Start opleiding agent van politie 2016 -( 2017 ?)

Forumregels
Afbeelding
NicoVO
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2014, 16:11

Re: Start opleiding agent van politie 2016 -( 2017 ?)

Bericht door NicoVO »

Vermeulen M schreefCOLONStart er nog een klas na november? Want ik heb vandaag mijn commissie gedaan en moet de medische nog doen. November zal krap worden.
Ik veronderstel dat jij aangeworven wordt via PZ Turnhout?

Denk dat ze in eerste instantie de prioriteit leggen op de opleiding voor november. Wat daarna zal gebeuren, hangt af van het aantal kandidaten die overblijven. Wanneer er hiervan voldoende zijn, is het mogelijk dat er nog een klas start in het najaar. Dit is uiteraard niet bevestigd door PIVO, maar een veronderstelling van mijzelf.

Je kan op dit moment niet meer doen dan afwachten. Het lijkt mij inderdaad krap om november te halen, maar wie weet. Geduld en je komt er wel. ;-) Alvast succes gewenst met het afronden van de selectieprocedure! ;-)
Vermeulen M
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 18:06

Re: Start opleiding agent van politie 2016 -( 2017 ?)

Bericht door Vermeulen M »

Inderdaad Nico via Turnhout. 2 weken geleden mijn gesprek daar gedaan en dat leek toch positief. Als ik slaag over de hele lijn gingen ze mij contacteren.

We zullen wel zien, is geen haast bij
Attest van slagen: 30/11/2016

Pivo: 01/06/2017

PZ Mechelen-Willebroek
Greg2003
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2015, 06:23

Re: Start opleiding agent van politie 2016 -( 2017 ?)

Bericht door Greg2003 »

Hallo iedereen.

Ik heb mijn medische test afgelegd eind oktober 2015.
Ik wacht tot nog toe nog steeds op m'n attest van slagen :(
(dit is echt ontmoedigend, telkens ik bel naar DSR krijg ik te horen dat mijn antecedentenonderzoek nog loopt terwijl ik nooit iets misdaan heb op een rijverbod na.)
de 4de oktober komen de nieuwe wetteksten in het staatsblad ivm met de bewapening van de AP's.
Wellicht zullen jullie dan al de opleiding met de bewapening krijgen en wil dit ook zeggen dat jullie standaard het wapen zullen moeten dragen ,( ookal dragen jullie collega's uit de zone geen wapen.) deze info komt uit de bron van de NSPV.

Hieronder enkele vragen:
- Hoelang hebben jullie moeten wachten op jullie attest ?
- Zitten jullie allemaal in een zone dicht bij huis of gaan er sommigen van jullie bv. naar Brussel omdat er dichter geen plaatsen vacant zijn ?
- Hoelang hebben jullie gemiddeld moeten zoeken om aangeworven te worden door een zone ?
- Hebben jullie zich spontaan aangeboden of werden jullie gecontacteerd ??

Zoals jullie zien zit ik met nog 1001 vragen die momenteel onbeantwoord zijn.
Ik heb vorige week een vergadering van de NSPV bijgewoond met een collega laureaat AP. en heb daar wel wat nuttige info kunnen uithalen.
Ligt het in jullie bedoeling om door te stromen naar INP na 2 jaar ??

Bedankt voor jullie antwoorden.
En ik wens jullie alle succes in jullie opleiding.
Greg.
NicoVO
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2014, 16:11

Re: Start opleiding agent van politie 2016 -( 2017 ?)

Bericht door NicoVO »

Greg2003 schreefCOLONHallo iedereen.

Ik heb mijn medische test afgelegd eind oktober 2015.
Ik wacht tot nog toe nog steeds op m'n attest van slagen :(
(dit is echt ontmoedigend, telkens ik bel naar DSR krijg ik te horen dat mijn antecedentenonderzoek nog loopt terwijl ik nooit iets misdaan heb op een rijverbod na.)
de 4de oktober komen de nieuwe wetteksten in het staatsblad ivm met de bewapening van de AP's.
Wellicht zullen jullie dan al de opleiding met de bewapening krijgen en wil dit ook zeggen dat jullie standaard het wapen zullen moeten dragen ,( ookal dragen jullie collega's uit de zone geen wapen.) deze info komt uit de bron van de NSPV.

Hieronder enkele vragen:
- Hoelang hebben jullie moeten wachten op jullie attest ?
- Zitten jullie allemaal in een zone dicht bij huis of gaan er sommigen van jullie bv. naar Brussel omdat er dichter geen plaatsen vacant zijn ?
- Hoelang hebben jullie gemiddeld moeten zoeken om aangeworven te worden door een zone ?
- Hebben jullie zich spontaan aangeboden of werden jullie gecontacteerd ??

Zoals jullie zien zit ik met nog 1001 vragen die momenteel onbeantwoord zijn.
Ik heb vorige week een vergadering van de NSPV bijgewoond met een collega laureaat AP. en heb daar wel wat nuttige info kunnen uithalen.
Ligt het in jullie bedoeling om door te stromen naar INP na 2 jaar ??

Bedankt voor jullie antwoorden.
En ik wens jullie alle succes in jullie opleiding.
Greg.
Dag Greg,

Zo te horen ben je al een hele tijd aan het wachten. Ik kan mij voorstellen dat dit niet leuk is, zeker gezien er al zo'n lange tijd overheen gaat.

Zelf heb ik niet lang moeten wachten op mijn attest van slagen. Ik weet het niet exact, maar ik denk maximum een tweetal weken na berichtgeving van medische geschiktheid. Heb je zelf ook al een brief gekregen van medische geschiktheid?

De plaatsen voor een AP zijn eerder beperkt. Je zal dus niet altijd de kans krijgen om dicht bij huis te werken, maar met wat geluk vind je wel iets dat relatief dichtbij is. Ik woon in Mechelen, maar zal in dienst treden bij de zone Antwerpen.

Je kan eventueel zelf zones contacteren met de vraag of ze een plaats vacant hebben, maar je kan ook zelf afwachten tot ze jou contacteren. Ik werd al vrij snel gecontacteerd door een tweetal zones. Dit hangt weliswaar af van de noden van de zones. Het kan evengoed zijn dat je lang moet wachten en daar heb je dan geen controle over.

Daar jij een vergadering van het NSPV hebt bijgewoond, vroeg ik mij af of jij voor ons nuttige informatie hebt? Ik ben op de hoogte van de nieuwsberichten die publiekelijk te lezen zijn op hun website, maar misschien heb jij bijkomende nieuwtjes?

Voor mij is het alleszins de bedoeling om door te groeien naar INP.

Hopende je hiermee geholpen te hebben.
Greg2003
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2015, 06:23

Re: Start opleiding agent van politie 2016 -( 2017 ?)

Bericht door Greg2003 »

NicoVO schreefCOLON
Greg2003 schreefCOLONHallo iedereen.

Ik heb mijn medische test afgelegd eind oktober 2015.
Ik wacht tot nog toe nog steeds op m'n attest van slagen :(
(dit is echt ontmoedigend, telkens ik bel naar DSR krijg ik te horen dat mijn antecedentenonderzoek nog loopt terwijl ik nooit iets misdaan heb op een rijverbod na.)
de 4de oktober komen de nieuwe wetteksten in het staatsblad ivm met de bewapening van de AP's.
Wellicht zullen jullie dan al de opleiding met de bewapening krijgen en wil dit ook zeggen dat jullie standaard het wapen zullen moeten dragen ,( ookal dragen jullie collega's uit de zone geen wapen.) deze info komt uit de bron van de NSPV.

Hieronder enkele vragen:
- Hoelang hebben jullie moeten wachten op jullie attest ?
- Zitten jullie allemaal in een zone dicht bij huis of gaan er sommigen van jullie bv. naar Brussel omdat er dichter geen plaatsen vacant zijn ?
- Hoelang hebben jullie gemiddeld moeten zoeken om aangeworven te worden door een zone ?
- Hebben jullie zich spontaan aangeboden of werden jullie gecontacteerd ??

Zoals jullie zien zit ik met nog 1001 vragen die momenteel onbeantwoord zijn.
Ik heb vorige week een vergadering van de NSPV bijgewoond met een collega laureaat AP. en heb daar wel wat nuttige info kunnen uithalen.
Ligt het in jullie bedoeling om door te stromen naar INP na 2 jaar ??

Bedankt voor jullie antwoorden.
En ik wens jullie alle succes in jullie opleiding.
Greg.
Dag Greg,

Zo te horen ben je al een hele tijd aan het wachten. Ik kan mij voorstellen dat dit niet leuk is, zeker gezien er al zo'n lange tijd overheen gaat.

Zelf heb ik niet lang moeten wachten op mijn attest van slagen. Ik weet het niet exact, maar ik denk maximum een tweetal weken na berichtgeving van medische geschiktheid. Heb je zelf ook al een brief gekregen van medische geschiktheid?

De plaatsen voor een AP zijn eerder beperkt. Je zal dus niet altijd de kans krijgen om dicht bij huis te werken, maar met wat geluk vind je wel iets dat relatief dichtbij is. Ik woon in Mechelen, maar zal in dienst treden bij de zone Antwerpen.

Je kan eventueel zelf zones contacteren met de vraag of ze een plaats vacant hebben, maar je kan ook zelf afwachten tot ze jou contacteren. Ik werd al vrij snel gecontacteerd door een tweetal zones. Dit hangt weliswaar af van de noden van de zones. Het kan evengoed zijn dat je lang moet wachten en daar heb je dan geen controle over.

Daar jij een vergadering van het NSPV hebt bijgewoond, vroeg ik mij af of jij voor ons nuttige informatie hebt? Ik ben op de hoogte van de nieuwsberichten die publiekelijk te lezen zijn op hun website, maar misschien heb jij bijkomende nieuwtjes?

Voor mij is het alleszins de bedoeling om door te groeien naar INP.

Hopende je hiermee geholpen te hebben.
Goeie morgen,

Ik kan u alvast het volgende meegeven.
( wat hieronder staat komt uit volgende bron: NSPV )

Naar interne promotie toe zullen de kansen van AP's vergroten daar de score omlaag wordt getrokken. ( dit verscheen vandaag 4-10-2016 in het staatsblad.)
Deze zal nu gelijk staan aan de score dat een externe kandidaat moet behalen.
Op de vergadering van het NSPV werd ook gezegd dat indien je als AP bent tewerkgesteld in een politiezone en u start met uw opleiding INP dit in 2 modules kan.
* 1. verkorte module van 6 maand.
2. de volledige module.(aanbevolen)
De volledige module werd sterk aanbevolen gezien het eindexamen over het totaal pakket gaat.
( indien u dus de verkorte module volgt zal u een pak leerstof in zelfstudie moeten doornemen.)

* De mogelijkheid bestaat (bij een interne promotie) dat u uw werkplaats in uw zone kwijt raakt ( gezien u er als AP werkte en niet als INP) u zal dus opnieuw een zone moeten zoeken.

Wat de bewapening van de nieuwe AP's betreft kregen we het volgende door.

* Bestaande AP's zullen de mogelijkheid krijgen om een opleiding te volgen en vervolgens een wapen te dragen enkel als de korpschef hier het nut van inziet.
* Indien ze veranderen van een zone waar AP's wapens dragen naar een zone waar AP's geen wapen mogen dragen van de kropschef zullen ook zij ( ook al hebben ze een opleiding wapendracht ) hun wapen van de gordel moeten schuiven.
*Bovenstaande is niet van toepassing voor nieuwe AP's. ( een nieuwe AP die in een zone terecht komt waar de korpschef geen AP's met wapen wenst zal zijn wapen wel behouden.)

Veel meer werd er op de vergadering niet verteld.
Indien u de site van het NSPV overloopt zal u zien dat ze geregeld een vergadering organiseren.
( U kan er in principe gewoon bij aansluiten. ze zullen u na de vergadering wel aansporen om tot het NSPV toe te treden ;-) )

Veel succes met jullie opleiding.
en hopelijk worden we binnenkort collega's.
Greg
Greg2003
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2015, 06:23

Re: Start opleiding agent van politie 2016 -( 2017 ?)

Bericht door Greg2003 »

Dag Iedereen.

Als bij wonder heb ik gisteren goed nieuws mogen ontvangen.
na een jaar wachten kreeg ik telefonisch door dat ik geschikt ben bevonden en dat mijn attest per post werd verzonden.
Ik kan dus beginnen uitkijken naar een Politiezone.
Heeft er iemand tips voor mij bij het solliciteren naar een zone?

* Functioneel parcours : GESLAAGD
* Persoonlijkheidsproef : GESLAAGD
* Moraliteitsonderzoek door de lokale zone: GESCHIKT BEVONDEN
* Selectie commissie : GESLAAGD
* Medische test : GESLAAGD op 31/10/2015.
* Attest ontvangen : 06/10/2016.
Vermeulen M
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 18:06

Re: Start opleiding agent van politie 2016 -( 2017 ?)

Bericht door Vermeulen M »

Als eerste een dikke proficiat!

Ik weet niet van waar u afkomstig bent maar ze hebben nog vacatures openstaan in Turnhout. De jobinhoud daar is vooral de controle van de blauwe zone die overgenomen is van de privé. Er zal ook een stuk gas bij zijn.
Attest van slagen: 30/11/2016

Pivo: 01/06/2017

PZ Mechelen-Willebroek
Greg2003
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2015, 06:23

Re: Start opleiding agent van politie 2016 -( 2017 ?)

Bericht door Greg2003 »

Vermeulen M schreefCOLONAls eerste een dikke proficiat!

Ik weet niet van waar u afkomstig bent maar ze hebben nog vacatures openstaan in Turnhout. De jobinhoud daar is vooral de controle van de blauwe zone die overgenomen is van de privé. Er zal ook een stuk gas bij zijn.

Beste,

Bedankt :-)
Turnhout in voor mij echt ver rijden.
Waar kan ik de openstaande jobs terug vinden?
indien iemand me hiermee al kan helpen sta ik weer een stukje verder.

mvg
Greg2003
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2015, 06:23

Re: Start opleiding agent van politie 2016 -( 2017 ?)

Bericht door Greg2003 »

Dag allen.

Nog een vraagje.
Hoelang heeft het van jullie ongeveer in beslag genomen voor jullie een zone vonden?

Mvg
Greg
eddyvanacker
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2016, 16:22

Re: Start opleiding agent van politie 2016 -( 2017 ?)

Bericht door eddyvanacker »

Hallo,ik zal ook starten als aspirant-agent.ik heb 14-dagen geleden bevestiging gekregen.ben aangeworven door p.z.Antwerpen.
groeten Eddy
Vermeulen M
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 18:06

Re: Start opleiding agent van politie 2016 -( 2017 ?)

Bericht door Vermeulen M »

Greg als ik van u was zou ik de auto nemen en heel uw provincie afrijden en spontaan gaan solliciteren Per zone
Attest van slagen: 30/11/2016

Pivo: 01/06/2017

PZ Mechelen-Willebroek
Greg2003
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2015, 06:23

Re: Start opleiding agent van politie 2016 -( 2017 ?)

Bericht door Greg2003 »

Hallo ,

Ik mag maandag op gesprek bij PZ Antwerpen.
in de oudaan antwerpen.
Greg2003
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2015, 06:23

Re: Start opleiding agent van politie 2016 -( 2017 ?)

Bericht door Greg2003 »

Hallo iedereen.

Ik ben net ook aangeworven door PZ Antwerpen.
Ik mag ook starten als Aspirant agent.

Tot over 2 weken.
Grts Greg.
Vermeulen M
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 18:06

Re: Start opleiding agent van politie 2016 -( 2017 ?)

Bericht door Vermeulen M »

Greg2003 schreefCOLONHallo iedereen.

Ik ben net ook aangeworven door PZ Antwerpen.
Ik mag ook starten als Aspirant agent.

Tot over 2 weken.
Grts Greg.
Proficiat Greg!

Zijn er nog veel vacatures open voor agent in Antwerpen dat je weet?
Attest van slagen: 30/11/2016

Pivo: 01/06/2017

PZ Mechelen-Willebroek
Greg2003
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2015, 06:23

Re: Start opleiding agent van politie 2016 -( 2017 ?)

Bericht door Greg2003 »

Vermeulen M schreefCOLON
Greg2003 schreefCOLONHallo iedereen.

Ik ben net ook aangeworven door PZ Antwerpen.
Ik mag ook starten als Aspirant agent.

Tot over 2 weken.
Grts Greg.
Proficiat Greg!

Zijn er nog veel vacatures open voor agent in Antwerpen dat je weet?

Geen Idee.
Die vrouw heeft daar niets over gezegd.
Einde opleiding is voorzien voor eind april.

Grts.
BUTTON_POST_REPLY