In het geel...

Graag open discussies. Argumenteren mag, hit-en-run-technieken niet!
Elke aanval op de politie zal resulteren in een waarschuwing.
Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: In het geel...

Bericht door Eric »

Ik vraag mij af of het in de jungle die het verkeer soms is, werkelijk zo is dat fluoriserende strepen op een donkere achtergrond beter tot zijn recht komen dan op een lichte achtergrond. Is er wel een samenspel tussen beiden?

Die donkere kleur lijkt mij niet goed voor in het verkeer.
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: In het geel...

Bericht door Jens »

Hielcom schreefCOLONWaarschijnlijk is het wel goedkoper en gemakkelijker (en wat mooier) om donkergrijze of zwarte voertuigen te kiezen in plaats van wagens met een speciaal voor de politie voorbehouden blauwe kleur. Bij de Civiele Bescherming zijn ze daarom immers overgestapt van hun appelblauw-zeegroen naar wit.

Maar het contrast is inderdaad wel geslaagd hier, duidelijk beter dan op witte voertuigen (eindelijk een goed voorbeeld van zichtbaarheid dat niet afschuwelijk is). Misschien is het wel logischer om de blauwe strepen lichter te maken en achteraan een rood-gele visgraat te plaatsen, zoals op voertuigen met Battenburg-striping. Verder is dit ontwerp met de Nederlandse strepen wel stukken mooier dan die Battenburg.

----

Nu er toch wat gebrainstormd wordt, een ideetje voor België:
De Nederlandse striping vind ik wel iets hebben.

De striping (voorontwerp) van Hielcom vind ik persoonlijk minder. Het doet me eerder denken aan een voertuig dat rondrijdt op het tarmac in een luchthaven. Ik vind de herkenbaarheid van de politie niet echt groot. (wat niet wil zeggen dat ik je tijd en werk niet apprecier, Hielcom!).
Inspecteur van politie
boavida
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2014, 22:00

Re: In het geel...

Bericht door boavida »

Persoonlijk ben ik wel fan van de battenburg-striping. Er gaan trouwens geruchten dat het 'geel' op federaal vlak wordt tegengehouden door de Franstaligen omdat dit te Vlaams zou zijn? :roll:

Als dat zo is, mogen ze van mij per direct de politie (en liefst ook justitie) regionaliseren zodat de deelstaten verantwoordelijk zijn.

Zweden heeft trouwens een eigen versie van de battenburg-striping die ik wel mooi vind. Toegepast op de Belgische politie geeft het dit:

Afbeelding

Ik zou dit onmiddellijk invoeren!


Nog een paar voorbeelden:

Denemarken
Afbeelding

Noorwegen
Afbeelding

Wanneer zal België eindelijk volgen?
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: In het geel...

Bericht door SHERIFF »

boavida schreefCOLONEr gaan trouwens geruchten dat het 'geel' op federaal vlak wordt tegengehouden door de Franstaligen omdat dit te Vlaams zou zijn? :roll:
vooral sommige politiekers maken er een probleem van
GDR
Politie
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 15:50

Re: In het geel...

Bericht door GDR »

Anders moeten ze voor het kleurenschema gaan zoals de voertuigen uit Mad Max... iedereen content. :mrgreen:
Johnmobile24.jpg
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Re: In het geel...

Bericht door dielangemotormuis »

boavida schreefCOLONEr gaan trouwens geruchten dat het 'geel' op federaal vlak wordt tegengehouden door de Franstaligen omdat dit te Vlaams zou zijn? :roll:

Als dat zo is, mogen ze van mij per direct de politie (en liefst ook justitie) regionaliseren zodat de deelstaten verantwoordelijk zijn.
Dat is dan wel weer bijzonder van die Franstalige, aangezien de Gendarmerie nu ook geel in hun uniformjassen, motorjassen en op de voertuigen hebben.
Dus dat het te Vlaams zou zijn is natuurlijk kolder.
Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: In het geel...

Bericht door vdv »

toch is het zo: waarom denk je dat de palen van de verkeerslichten en dergelijke in Wallonië nog altijd rood/wit gestreept zijn en niet geel/zwart zoals in Vlaanderen en daarbuiten?
Nog een voorbeeld: In het debat rond de nieuwe Belgische nummerplaten naar Europees model werd gezegd dat zwarte karakters op een gele achtergrond het meest leesbaar is, de reden waarom veel landen dit gebruiken ... toch werd door de Waalse minister beslist om de witte achtergrond te behouden met iets donker rood.

Voor de rest geen problemen mee hoor: de Ardennen zijn geweldig.
Laatst gewijzigd door 2 op vdv, in totaal 1 keer gewijzigd.
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Re: In het geel...

Bericht door dielangemotormuis »

Om dan nog maar even offtopic te blijven.

Als ik dit zo hoor en vele andere verhalen van u collega's gaat dit nog jaren duren eer België echt een land is ipv 2 "deelstaten" die elkaar meer dwars zitten dan een lijn zoeken.
Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
dielangemotormuis
Nederlandse politie
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2012, 11:52

Re: In het geel...

Bericht door dielangemotormuis »

Het beste middel tegen onverantwoord rijgedrag is een achteruitkijkspiegel met een politieauto erin.

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.

@PA_Stoffels
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: In het geel...

Bericht door SHERIFF »

allebei heel knap vind ik
boavida
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2014, 22:00

Re: In het geel...

Bericht door boavida »

Perfectie:

Afbeelding

Afbeelding

Het verschil in zichtbaarheid met onze politie is ronduit schrijnend:

Afbeelding

:|
Barry
Politie
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2010, 14:30

Re: In het geel...

Bericht door Barry »

boavida schreefCOLON
Het verschil in zichtbaarheid met onze politie is ronduit schrijnend:

Afbeelding

:|
Dat is normaal voor een anonieme ? ... oh wacht .. :roll:
INP
Gebruikers-avatar
sledge
Moderator
BerichtenCOLON 2559
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2003, 16:06

Re: In het geel...

Bericht door sledge »

Afbeelding
Afbeelding
YannickS
Aspirant
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010, 12:08

Re: In het geel...

Bericht door YannickS »

Schijnt ook dat men de vesten voor interventie aan het testen is in de West . Iemand van daar al beelden van of ervaringen mee?

Ik vind het er er frisser uitzien dan het "gemeente" oranje
INP/interventie PZ Antwerpen
GDR
Politie
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 15:50

Re: In het geel...

Bericht door GDR »

De huisvuilophalers hebben tegenwoordig ook zulke polo's... :cry:
BUTTON_POST_REPLY