Politieschool zelf kiezen ?

Geslaagd in alle selectieproeven en je weet al een datum wanneer je mag starten aan de opleiding ? Laat het hier weten !
Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
yolieen
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2013, 00:12

Politieschool zelf kiezen ?

Bericht door yolieen »

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag (22/11/2013) het nieuws vernomen dat ik geslaagd ben op al mijn selectieproeven.(Jipppiiiiee :wink: )
& dat ik eventueel zou kunen starten op 2 december in Gent of Asse. (datums voor 2014 zijn nog niet bekend)
ENERZIJDS:
Ik moet nog een opzegtermijn doen op mijn werk dus zal hierdoor niet kunnen starten. + Op mijn werk weten ze ook nog niet dat ik heb meegedaan met de proeven)
ANDERZIJDS:
De campus Vesta is hier maar 5 minuutjes vandaan. (Dus het zou wel heeeel onpraktisch zijn om naar Gent of Asse te gaan als een andere politieschool hier een muggescheet vandaan is.)

Nu is mijn vraag of je zelf kan kiezen naar welk politieschool je het liefst zou gaan?

Grtjs x
PieterGC
Aspirant
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2012, 12:55

Re: Politieschool zelf kiezen ?

Bericht door PieterGC »

Eerste en vooral proficiat :-D Toen ik wist dat ik kon beginnen daar waar ik het snelst kon starten, daarna vermoedelijk de dichtstbijzijnde..zeker als je 5 minuten van Vesta woont..

:roll:

En de onvermijdelijke vraag: als je op "recensies" wil afgaan.. Moet je voor jezelf uitmaken hoeveel waarde je daaraan hecht.
INP - Pz Antwerpen/ Orida fietsteam
yolieen
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2013, 00:12

Re: Politieschool zelf kiezen ?

Bericht door yolieen »

Mr kvind het zo moeilijk om mijn ontslag te geven als ik nog niet exact weet wanneer de opleidingen in 2014 zijn ? :roll:
PieterGC
Aspirant
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2012, 12:55

Re: Politieschool zelf kiezen ?

Bericht door PieterGC »

yolieen schreefCOLONMr kvind het zo moeilijk om mijn ontslag te geven als ik nog niet exact weet wanneer de opleidingen in 2014 zijn ? :roll:
Je moet zelf zien wat haalbaar is.. En ik heb gisteren blijkbaar de vraag fout gelezen, in principe kan je kiezen waar je start maar zoals in de brief staat:

"Wij proberen uw keuze ook zoveel mogelijk te respecteren, afhankelijk van het aantal opengestelde plaatsen per school.Het afsluiten van de lijst der kandidaten, per politieschool, vindt in principe plaats 2 maanden vóór de indiensttredingsdatum. Het is pas vanaf dat ogenblik dat we in staat zijn definitief uitsluitsel te geven met betrekking tot uw persoonlijke situatie."
INP - Pz Antwerpen/ Orida fietsteam
Jurgenpykie
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2013, 22:16

Re: Politieschool zelf kiezen ?

Bericht door Jurgenpykie »

Proficiat voor het slagen! De vraag die je stelt heb ik mezelf ook al vaker gesteld. Ik ben zover helaas nog niet, maar ik denk dat ik zo snel mogelijk ergens wil beginnen met de opleiding. Volgend jaar zijn mss weer ander regeltjes, of besparingen... Ik zelf zit kort bij Plot in genk, dus al de andere scholen wordt file rijden of openbaar vervoer.. :-(
Veel succes met je keuze
Promotie oktober 2014
Steven'84
Politie
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2013, 19:20

Re: Politieschool zelf kiezen ?

Bericht door Steven'84 »

Je mag zelf kiezen, maar als je asap wil starten moet je rekening houden met de nog beschikbare plaatsen en wordt je keuze beperkt.

Greetz,
WPR Brabant
yolieen
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2013, 00:12

Re: Politieschool zelf kiezen ?

Bericht door yolieen »

Kheb nog geen brief gehad ! :s
Ze vroegen het via mail om een document in te vullen en op te sturen.
Geldig motief voor uitstel is: ziekte - zwangerschap - lopende arbeidsovereenkomst.
Is het dan inorde als ik mijn arbeidsovereenkomst van mijn werk opstuur ?
x
WouterV
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2013, 14:14

Re: Politieschool zelf kiezen ?

Bericht door WouterV »

Ik wou me ook net vandaag inschrijven voor Gent (omdat de verplaatsing zo ver is had ik eerst enkele zaken op een rij willen zetten, ik kom van Mol tegen Limburg), nu blijkt dat het formulier afgesloten is.

Betekend dit nu dat ik me voor volgend jaar kan inschrijven in bijv. Antwerpen? Of kan ik uitgesloten worden van de opleiding?
Nielsson84
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2013, 22:26

Re: Politieschool zelf kiezen ?

Bericht door Nielsson84 »

Ik woon zelf op paar minuten van het PLOT in Genk, maar omdat het daar al vol zat zit ik nu in het PIVO in Asse, ok dit zijn kilometers om af te haspelen, maar het is wel een enorm goede school, met heel goeie docenten enz...
Katie
__________________________
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2011, 16:16

Re: Politieschool zelf kiezen ?

Bericht door Katie »

WouterV schreefCOLONIk wou me ook net vandaag inschrijven voor Gent (omdat de verplaatsing zo ver is had ik eerst enkele zaken op een rij willen zetten, ik kom van Mol tegen Limburg), nu blijkt dat het formulier afgesloten is.

Betekend dit nu dat ik me voor volgend jaar kan inschrijven in bijv. Antwerpen? Of kan ik uitgesloten worden van de opleiding?
Ik moet ook van Mol komen, maar ik twijfel tussen Antwerpen en Genk...
BUTTON_POST_REPLY