Stage in het buitenland

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
floris
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2009, 09:10

Stage in het buitenland

Bericht door floris »

Weet er iemand of je een deel van je stage kunt doen in het buitenland?
Zoals Zwitserland?
Dit omdat ik weet dat ze daar helemaal anders tewerk gaan dan in Belgie en wij volgens de Zwitsers een luilekkerleven hebben.
Ik zou het wel eens willen vergelijken.
Het zou een leerzame ervaring zijn.
lecoutre
__________________________
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2010, 16:19

Re: STAGE

Bericht door lecoutre »

Ik heb daar ooit es iets van gelezen dat daarover onderhandeld werd om dat in te voeren ofzo, maar ik heb totaal geen idee of dat dan goedgekeurd werd en zoja of dat wij daar al van zullen kunnen meegenieten :whoeha: Zou wel heel erg fantastisch zijn, ik zou staan springen om zoiets te doen!
Gebruikers-avatar
BlueDragon
Politie
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2004, 01:09

Re: STAGE

Bericht door BlueDragon »

Ik zie het nut niet van een stage doen in het buitenland, om uiteindelijk bij een Belgische politiedienst tewerkgesteld te worden. Het is toch de bedoeling om te leren hoe je hier moet werken, etc, en niet bij een buitenlandse politiedienst? Een dagje studieuitstap naar bijvoorbeeld een Nederlandse of Franse politiedienst tot daaraantoe, maar stage in het buitenland.... vind ik geen goed idee.


De tijden zijn toch veranderd.... in onze tijd waren we al tevreden als de ancien in het korps/brigade ons toeliet om een schets te maken, of een verhoor te doen van een fietsdiefstal. En je moest er niet aan denken om als jonge gast het woord te voeren tijdens een tussenkomst.... Kijken, luisteren, leren en iets uitvoeren als dat je gevraagd werd.

Als men dan tegenwoordig begint te onderhandelen om stages in het buitenland te laten doen (als dat correct is), dan kan ik inderdaad zeggen dat de tijden serieus veranderd zijn ....
Are you prepared to be the best ?
lecoutre
__________________________
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2010, 16:19

Re: STAGE

Bericht door lecoutre »

@BlueDragon:

Ik denk dat je idd een punt hebt wat het nut betreft, maar ik denk wel dat het een mooie persoonlijke ervaring moet zijn als je kan te weten komen hoe ze in andere landen te werk gaan. Maar ik betwijfel wel of zoiets in de nabije toekomst goedgekeurd zal worden, ik denk dat het een grote onderneming is om dat allemaal te regelen terwijl de opleiding maar een jaar duurt.
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: STAGE

Bericht door VRS »

Kan eventueel veranderen met de hervorming van de opleiding, al zal het denk ik eerder bij "bezoeken" blijven. Lijkt mij het nuttigst, Bluedragon heeft daar ook een punt.
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: STAGE

Bericht door Dimitri »

lecoutre schreefCOLON@BlueDragon:

Ik denk dat je idd een punt hebt wat het nut betreft, maar ik denk wel dat het een mooie persoonlijke ervaring moet zijn als je kan te weten komen hoe ze in andere landen te werk gaan. Maar ik betwijfel wel of zoiets in de nabije toekomst goedgekeurd zal worden, ik denk dat het een grote onderneming is om dat allemaal te regelen terwijl de opleiding maar een jaar duurt.
Wat is het nut van de overheid om te investeren in persoonlijke ervaringen die uiteindelijk op niks zullen uitdraaien? Al bij al vind ik nu al dat je met een absoluut minimum aan ervaring de straat wordt op gestuurd, laat staan dat de tijd die je krijgt dan nog deels opgesoupeerd wordt met iets waar je zo goed als geen ervarign voor je taken hier krijgt.

Zo een stage zou bijvoorbeeld veel nuttiger zijn (imo) als je al een jaar of 3-4 ervaring hebt en dat je dan dmv een uitwisselingsprogramma ofzo eens een maand meedraait op een buitenlandse dienst om te zien hoe het er daar aan toe gaat en wat er efficienter/beter is dan het systeem waar jij in draait met natuurlijk achteraf de kans om een degelijk verslag op te stellen in de hoop dat er in jouw zone iets mee kan worden aangevangen. Anders is en blijft het toch gewoon maar een plezierreisje (imo ;))
kboo
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 15:59

Re: Stage in het buitenland

Bericht door kboo »

Het is inderdaad zo dat er reeds overleg werd gepleegd om stages te laten doorgaan in het buitenland tijdens de basisopleiding. Mede dat men de basispolitieopleiding wil laten samenvallen met de bachelor/master-structuur zoals die geldt aan de universiteiten en hogescholen. Het zou onder de vorm van Erasmus zijn dat dergelijke stages zouden kunnen doorgaan. Er zijn nu al bezoeken die plaatsgrijpen in de politieschool van Roubaix... Er is hierover reeds een artikel in de pers verschenen via politietijdschriften
BUTTON_POST_REPLY