Aanvang opleiding agent van politie te Emblem (2013)

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Robin Simons
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2012, 08:53

Aanvang opleiding agent van politie te Emblem (2013)

Bericht door Robin Simons »

Hey,

Een maand geleden kreeg ik het verlossende nieuws te horen dat ik slaagde voor het geheel van de selectieproeven (kandidaat agent van politie). Ik schreef me in via de lokale campagne 'begin er maar eens aan'.
Nu vraag ik me af wanneer er een opleiding start in Campus Vesta, voor de aspirant agenten.
Kan iemand mij hierover meer informatie verstrekken?

Vriendelijk groeten.
Thomasbd15
__________________________
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2011, 13:45

Re: Aanvang opleiding agent van politie te Emblem (2013)

Bericht door Thomasbd15 »

Ik wil je niet teleurstellen maar (ik zit in het zelfde schuitje als jij) de komende 2 jaar is er geen opleiding meer voorzien voor agent in campus vesta. Ik heb contact opgenomen met de HRM van antwerpen en zij hebben dit bevestigd. Iets met een nieuw systeem dat ze gaan testen in Antwerpen meer kreeg ik er ook niet uit. Ik hoop dat men ons gaat laten starten in een andere school andere zijn wij ons attest kwijt en is het einde verhaal. Ik ben al bij verscheidene mensen gaan horen hoe ze dit gaan oplossen. Zodra ik iets meer weet zal ik het niet nalaten om te posten.
Mvg Thomas
Proef 1 AP: geslaagd
Proef 2 AP: geslaagd
Proef 3 AP: geslaagd
Proef 4 AP: geslaagd
Thomasbd15
__________________________
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2011, 13:45

Re: Aanvang opleiding agent van politie te Emblem (2013)

Bericht door Thomasbd15 »

Juist 23543534 mensen aan de lijn gehad en uiteindelijk in brussel beland. De situatie is de volgende : de komende 2 jaar begint er geen nieuwe campagne meer voor agent via rechtstreekse werving in Antwerpen. MAAR ik en jij die dus meegedaan hebben met de laatste campagne die van '12 (hij zei dat ze aan 16 mensen gingen proberen geraken) krijgen een opleiding in november dit staat vast :mrgreen:
Proef 1 AP: geslaagd
Proef 2 AP: geslaagd
Proef 3 AP: geslaagd
Proef 4 AP: geslaagd
Robin Simons
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2012, 08:53

Re: Aanvang opleiding agent van politie te Emblem (2013)

Bericht door Robin Simons »

Hey Thomas,

Bedankt voor jou reactie.
Ik ben blij om dit goede nieuws te horen!! :-D
Mag ik vragen naar wie of waar je juist gebeld hebt?
Ik zou namelijk ook even naar deze persoon of afdeling willen bellen.

Vriendelijke groeten,
Robin
Thomasbd15
__________________________
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2011, 13:45

Re: Aanvang opleiding agent van politie te Emblem (2013)

Bericht door Thomasbd15 »

Robin,
ik zal een chronisch verslagje geven.

eind oktober telefoon gekregen met de vraag om 7 dagen later te beginnen. hier ben ik niet op ingegaan door opzeg(dom maarja) toen zeiden ze in Brussel februari. half januari teruggebeld naar annelies(opleidings verantwoordelijke in Brussel) ze wisten nog van niets

vorige week sms gekregen van een goede vriend die nu op vesta zit. hij zei dat een docent zei dat er de 2 komende jaar geen opleidingen meer voorzien waren. Direct naar Brussel gebeld daar 363x doorgeschakeld tot ik bij meneer X kwam die zijn licht is gaan opsteken in Antwerpen en zei dat er de komende 2j geen aanwerving komen. in mei komt er een nieuwe beginermaareensaan-campagne enkel voor inspecteurs. maar dat in november er wel 1 zou komen aangezien ze al 16 kandidaten hebben en enkele nog voor de jury moeten komen. Dit werd eerst ontkent door Annita van poyer(opleidingsverantwoordelijke in campus vesta) tegen mijn vriend. een dag later heeft zij hem aangesproken en gezegd dat ze waarschijnlijk toch genoeg kanidaten gingen vinden voor november. 100% zeker kunnen we niet zijn maar het komt wel uit betrouwbare bron
Proef 1 AP: geslaagd
Proef 2 AP: geslaagd
Proef 3 AP: geslaagd
Proef 4 AP: geslaagd
bartje1984
__________________________
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2013, 12:37

Re: Aanvang opleiding agent van politie te Emblem (2013)

Bericht door bartje1984 »

hey,

Ik heb dinsdag laatste test gedaan voor de jury in campus vesta voor AP,nu tegen mij hebben ze gezegd dat er in mei een opleiding zou beginnen maar nu ik dit lees weet ik het toch ook ni meer ze wat ik er van moet denken,trouwens heb ik een heel slecht gevoel over gehouden aan het gesprek ze.
Robin Simons
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2012, 08:53

Re: Aanvang opleiding agent van politie te Emblem (2013)

Bericht door Robin Simons »

Het zou me sterk verbazen dat er een opleiding voor aspirant agenten zou starten in mei.
Er start dan wel een opleiding voor de aspirant inspecteurs.
Ik heb trouwens enkele dagen geleden gebeld naar Campus Vesta.
Daar zeiden ze dat het niet klopte, dat er de komende twee jaar geen opleiding meer zou voorzien voor aspirant agenten.
Er wordt verwacht dat er rond oktober/november een opleiding van start zal gaan.
Gebruikers-avatar
evergreen
__________________________
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011, 12:48

Re: Aanvang opleiding agent van politie te Emblem (2013)

Bericht door evergreen »

Degenen die geslaagd zijn voor rechtstreeks aanwerving PZ Antwerpen, zullen hun opleiding krijgen. DSR te Brussel regelt de opleidingen.

Geduld is schone deugde!
Thomasbd15
__________________________
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2011, 13:45

Re: Aanvang opleiding agent van politie te Emblem (2013)

Bericht door Thomasbd15 »

bartje1984 al iets gehoord ? Dat gevoel is normaal. Ik had had ook en nog geen beetje maar je kan pas zeker zijn als je officeel iets verneemt...

evergreen al begonnen aan u opleiding ?

Ik weet dat ze van plan zijn een opleiding te organiseren in het najaar. Het probleem is gewoon ze hebben nu zicht op 16 kandidaten maar normaal starten ze pas vanaf 20(als je AP en INP niet hadden gescheiden konden ze ons samen zetten maarja...) In mei start er een opleiding voor AP in asse(waar er plaats is want ik ken de directeur maar dat zouden ze nooit toestaan dat we daar naartoe zouden gaan). Maar ik sta zeer sceptisch t.o.v. een opleiding in het najaar want ze moeten nu andere federale kandidaten gaan zoeken in andere gemeentes om aan 20 mensen te geraken want er is te weinig budget bla bla bla.Indien er budget zou geweest zijn was er al 1 gestart in februari.
Proef 1 AP: geslaagd
Proef 2 AP: geslaagd
Proef 3 AP: geslaagd
Proef 4 AP: geslaagd
bartje1984
__________________________
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2013, 12:37

Re: Aanvang opleiding agent van politie te Emblem (2013)

Bericht door bartje1984 »

Hey Thomas,

Nee nog steeds niets vernomen via brief,hebben ze u op voorhand opgebeld of heb je u resultaat via brief aangekregen en hoe lang duurde het voor je het resultaat hebt vernomen?
Nu inderdaad het zou voor in oktober of november(ten vroegste oktober) zijn dat de opleidingen AP in de Campus Vesta beginnen.Ik heb dat vernomen van iemand die op de campus les volgt voor hoofdinspecteur en die is dat gaan navragen.Nu is het spannend afwachten op mijn uitslag,ik hoop echt dat hij positief is want zou graag erbij zijn met de volgende opleiding.Hebben ze dan ook niks geschreven in de brief met den uitslag wanneer de opleidingen beginnen?Das wel raar dat ze dat niet melden hé?
Gebruikers-avatar
evergreen
__________________________
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011, 12:48

Re: Aanvang opleiding agent van politie te Emblem (2013)

Bericht door evergreen »

Thomas,

Wij zitten in de laatste fase van de opleiding. Ik vrees als jij bij PZ antwerpen aangeworven bent dat jij in Vesta de opleiding zal moeten volgen.

Greetz
Thomasbd15
__________________________
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2011, 13:45

Re: Aanvang opleiding agent van politie te Emblem (2013)

Bericht door Thomasbd15 »

bartje1984: bij mij was het telefonisch en binnen een week omdat de week erop de lichting waar evergreen nu inzit startte. je kan er geen termijn opplakken. pak 2 weken voor je zelf pas gaat bellen. ik wil je geen valse hoop geven MAAR ze hebben mensen nodig voor de lichting in november/oktober dus wie weet... positief blijven ik weet dat dit bs klinkt maar kheb ook elke dag aan de lijn gehangen met mijn maat die op dezelfde dag examen had en constant proberen vergelijken. elk gesprek is anders uw verlossing is nabij even tanden bijten.

evergreen: jij zit dan nu samen met Hakim D. in je opleiding? ik baal nog elke dag dat ik niet met mijn beste kon starte. wij hebben samen commissie moeten doen maar ik zat met opzeg op mijn werk :@. ik weet dat ik nergens anders ga kunnen starten wel jammer


ik hoop dat er een opleiding komt maar ik ga er pas vanuit als ik officieel iets hoor, want zonder slecht te praten er is vanalles aan de gang in vesta heb ik vernomen evergreen weet dit waarschijnlijk ook dusja afwachten geblazen
Proef 1 AP: geslaagd
Proef 2 AP: geslaagd
Proef 3 AP: geslaagd
Proef 4 AP: geslaagd
bartje1984
__________________________
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2013, 12:37

Re: Aanvang opleiding agent van politie te Emblem (2013)

Bericht door bartje1984 »

Hey Thomas,

Ik hou u zeker op de hoogte als ik iets meer weet en hopelijk kunnen we dan samen de opleiding in oktober/november volgen hé.
Gebruikers-avatar
evergreen
__________________________
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011, 12:48

Re: Aanvang opleiding agent van politie te Emblem (2013)

Bericht door evergreen »

Beste Thomas,

Hakim zit idd in mijn klas samen met Tobias, toffe gasten. Over de opleiding moeten jullie geen zorgen maken. DSR in Brussel doet zijn werk wel, gewoon geduld hebben en het komt wel in orde. Een goede raad: niet teveel bellen naar Brussel :wink: .
johan d
__________________________
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2011, 14:45

Re: Aanvang opleiding agent van politie te Emblem (2013)

Bericht door johan d »

Voor agent van politie moet je toch eerst aangeworven zijn in een zone voor je aan je opleiding kan starten. Dus de politiezone die je heeft aangeworven laat dat nu Antwerpen zijn, die zullen toch wel weten wanneer er een opleiding start. De aanwervingscampagne beginermaareensaan.be is al lopende voor dit jaar spijtig genoeg enkel voor INP. Ik hebn mij ingeschreven voor agent en dat was voor de regio Turnhout, omdat Antwerpen niet openstaat, en ik veronderstel dat wie aangeworven voor Turnhout toch ook op de Vespa naart school ga mogen gaan, want anders wordt de verplaatsing voor sommige mensen wel heel ver.
Fysieke proeven : GESLAAGD!
Cognitieve proeven : vrijgesteld !
Videoverslag : GESLAAGD!
Persoonlijkheidsproef : GESLAAGD!
Medische proef : GESLAAGD!
Commissie : niet geslaagd :-(
BUTTON_POST_REPLY