Opleiding 2015

Geslaagd in alle selectieproeven en je weet al een datum wanneer je mag starten aan de opleiding ? Laat het hier weten !
Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
LeenM
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2011, 08:37

Re: Opleiding 2015

Bericht door LeenM »

Bedankt voor de reacties! Dat stelt me toch al wat meer gerust.
Ik heb ondertussen vernomen dat er vrijdag 6 februari 2015 meer nieuws zou komen binnen de politiescholen.
Wordt vervolgd...
Attest van slagen volledige selectieprocedure: 02/12/2013
Start opleiding: 01/10/2015 - OPAC
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: Opleiding 2015

Bericht door Sw@tLorD »

Hoe heeft u dit nieuws verkregen?
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
LeenM
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2011, 08:37

Re: Opleiding 2015

Bericht door LeenM »

@ Sw@tLorD: door iemand die werkt bij OPAC :wink:.
Attest van slagen volledige selectieprocedure: 02/12/2013
Start opleiding: 01/10/2015 - OPAC
3zeke
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2014, 12:01

Re: Opleiding 2015

Bericht door 3zeke »

Ik heb gisteren nogmaals gebeld met Annelies om te informeren naar een eventuele datum. Zij kon mij enkel melden dat er eind februari begin maart meer duidelijkheid zou moeten komen over de startdatum(s) van de opleiding. Afwachten blijft de boodschap...
Attest van slagen 24/09/2014
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Opleiding 2015

Bericht door Kevin_Fox »

3zeke schreefCOLONIk heb gisteren nogmaals gebeld met Annelies om te informeren naar een eventuele datum. Zij kon mij enkel melden dat er eind februari begin maart meer duidelijkheid zou moeten komen over de startdatum(s) van de opleiding. Afwachten blijft de boodschap...
Maar voor de zoveelste maal (en 3zeke dit is niet persoonlijk): Laat die mensen nu even met rust bij DSR.
Ik begrijp dat iedereen bezorgd is, ik ook en terecht maar ze weten zelf niks over mogelijke aanwervingen, ze kunnen enkel inschatten.
Zoals ik hier en in andere onderwerpen heb gezegd: BEGROTINGSCONTROLE maart 2015, dan zullen er beslissingen worden genomen over de aanwervingen (hoeveel, wanneer, waar etc...).
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
stino
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2014, 10:37

Re: Opleiding 2015

Bericht door stino »

Dag allemaal,

Ik heb het onderwerp hier snel gelezen dus vergeef me als het al aan bod is gekomen,

Mijn concrete vraag is: Hoe lang men de tijd heeft om zich in te schrijven aan een politieschool? volgens wat ik hier lees zou het 2 jaar zijn. Is dit dan 2 jaar vanaf het moment dat je bent gestart aan de selectieproeven of 2 jaar vanaf het moment dat je geslaagd bent hiervoor? Gezien er al zo goed als een jaar voorbijgaat aan de proeven op zich lijkt mij het logisch dat het vanaf het slagen voor de proeven is.

De brief dat ik geslaagd ben voor het geheel der selectieproeven heb ik ontvangen, deze staat op datum 28.01.2015, betekent dit dan dat ik tot 28.01.2017 de tijd heb om mijn opleiding te starten?

Dit vond ik terug
6. VOLGORDE VAN TOELATING TOT DE BASISOPLEIDING
a. De wervingsreserve
De laureaten van de selectieproeven voor inspecteur van politie worden opgenomen in een
wervingsreserve in volgorde van de datum van hun inschrijving voor de selectieproeven. Bij gelijke
datum wordt voorrang verleend aan de oudste kandidaat.
De opneming in de wervingsreserve geldt voor twee jaar.
LeenM
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2011, 08:37

Re: Opleiding 2015

Bericht door LeenM »

stino schreefCOLONDag allemaal,

Ik heb het onderwerp hier snel gelezen dus vergeef me als het al aan bod is gekomen,

Mijn concrete vraag is: Hoe lang men de tijd heeft om zich in te schrijven aan een politieschool? volgens wat ik hier lees zou het 2 jaar zijn. Is dit dan 2 jaar vanaf het moment dat je bent gestart aan de selectieproeven of 2 jaar vanaf het moment dat je geslaagd bent hiervoor? Gezien er al zo goed als een jaar voorbijgaat aan de proeven op zich lijkt mij het logisch dat het vanaf het slagen voor de proeven is.

De brief dat ik geslaagd ben voor het geheel der selectieproeven heb ik ontvangen, deze staat op datum 28.01.2015, betekent dit dan dat ik tot 28.01.2017 de tijd heb om mijn opleiding te starten?

Dit vond ik terug
6. VOLGORDE VAN TOELATING TOT DE BASISOPLEIDING
a. De wervingsreserve
De laureaten van de selectieproeven voor inspecteur van politie worden opgenomen in een
wervingsreserve in volgorde van de datum van hun inschrijving voor de selectieproeven. Bij gelijke
datum wordt voorrang verleend aan de oudste kandidaat.
De opneming in de wervingsreserve geldt voor twee jaar.
Beste,

Het is inderdaad de data van het attest voor het slagen in het geheel der selectieproeven die telt. Zoals door u aangehaald, betekent dit in principe dat u voor 28 januari 2017 een opleiding moet aanvatten. Indien u de mogelijkheid wordt geboden om u in te schrijven maar u wenst nog niet te starten, moet u uiteraard wel een geldige reden hebben om uitstel te vragen. Concreet: "De kandidaat die wordt toegelaten tot de basisopleiding en die om gezondheidsredenen, wegens zwangerschap of omwille van een lopende arbeidsovereenkomst verhinderd is om daaraan deel te nemen, kan de directeur van de directie van de rekrutering en van de selectie verzoeken om deel te nemen aan de basisopleiding die na het einde van de verhindering wordt georganiseerd. Het verzoek tot uitstel om gezondheidsredenen of zwangerschap moet met een medisch getuigschrift worden gestaafd.(http://www.jobpol.be/)"
Attest van slagen volledige selectieprocedure: 02/12/2013
Start opleiding: 01/10/2015 - OPAC
Addajajatu
__________________________
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2015, 11:27

Re: Opleiding 2015

Bericht door Addajajatu »

Kevin_Fox schreefCOLONMaar voor de zoveelste maal (en 3zeke dit is niet persoonlijk): Laat die mensen nu even met rust bij DSR.
Ik begrijp dat iedereen bezorgd is, ik ook en terecht maar ze weten zelf niks over mogelijke aanwervingen, ze kunnen enkel inschatten.
Zoals ik hier en in andere onderwerpen heb gezegd: BEGROTINGSCONTROLE maart 2015, dan zullen er beslissingen worden genomen over de aanwervingen (hoeveel, wanneer, waar etc...).
Kijk, de contactpersonen bij de selectiedienst zijn er om eventuele vragen te beantwoorden, dus iedereen die een vraag heeft mag mijn inziens bellen wanneer hij/zij dat nodig acht.

De contactpersoon zal de kandidaat wel terechtwijzen als die vindt dat het belgedrag op belaging begint te trekken ;-).
Geslaagd voor selectieproeven INP.
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Opleiding 2015

Bericht door Kevin_Fox »

LeenM schreefCOLON
stino schreefCOLONDag allemaal,

Ik heb het onderwerp hier snel gelezen dus vergeef me als het al aan bod is gekomen,

Mijn concrete vraag is: Hoe lang men de tijd heeft om zich in te schrijven aan een politieschool? volgens wat ik hier lees zou het 2 jaar zijn. Is dit dan 2 jaar vanaf het moment dat je bent gestart aan de selectieproeven of 2 jaar vanaf het moment dat je geslaagd bent hiervoor? Gezien er al zo goed als een jaar voorbijgaat aan de proeven op zich lijkt mij het logisch dat het vanaf het slagen voor de proeven is.

De brief dat ik geslaagd ben voor het geheel der selectieproeven heb ik ontvangen, deze staat op datum 28.01.2015, betekent dit dan dat ik tot 28.01.2017 de tijd heb om mijn opleiding te starten?

Dit vond ik terug
6. VOLGORDE VAN TOELATING TOT DE BASISOPLEIDING
a. De wervingsreserve
De laureaten van de selectieproeven voor inspecteur van politie worden opgenomen in een
wervingsreserve in volgorde van de datum van hun inschrijving voor de selectieproeven. Bij gelijke
datum wordt voorrang verleend aan de oudste kandidaat.
De opneming in de wervingsreserve geldt voor twee jaar.
Beste,

Het is inderdaad de data van het attest voor het slagen in het geheel der selectieproeven die telt. Zoals door u aangehaald, betekent dit in principe dat u voor 28 januari 2017 een opleiding moet aanvatten. Indien u de mogelijkheid wordt geboden om u in te schrijven maar u wenst nog niet te starten, moet u uiteraard wel een geldige reden hebben om uitstel te vragen. Concreet: "De kandidaat die wordt toegelaten tot de basisopleiding en die om gezondheidsredenen, wegens zwangerschap of omwille van een lopende arbeidsovereenkomst verhinderd is om daaraan deel te nemen, kan de directeur van de directie van de rekrutering en van de selectie verzoeken om deel te nemen aan de basisopleiding die na het einde van de verhindering wordt georganiseerd. Het verzoek tot uitstel om gezondheidsredenen of zwangerschap moet met een medisch getuigschrift worden gestaafd.(http://www.jobpol.be/)"
wat de geldigheidsduur van uw attesten betreft:
die twee jaar is van toepassing maw: je dient opnieuw te beginnen als je zelf niet direct aan de opleiding wenst te starten en je attesten hierdoor vervallen!
Als je onmiddellijk wilt starten en je attesten verlopen omdat er geen opleidingen zouden starten heb je niks te vrezen!
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
kevinikke
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2014, 11:13

Re: Opleiding 2015

Bericht door kevinikke »

Op de site van opac staan 2 begin data's. Namelijk op 1 okt. En op 1 dec zal er een opleiding starten in Gent.
http://opac.be/index.php?option=com_con ... Itemid=122

Ik weet niet of al de verschillende scholen op die data's een opleiding starten.
Proef 1 INP: Cognitieve vaardigheidsproef & Functioneel parcours: : GESLAAGD 14/05/2014
Proef 2 INP : Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD 14/08/2014
Proef 3 INP : Selectiecommissie: GESLAAGD 18/12/2014
Milieu- en antecedentenonderzoek: GESLAAGD
Proef 4 INP : Medische proef: GESLAAGD 09/02/2014
Start opleiding: IN AFWACHTING
Addajajatu
__________________________
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2015, 11:27

Re: Opleiding 2015

Bericht door Addajajatu »

Fantastisch nieuws! Nu de andere politiescholen idem ditto en velen onder ons zullen kunnen starten!
Geslaagd voor selectieproeven INP.
Yous
Aspirant
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2014, 22:55

Re: Opleiding 2015

Bericht door Yous »

dat is goed nieuws :-D :-D
thomasinos
__________________________
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2014, 09:50

Re: Opleiding 2015

Bericht door thomasinos »

nu nog jobpol zijn inschrijvingsformulier voor 2015 online zetten en dan zou het ideaal zijn :-D
vincent
Aspirant
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2014, 00:11

Re: Opleiding 2015

Bericht door vincent »

thomasinos schreefCOLONnu nog jobpol zijn inschrijvingsformulier voor 2015 online zetten en dan zou het ideaal zijn :-D
Daar ben ik inderdaad ook op aan het wachten momenteel... Hopen dat ze het rap online zetten.
2de poging
Proef 1 INP: Geslaagd 24/04/2014
Proef 2 INP: Geslaagd augustus 2014
Proef 3 INP: geslaagd oktober 2014
Proef 4 (medische) INP: vrijgesteld
Attest van slagen 31/10/2014
Start opleiding 01/10/2015 in WPS
Klas 37 WPS
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: Opleiding 2015

Bericht door Kevin_Fox »

toch even corrigeren:

ik heb net gebeld met DSR en men wist mij het volgende te vertellen:

De opleidingsdata voor oktober en december 2015 zijn NIET officieel!
DSR heeft nog niks ontvangen van de federale overheid.
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
BUTTON_POST_REPLY