken op. "Er werden zelfs personeelsleden afgevoerd naar het ziekenhuis." De politieschool in Antwerpen voerde de testen zelf in, zo luidt het.

Het Nationaal Syndicaat voor Politie- en Veiligheidspersoneel stelt ook vast dat "die testen nergens voorzien zijn in de rekruteringsprogramma's, dat ze totaal onwettelijk zijn, en dat er nooit over onderhandeld werd". De vakbond raadt de slachtoffers aan zich burgerlijke partij te stellen.

De andere vakbonden zijn dezelfde mening toegedaan. Bij ACV-Openbare Diensten is ook te horen dat men in Antwerpen "op eigen houtje handelt". ACOD wil dat er een onderzoek naar die arbeidsongevallen komt en VSOA-Politie besluit dat "examens materie zijn voor het onderhandelingscomité". (belga/adb)
Heb deze testen zelf ondergaan, wij waren de eersten die deze testen ondergingen. Naar mijn mening een zeer goede oefening, die hier duidelijk overdreven wordt. Als je natuurlijk denkt dat je tegen de sportmonitoren iets kunt doen, dan leer je ineens wat het is om in het echt iemand te onderschatten. Jammer dat ze de oefening willen afschaffen.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Antwerpse politierekruten worden murw geslagen...

Bericht door VRS »

BigV schreefCOLON
"In de Antwerpse politieschool worden blijkbaar een soort 'stresstesten' uitgevoerd waaraan personeelsleden die in opleiding zijn, maar ook personeelsleden die in aanmerking komen voor een promotieopleiding, worden onderworpen. Ze worden blootgesteld aan alle mogelijke slagen en verwondingen door de sportmonitoren om hun stressbestendigheid te testen." De politievakbonden eisen dat deze praktijken onmiddellijk stopgezet worden.
Volgens vakbondsman Philip Van Hamme werden mensen murw geslagen en liepen anderen arm- en beenbreuken op. "Er werden zelfs personeelsleden afgevoerd naar het ziekenhuis." De politieschool in Antwerpen voerde de testen zelf in, zo luidt het.

Het Nationaal Syndicaat voor Politie- en Veiligheidspersoneel stelt ook vast dat "die testen nergens voorzien zijn in de rekruteringsprogramma's, dat ze totaal onwettelijk zijn, en dat er nooit over onderhandeld werd". De vakbond raadt de slachtoffers aan zich burgerlijke partij te stellen.

De andere vakbonden zijn dezelfde mening toegedaan. Bij ACV-Openbare Diensten is ook te horen dat men in Antwerpen "op eigen houtje handelt". ACOD wil dat er een onderzoek naar die arbeidsongevallen komt en VSOA-Politie besluit dat "examens materie zijn voor het onderhandelingscomité". (belga/adb)
Heb deze testen zelf ondergaan, wij waren de eersten die deze testen ondergingen. Naar mijn mening een zeer goede oefening, die hier duidelijk overdreven wordt. Als je natuurlijk denkt dat je tegen de sportmonitoren iets kunt doen, dan leer je ineens wat het is om in het echt iemand te onderschatten. Jammer dat ze de oefening willen afschaffen.
Hoe verlopen die dan precies? Voorzien van been-, arm-, en hoofdbeschermers? Misschien is het inderdaad beter ze te behouden, want stressbestendigheid is een van de belangrijkste eisen voor politiemensen, en men klaagt anders wel dat nieuwe politiemensen zonder voldoende vaardigheden en ervaring de straat worden opgestuurd.
Gebruikers-avatar
Zorbacop
__________________________
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2011, 09:40

Re: Antwerpse politierekruten worden murw geslagen...

Bericht door Zorbacop »

Wel vervelend om te lezen dat er zoveel gewonden vallen.
De stressdagen zijn bij ons ook bekend.
Ze worden hier met allerlei zaken geconfronteerd, waaronder ook een hoop geweld wat op hen afkomt.
En dan zie je ook wat stress met je doet.
Bij mij is nog niet bekend dat er zwaar gewonden bij gevallen zijn.
Ik hoop het ook niet, want ze kunnen dan de straat niet op.

Ik vraag me dan ook af hoe het bij jullie gaat. En hoe die botbreuken ontstaan.
Of gebruiken jullie tijdens de oefening niet het code woord "no play!" Wat inhoud direct stoppen.
Bij ons wordt over het algemeen veel stil gehouden voor de groepen die nog moeten komen.
Anders weten ze alles al wat er gaat komen.
Nu krijgen ze door de onwetendheid al een beetje (voor)stress. :twisted:

Ik hoop dat ze die dagen niet gaan afschaffen.
Want ze kunnen er wel van leren.
When everything seems to be coming your way...
you may be in the wrong lane!
Crime is a disease
I'm the cure
Iced_Max
Beheerder + inschrijvingen
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2005, 13:10

Re: Antwerpse politierekruten worden murw geslagen...

Bericht door Iced_Max »

Ik ben zelf getuige geweest van het afnemen van enkele stresstesten op aspiranten.

Nu, ik weet niet vanwaar dit artikel komt, .. maar ik kan u zeggen dat het zwaar overdreven is.

De aspiranten worden idd onderworpen aan een test waar fysiek geweld wordt gebruikt. De aspiranten hebben de nodige veiligheidsbescherming aan, zowel hoofd als benen.

Veel meer kan ik er niet over melden, dit omdat dan het verrassingseffect weg is van de aspiranten die nog gaan volgen.

Doch zolang men tijdens de oefening het doel voor ogen houdt (SAMEN BLIJVEN) en niet ingaat op provocaties , ... dan valt het best mee. Uiteraard zijn er altijd aspiranten bij die de mening zijn toegedaan dat ze even de mentor op de grond gaan leggen en alzo uit de formatie stappen. Uiteraard duurt dat niet lang, en vallen er wel eens gewonden.

Nu, bij elke sport gebeuren er verwondingen.

Tevens vind ik het persoonlijk een goede zaak .... vele nieuwe aspiranten die van school komen hebben een ENORM macho gehalte, een grote mond en denken de wereld aan te kunnen. Deze testen zet hen even terug met beide voetjes aan de grond.

Zulke testen zouden ze moeten afnemen tijdens de selectieprocedure , ..... het is beter dat iemand blokkeert tijdens een geweldsituatie in een selectieprocedure dan later tijdens de uitoefening van de job, ...want dat kan het levens kosten, vooral dat van de collega's.
....When the Going Gets Tough, the Tough Get Going
Gebruikers-avatar
Zorbacop
__________________________
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2011, 09:40

Re: Antwerpse politierekruten worden murw geslagen...

Bericht door Zorbacop »

Zoals u kunt lezen in mijn profiel ben ik ook acteur aan de PA.
3 keer raden waarvoor o.a. :mrgreen:
When everything seems to be coming your way...
you may be in the wrong lane!
Crime is a disease
I'm the cure
Gebruikers-avatar
Zmarre
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011, 23:31

Re: Antwerpse politierekruten worden murw geslagen...

Bericht door Zmarre »

Bij ons is momenteel den derde naar't ziekenhuis afgevoerd van het functioneel parcours...

Dit is puur sensatiezucht.

Ik zou zelfs blij zijn om tegen de sportleerkrachten te vechten. Zo leert ge het tenminste deftig. Er zitten hier tussen dat tijdens de lessen geweldsbeheersing nevernooit tegenwerken, sorry maar dan leert ge dat niet hoor ^^
AINP28
vanaf 01/10/2011 in Bruxelles-Midi
Math
__________________________
BerichtenCOLON 176
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2009, 20:16

Re: Antwerpse politierekruten worden murw geslagen...

Bericht door Math »

De media pikt er nogal graag op in. Ze vergroten alles, van een mug een olifant maken!
Start opleiding Agent 2012
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Antwerpse politierekruten worden murw geslagen...

Bericht door Black Dog »

Zmarre schreefCOLONBij ons is momenteel den derde naar't ziekenhuis afgevoerd van het functioneel parcours...
Omdat...? Heeft de evenwichtsbalk hem een blauw oog geslagen?
Gebruikers-avatar
Zmarre
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011, 23:31

Re: Antwerpse politierekruten worden murw geslagen...

Bericht door Zmarre »

Neje, poot omgeslagen.

Was trouwens ook wel wat protest op hier. Persoonlijk snap ik niet dat ze ons dat laten doen in sportsloefkes ipv botinnen. Ik spreek over de hindernissenpiste buiten hé! Die ligt er heel de winter echt miserabel slecht uit.
AINP28
vanaf 01/10/2011 in Bruxelles-Midi
glen.stevens87
Aspirant
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2010, 19:54

Re: Antwerpse politierekruten worden murw geslagen...

Bericht door glen.stevens87 »

Zmarre schreefCOLONNeje, poot omgeslagen.

Was trouwens ook wel wat protest op hier. Persoonlijk snap ik niet dat ze ons dat laten doen in sportsloefkes ipv botinnen. Ik spreek over de hindernissenpiste buiten hé! Die ligt er heel de winter echt miserabel slecht uit.
Bij ons geven ze een vervangende activiteit als het gevroren heeft én alles ligt er spekglad bij,
bij jullie niet dus?
Start opleiding HINP BS 3 november te DSEF
Gebruikers-avatar
Zorbacop
__________________________
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2011, 09:40

Re: Antwerpse politierekruten worden murw geslagen...

Bericht door Zorbacop »

Hier is overigens het bericht zoals deze gisteren bij ons in Nederland in de krant stond.
En hier is het bericht van dezelfde krant, maar dan zoals deze door hen op het internet stond.

Zo zie je maar hoe men nieuws aan de man (of vrouw) probeert te brengen.Afbeelding
When everything seems to be coming your way...
you may be in the wrong lane!
Crime is a disease
I'm the cure
Beeckie
Aspirant
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2010, 20:28

Re: Antwerpse politierekruten worden murw geslagen...

Bericht door Beeckie »

Zorbacop schreefCOLONHier is overigens het bericht zoals deze gisteren bij ons in Nederland in de krant stond.
En hier is het bericht van dezelfde krant, maar dan zoals deze door hen op het internet stond.

Zo zie je maar hoe men nieuws aan de man (of vrouw) probeert te brengen.Afbeelding

Schitterend!!!! Kan je er nog verder naast zitten.

Uit geen enkel van de artikels die ik tot hiertoe gelezen heb blijkt dat men weet waarover het gaat. Een hoop gissingen en rondtasten meer doet men niet.
Ik heb hem gedaan dit jaar de stresstest maar als ik dit allemaal lees, was ik er blijkbaar toch niet bij :lol:
AINP Promotie 26 klas Golf Campus Vesta
Gebruikers-avatar
Zorbacop
__________________________
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2011, 09:40

Re: Antwerpse politierekruten worden murw geslagen...

Bericht door Zorbacop »

Beeckie schreefCOLONSchitterend!!!! Kan je er nog verder naast zitten.

Uit geen enkel van de artikels die ik tot hiertoe gelezen heb blijkt dat men weet waarover het gaat. Een hoop gissingen en rondtasten meer doet men niet.
Ik heb hem gedaan dit jaar de stresstest maar als ik dit allemaal lees, was ik er blijkbaar toch niet bij :lol:
Ach ja.....
Het verkoopt :roll:
When everything seems to be coming your way...
you may be in the wrong lane!
Crime is a disease
I'm the cure
L0k1-
Aspirant
BerichtenCOLON 473
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010, 21:07

Re: Antwerpse politierekruten worden murw geslagen...

Bericht door L0k1- »

Zorbacop schreefCOLONHier is overigens het bericht zoals deze gisteren bij ons in Nederland in de krant stond.
En hier is het bericht van dezelfde krant, maar dan zoals deze door hen op het internet stond.

Zo zie je maar hoe men nieuws aan de man (of vrouw) probeert te brengen.Afbeelding
Vrij simpel uit te leggen, zijn 2 verschillende redacties. Zo heb je hier ook HLN.be en HLN als krant. Wel beiden hebben een aparte redactie, ook al zitten ze onder dezelfde naam.
Yellowhair1
__________________________
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2011, 22:51

Re: Antwerpse politierekruten worden murw geslagen...

Bericht door Yellowhair1 »

Ik heb deze stress testen zelf volbracht hier, weliswaar lang geleden. Je krijgt een paar goei motten maar dat is ook alles. Als je van je afbijt en blijft doorvechten is het rap over.
Als de instructeurs zien dat je niet doorbijt dan krijg je serieus wat meer "aandacht." Als je als politieman hulp nodig hebt wil je toch niet dat je backup iemand is die opgeeft?
Ze willen gewoon zien dat je niet opgeeft en niet gemakkelijk van uw stuk te krijgen bent.
Een stapje hoger zijn de "no win/ambush" scenarios. Zelfde doel: nooit opgeven.
Tot op zekere hoogte introduceerden de instructeurs ook stress tijdens live fire scenarios. Het is gewoon een kwestie van de training zo dicht mogelijk de realiteit te laten benaderen. Maar leg dat maar eens uit aan madam Turtelboom.
Character is how you treat those who can do nothing for you.
BUTTON_POST_REPLY