De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Eric
__________________________
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2011, 14:39

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Eric »

vincent schreefCOLONIk heb hun dan gevraagd of er enig nieuws is over de aanwervingsstop.
En wat zeiden ze?
vincent
Aspirant
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2014, 00:11

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door vincent »

Eric schreefCOLON
vincent schreefCOLONIk heb hun dan gevraagd of er enig nieuws is over de aanwervingsstop.
En wat zeiden ze?
Dat ze hier spijtig genoeg zelf geen nieuws over hadden. Maar bij de overheid is het aanwervingsstop tot Januari.

mvg
2de poging
Proef 1 INP: Geslaagd 24/04/2014
Proef 2 INP: Geslaagd augustus 2014
Proef 3 INP: geslaagd oktober 2014
Proef 4 (medische) INP: vrijgesteld
Attest van slagen 31/10/2014
Start opleiding 01/10/2015 in WPS
Klas 37 WPS
Ocelot
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2014, 14:50

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Ocelot »

Hallo, ik deed het gesprek met de selectiecommissie midden september. Sindsdien heb ik er niks meer van gehoord, maar gisteren kreeg ik een brief in de bus dat ik uitgenodigd wordt voor het medisch onderzoek.
Wilt dat zeggen dat ik geslaagd ben voor het gesprek?

Groetjes
Laureaat selectieproeven
Leandro
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2014, 16:41

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Leandro »

Hallo, ik deed het gesprek met de selectiecommissie midden september. Sindsdien heb ik er niks meer van gehoord, maar gisteren kreeg ik een brief in de bus dat ik uitgenodigd wordt voor het medisch onderzoek.
Wilt dat zeggen dat ik geslaagd ben voor het gesprek?

Groetjes
Ik heb vandaag dezelfde brief ontvangen. Er staat duidelijk in de brief dat de deleberatiecommissie u geschikt heeft bevonden om het beoogde politieambt uit te oefenen, hiermee wordt dus bedoeld dat je door bent op het gesprek. Er is echter wel nog de voorwaarde dat je medisch geschikt moet worden verklaard en dat je milieu- en antecedentenonderzoek ook geschikt moet worden bevonden om het attest van slagen te bekomen.

Verder is mijn vraag naar de leden van dit forum of je iets te weten krijgt van je antecedentenonderzoek, of dat je hier zelf moet achter vragen ?

Alvast bedankt.
01/15 attest van slagen INP
Ocelot
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2014, 14:50

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Ocelot »

Leandro schreefCOLON
Hallo, ik deed het gesprek met de selectiecommissie midden september. Sindsdien heb ik er niks meer van gehoord, maar gisteren kreeg ik een brief in de bus dat ik uitgenodigd wordt voor het medisch onderzoek.
Wilt dat zeggen dat ik geslaagd ben voor het gesprek?

Groetjes
Ik heb vandaag dezelfde brief ontvangen. Er staat duidelijk in de brief dat de deleberatiecommissie u geschikt heeft bevonden om het beoogde politieambt uit te oefenen, hiermee wordt dus bedoeld dat je door bent op het gesprek.
Dit staat toch niet in mijn brief. Misschien is de jury er nog niet uit in mijn geval :)
Laureaat selectieproeven
Leandro
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2014, 16:41

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Leandro »

Wat staat er dan in jou brief vermeld ?

Aangezien je wordt uitgenodigd voor de medische proef dan ben je toch geslaagd op het gesprek want anders zou je een brief krijgen waarop stond dat je niet erdoor was.

Vreemd dat wij twee verschillende brieven hebben.
01/15 attest van slagen INP
Ocelot
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2014, 14:50

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Ocelot »

"Betreft: Uw kandidaatstelling voor de Selectie Basiskader - Uitnodiging

Geachte Mijnheer ....,

In het kader van bovenvermelde kandidatuur heb ik het genoegen u uit te nodigen voor de volgende stap in de selectieprocedure, nl het medisch onderzoek.
Het medisch onderzoek bevat verschillende onderzoeken, o.a. een klinisch onderzoek, een onderzoek van de ogen en het gehoor, een urineonderzoek...

Dit onderzoek vindt plaats...." enz enz.

Dusja..
Laureaat selectieproeven
Leandro
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2014, 16:41

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Leandro »

"Betreft: Uw kandidaatstelling voor de Selectie Basiskader - Uitnodiging

Geachte Mijnheer ....,

In het kader van bovenvermelde kandidatuur heb ik het genoegen u uit te nodigen voor de volgende stap in de selectieprocedure, nl het medisch onderzoek.
Het medisch onderzoek bevat verschillende onderzoeken, o.a. een klinisch onderzoek, een onderzoek van de ogen en het gehoor, een urineonderzoek...

Dit onderzoek vindt plaats...." enz enz.

Dusja..
Ik snap het. Deze brief heb ik ook gehad, hier zit ook de bijlage bij "informatie medisch onderzoek". Ik heb dus ook een andere brief gehad waarin staat dat de deliberatiecommissie mij geschikt heeft bevonden. Beide brieven lagen op dezelfde dag in mijn postbus.

Nu kan ik enkel opmaken uit jou brief dat je dus wel doorbent op jou gesprek anders zouden ze je niet hebben uitgenodigd voor de medische proef aangezien het een stappenprocedure is.

Alvast veel succes.
Laatst gewijzigd door 1 op Leandro, in totaal 28 keer gewijzigd.
01/15 attest van slagen INP
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door VRS »

Dat is bij mij en een medekandidaat (nu mede-aspirant) ook gebeurd. Hij kon beide laatste proeven eerder afleggen en kreeg een tijdje na de proef bij de selectiecommissie een brief waarin stond dat hij geslaagd was volgens de deliberatiecommissie, daarna volgde de uitnodiging voor de medische proef. Ik kreeg toen ik belde voor de uitslag van de commissie echter meteen de vraag wanneer ik kon komen voor de medische proef (en de brief die ik daarna kreeg was direct de uitnodiging). De uitleg van DRR was dat (alhoewel de deliberatiecommissie in de praktijk al meteen na de 3e proef samenkomt voor een (voorlopige) beslissing) de finale beslissing van de deliberatiecommissie slechts gebeurde nadat alle proeven werden afgelegd. Ik ontving inderdaad nadien de brief waarin stond dat ik voor alles geslaagd was en daarbij de punten en dergelijke. Waarom de een het wel en de andere het niet zo krijgt is me een raadsel. Hangt misschien af van wie je dossier op dat moment beheert.

Maar sowieso betekent een uitnodiging voor de medische proef dat je geslaagd bent voor de selectiecommissie, aangezien je enkel de volgende proef kan afleggen indien je slaagt voor de voorgaande. :wink:
JorendP
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2014, 18:51

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door JorendP »

Ik heb vandaag het goede nieuws gekregen dat ik geslaagd ben voor de selectieprocedure.

Bij deze kan ik ook melden dat men me heeft medegedeeld dat alle opleidingen voor dit jaar afgelast zijn en opgeschoven worden naar 2015.
Enkel Antwerpen is hierop een uitzondering omdat de zone daar zelf de opleiding financiert.
Hier zou ik dus nog kunnen beginnen 1 december.

Mvg,

Joren
113.1 PAULO
Leandro
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2014, 16:41

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Leandro »

Bij deze kan ik ook melden dat men me heeft medegedeeld dat alle opleidingen voor dit jaar afgelast zijn en opgeschoven worden naar 2015.
Alvast gefeliciteerd. Hebben ze jou ook iets gezegd in welke maand van 2015 of zal dit juni blijven?
01/15 attest van slagen INP
JorendP
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2014, 18:51

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door JorendP »

Leandro schreefCOLON
Bij deze kan ik ook melden dat men me heeft medegedeeld dat alle opleidingen voor dit jaar afgelast zijn en opgeschoven worden naar 2015.
Alvast gefeliciteerd. Hebben ze jou ook iets gezegd in welke maand van 2015 of zal dit juni blijven?
Wel ik heb dit zelf gevraagd aan de telefoon en men zei mij dat dit volledig zal afhangen van de beslissingen die de overheid neemt. Men kon hier dus nog geen datum voor geven.
113.1 PAULO
Blitzz.
__________________________
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2014, 14:38

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Blitzz. »

Met een beetje vertraging, hier mijn ervaring met de selectiecommissie. Vandaag het bericht gehad dat ik hierop geslaagd ben, dus ik kan niet blijer zijn :-D

Bij mij begon het al goed. Normaal moest ik op gesprek om 13u. Ik kwam aan om 12u40 en ging onmiddellijk naar boven, naar de gang waar het gesprek zou gaan plaatsvinden. Er zat nog 1 persoon binnen, dus ik zag de bui al hangen. Uiteindelijk ben ik om 13u40 mogen binnengaan, nadat de leden van de jury hun maaltijd rustig hebben opgegeten.

Voor mij zaten 3 personen, een man van de federale politie te Brussel, één vrouw welke de psychologe was en nog een man, van de lokale politie te Aarschot. De vrouw nam meteen het woord en begon met te zeggen dat het glas water voor mij er niet voor niets stond, dus dat ik gerust mocht drinken als ik wou (tip : drink tussendoor daadwerkelijk, geeft je op strategische momenten wat meer tijd om na te denken). Daarna begonnen ze zichzelf kort voor te stellen, waarna het mijn beurt was.

Naam, broer/zus, ouders + job, vriendin + job/studies, hobby’s, schoolcarrière, actuele werkomstandigheden, … uit de doeken gedaan. Hierna begon het meteen voor mij.

Ik moest motiveren waarom ik bij de politie wou gaan, “zonder de cliché’s te gebruiken”. Hierbij wist ik dus al meteen dat ik niet moest beginnen met “een boeiende job, met veel afwisseling, zowel qua sociale contacten als opdrachten, oefeningen, …”. Hier moest ik goed over nadenken, omdat ik wat in de war was met de vraagstelling. Ik heb me eigenlijk helemaal niet goed kunnen motiveren, en dat was hun mening ook. Dan kwam de vraag waarom ik pas nu bij de politie wou, of toch mijn kans wou wagen. Ik heb namelijk eerst hogere studies gedaan, en sinds een jaar werk ik in de bouw. Ik zei dat ik er eerst voor wou zorgen dat ik een diploma had aangezien deze studies goed aansloten op de studierichting in het middelbaar. Daarna heb ik daarin werk gezocht omdat ik mijn kans wou wagen in de richting waarin ik gestudeerd heb, maar omdat het na 1 jaar niet echt meevalt heb ik me uiteindelijk toch ingeschreven om mijn ‘jongensdroom’ waar te maken, namelijk een job bij de politie.

Hier zijn ze nog een stuk of 4-5 keer op teruggekomen waarom ik mij pas nú had ingeschreven, dus ik zei ook elke keer hetzelfde. (heel belangrijk, blijf bij wat je reeds gezegd hebt!)

Nogmaals vroegen ze naar mijn motivatie, omdat ik hen tot nu toe “aan het lijntje heb gehouden”.. Toen ik wou beginnen aan mijn uitleg begonnen ze me telkens te onderbreken, dus eigenlijk heb ik nog steeds geen fatsoenlijke motivatie kunnen geven.

Daarna begonnen ze me aan te vallen om het feit dat ik er zo kalm uitzag, misschien zelfs té kalm en té braaf. Ze vroegen zich af of ik wel een job als politie-inspecteur zou kunnen uitvoeren, streng zijn in sommige situaties. Hierbij heb ik dan een aantal voorbeelden gegeven waarbij ik streng heb moeten zijn, zowel op mijn huidige werk als bij mijn hobby. Toch vroegen ze zich nog steeds af of ik niet te braaf zou zijn.

Nu begon het een beetje over de theorie, waarbij ik de structuur van de politie moest toepassen op de provincie Antwerpen, dus met andere woorden : welke directies en onderdelen kan je allemaal terugvinden in de provincie Antwerpen. Ook even moeten nadenken, maar uiteindelijk liep dit wel los. Kalm gebleven, even gedacht aan de algemene structuur en nagedacht welke directies zich wel konden gevestigd hebben in Antwerpen (zo had ik het helemaal niet geleerd, dus indien mogelijk, probeer hier ook al eens over na te denken!).

Daarna vroegen ze welke taken de interventieploegen allemaal konden hebben, toegepast op het dorp waar ik woon. De “dorp waar ik in woon” was uiteindelijk gewoon een manier om me uit mijn lood te slaan, aangezien diefstal, caféruzies, intra familiaal geweld, … zowat in elke buurt voorkomt tegenwoordig. Dus dit onderdeel viel ook wel mee.
Ze vroegen ook nog wat ik zou doen indien mijn vader fout geparkeerd stond. Ik zei dat ik hem hiervoor zou beboeten, en hier zeiden ze meteen dat ik loog. Uiteindelijk hadden ze wel gelijk, ik had hier beter iets langer over nagedacht, en de menselijke kant van het inspecteur-zijn bekeken. Dan vroegen ze wat ik zou doen indien ik maar een bepaald aantal bonnen zou mogen schrijven, maar er wel een heel deel voertuigen fout geparkeerd stonden. (Mijn antwoord was iets in de zin van eerst kijken welke wagens hinder veroorzaken aan bepaalde mensen, of echt serieus gevaarlijke situaties konden uitlokken, en dan deze beboeten). Daar hebben ze me ook nog een beetje geholpen met te vragen “En wat met de blauwe zones op parkings?”. Hierbij bedoelde ze dus de gehandicaptenplaatsen. Hier zei ik dat ik het niet vind kunnen dat de niet-mindervaliden op zo’n plaats zouden gaan staan, dus dat zij zeker een boete zouden krijgen.

Hierna ging het nog heel even over mijn huidig werk, en wat mijn ervaring daar was tot nu toe.

Op het laatste (het stopte vrij abrupt) bedankte de psychologe mij voor mijn komst, en mocht ik vertrekken.

Over het algemeen had ik een zeer slecht gevoel, omdat ik dacht dat ik één van de belangrijkste onderdelen helemaal niet goed gedaan had, namelijk goed motiveren waarom ik een job bij de politie ambieer. Ook zat ik ermee in dat ze me te braaf vonden om zo’n job fatsoenlijk en correct te kunnen uitvoeren. Ik had zeker gedacht dat dit mijn doodsteek zou geweest zijn in de hele selectieprocedure (ook aangezien de psychologe me vertelde in het midden van het gesprek dat ik eigenlijk op de persoonlijkheidsproeven al zou gebuisd zijn omdat ik me niet genoeg had laten gelden in de groepsproeven, maar dat ze me nog een kans wilden geven om me hier tegen te verdedigen).

Uiteindelijk ben ik toch geslaagd, dus de meest gehoorde uitspraken als ‘ze willen van alles proberen om u stress te bezorgen, een slecht gevoel te geven’ was bij mij toch van toepassing. Dus mijn grootste tip : Gewoon jezelf blijven, als je al tot hier geraakt bent mag je trots zijn, de rest volgt vanzelf! Succes!
Datum van inschrijving: 17/03/14
Proef 1 INP: Vrijgesteld
Proef 2 INP: Geslaagd (op 09/05/14)
Proef 3 INP: Geslaagd (op 07/08/14)
Proef 4 INP: Geslaagd (op 28/10/14)
Medisch Onderzoek: Geslaagd (op 28/01/15)

Geslaagd over de hele selectieprocedure : Attest ontvangen op 11/02/2015
Seb
__________________________
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2014, 20:27

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Seb »

Proficiat Blitzz. Ook ik heb gisteren de fameuze brief gehad waarin stond dat ik geslaagd was. Of beter: al meteen een invitatie voor de medische keuring. Hier een verslag van mijn gesprek met de commissie, op die gure en regenachtige 21 oktober jl.

Mijn afspraak was om 11u maar uiteindelijk kon ik maar om 12u of zo naar binnen. Voor mij zat vlnr: een inspecteur van de wegpolitie, de psychologe en een inspecteur van de lokale uit het Brusselse. Ze stelden zichzelf kordaat voor en verwezen naar de fles water, waar ik uiteindelijk niet van gedronken heb.

Ik moest mijzelf vervolgens voorstellen: studies, werk, relatie, woonsituatie, ... je kent het wel. Daarna de vraag waarom ik bij de politie solliciteer, waar ik al bij al toch wel standaard antwoorden op gegeven heb: variatie, mensen helpen, afwisseling, voldoening,... Maar uiteindelijk zijn die antwoorden helemaal niet zo onnozel. Ik zei ook dat de structuur mij aansprak en de doorgroeimogelijkheden die er zijn. Ik zei dat dit vaak bij vacatures vermeld staat maar dat het dikwijls loze beloftes zijn. Bij de politie staat mooi beschreven wie en hoe je kan promoveren. Daarna was ik hen voor en zei ik meteen dat ik bewust jaren gewacht heb om wat maturiteit te verkrijgen en 'levenservaring' op te doen. Mijn hogere diploma's heb ik ook vermeld als een pluspunt voor later, met het oog op eventuele promotie.
Dan wat positieve en negatieve punten, waar ze maar al te graag op inspelen. Het is een kwestie van rustig te blijven. Dan vroegen ze hoe ik al mensen geholpen heb, waar ik niet zoveel kon op antwoorden. Wel eens de ambulance moeten bellen voor iemand die gevallen was, wat ze dan 'vanzelfsprekend' vonden. Daarop zei ik dat sommigen zich misschien zouden laten doen door de 'patiënt' die het niet nodig vindt om een ambulance te bellen. Maar er kunnen niet-zichtbare kwetsuren zijn en zo, dus je moet kordaat handelen. 't Is dus gewoon een kwestie van deftige repliek te kunnen geven, ongeacht het sensatiegehalte van je verhaal. Dan kwam er ook theorie aan bod: de steekpartij in Brugge van dit jaar en hoe de basisfunctionaliteiten hierop toegepast worden (interventie, recherche, ...), hoe de federale en de lokale geïntegreerd zijn (AIK's, gelijke statuten en promotiekansen, steun van andere korpsen,...). Dan vroegen ze ook hoeveel algemene directies er op dat moment (dus op het gesprek) vertegenwoordigd waren. Hier blokkeerde ik wat, hoewel het antwoord heel simpel was: 2 (inspecteur wegpolitie = bestuurlijke en psychologe = beheer en informatie). Maar door de inspecteur uit Brussel was ik wat in de war, hoewel het vrij gemakkelijk te zien was op zijn badge dat hij van een lokale zone was (en hij had het ook gezegd), dus dat was wel een misser van mij. Maar goed, uiteindelijk kon ik toch vastberaden '2' antwoorden en het feit dat ik ook luidop nadacht en zei dat de insp. van de wegpolitie van de DGA was en de psychologe van de DGS, heeft in mijn voordeel gespeeld denk ik. Misschien hebben ze daardoor mijn twijfelen door de vingers gezien. Ze vroegen ook wat uitleg over de (vernieuwde) opleiding, hoe de firma heet waarvoor je solliciteert (geïntegreerde politie gestructureerd op twee niveau's). Maar als je dat nu nog niet weet... :-) Ze vroegen ook de twee voogdijministers (dus binnenlandse zaken en justitie).

Dan vroegen ze ook het verschil tussen de letter en de geest van de wet en moest ik dit aangeven met een voorbeeld (heb verkeerd geparkeerde wagens genomen). Vervolgens ging het ook over het aannemen van geschenken (ik bracht dit met mijn stomme kop zelf ter sprake), maar hier onderbraken ze me tot het zelfs irritant werd. Je kan je natuurlijk aan zulke onderbrekingen verwachten, maar als je niet meer deftig je antwoord kan formuleren, gaat dit wel storen. Maar dat is natuurlijk part of the game en het is een kwestie van kalm te blijven.

Daarna vroeg ze ook hoe vaak ik al geflitst was en van wanneer mijn laatste boete dateert. Blijkbaar had ik op de persoonlijkheidsproef 2010 ingevuld, terwijl het eigenlijk 2012 was (weliswaar in Frankrijk en niet met mijn auto). Maar ik heb eerlijk gezegd dat ik die op de persoonlijkheidsproef vergeten moet zijn omdat het in het buitenland was. Hier ging de psychologe niet verder op in. Ten slotte vroegen ze of ik nog vragen had, waarna ik iets vroeg over de vernieuwde opleiding en uiteraard wanneer ik resultaat kon verwachten. Dan mocht ik beschikken.

Dus ja, ook ik ging met een rotslecht gevoel naar buiten, met het gevoel dat ik te braaf zou zijn en mijn motivatie niet goed genoeg onder woorden kon brengen. Maar zie, het wonder is geschied. Laat je dus niet ontmoedigen en denk eraan: je zal er de rest van de dag mee in je hoofd zitten. :-)

Ik heb er wel goed op gelet om de 3 personen recht in de ogen te kijken bij het aanspreken en mijn handen stil te houden, niet nerveus over te komen en vooral vriendelijk en kalm te blijven.

Aan iedereen die nog moet: succes!
Attest van slagen ontvangen op 12/01/2015
Gebruikers-avatar
Bert
__________________________
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2014, 09:51

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Bert »

Ook ik heb reeds het heugelijk nieuws mogen ontvangen dat ik geslaagd ben voor mijn Selectiecommissie.

Ik ben de kandidaat die net voor Seb (zie relaas hierboven) binnen moest. Dus de commissieleden waren dezelfde, doch het gesprek heel verschillend.

Het begin was wel relatief gelijklopen. Jezelf voorstellen (studies, werk, relatie, ouders, vakantiejobs, ...) probeer hier ook al wat van je motivatie te laten uitschijnen.

Vragen die ik gekregen heb:

1) Persoonlijkheidsvragen

- Waarom wil je van je huidige Calog functie overstappen naar het operationeel kader?
- Heb je het competentieprofiel gelezen? Waar vind je jezelf daar in terug? Waar heb je nog werk aan?
- Geef eens een paar voorbeelden dat je klantgericht bent.
- Je hebt verteld dat je nooit alcohol drinkt. Hoe komt dit?
- Je hebt al eens meegedaan voor HINP specialisatie CCU, waarom ga je hier niet in verder?
- Wat heb je gedaan om je voor te bereiden?

Op al deze vragen wordt er ook doorgevraagd. Zo hebben ze bij mij toch wel een minuut of 10 - 15 doorgevraagd over het klantgericht zijn.

2) Theorie

- Structuur Federale Politie
- Welke Federale diensten kun je in West-Vlaanderen terugvinden?
- Structuur Lokale Politie
- Wie is de baas van een Lokale zone?
- Stel de Korpschef wil een nieuwe combi kopen, kan hij dat zomaar?
- Wie is de gerechtelijke baas van een zone?
- Wie is de baas van openbare orde?
- Wat doet de Vaste Commissie?
- Wie doet er vervolgingen?
- Hoe werken de nieuwe arrondissementen? Hoe staat PLIF hierin?

3) Deontologie en Integriteit

- Ik ben INP en wil een bijberoep doen als rijinstructeur (= bij wet verboden) en als ober. Denk je dat dit zal goedgekeurd worden?
- In Brugge is er een nultolerantie op wildplassers. 's Nachts om 3u loop jij patrouille in het park en je ziet een wildplasser. Verder is er niemand in het park. Wat doe je?
- Ben je al eens in aanraking gekomen met de politie?
- Rook je? Al eens een jointje gerookt?

Het gesprek zelf heeft een klein anderhalf uur geduurd. Alles wat je zegt wordt in vraag gesteld, bekritiseerd of afgebroken. Blijf rustig, probeer kalm en rationeel te argumenteren waarom je iets vindt en blijf bij je standpunt. Bij mij hebben ze mij ook proberen uit mij kot te lokken met persoonlijke opmerkingen ("Ik heb constant het gevoel dat jij hier een toneeltje zit op te voeren").

Mijn 3 tips voor als je op gesprek moet:
1) Zorg dat je de theorie van voor naar achter en van achter naar voor kent. Dit geeft een goeie indruk aan de commissieleden en zorgt ook voor meer zelfvertrouwen op de dag zelf.
2) Zorg dat je alles wat je zegt kan duiden met voorbeelden of verduidelijken. Zeg bv. niet enkel "Ik ben hulpvaardig", maar zeg: "Ik ben hulpvaardig, en dit komt tot uiting in het feit dat ik redder ben".
3) Blijf rustig, blijf kalm en probeer rationeel te argumenteren waarom je een bepaald standpunt inneemt.

Veel succes aan iedereen!
Laatst gewijzigd door 1 op Bert, in totaal 13 keer gewijzigd.
ICT-Consulent Lokale Politie Oostende

SELECTIE INP:
Attest van slagen op 5/12/2014

Start opleiding: 1/10/2015 - WPS
BUTTON_POST_REPLY