De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nicxa
Aspirant
BerichtenCOLON 161
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 15:48

ervaringen

Bericht door Nicxa »

@ Jolijn VDB: Hoe was je gesprek? :-) Wie zat er in de jury?
promotie 25 Campus Vesta 2010
Jolijn VDB
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:42

Re: Ik doe mijn gesprek met de selectiecommissie op datum van ..

Bericht door Jolijn VDB »

Eerst kennismaking met de jury: 1 vrouw van de federale dienst van selectie en recrutering, 1 psychologe (vrouw) en 1 hoofdinspecteur van de PZ Aarschot (Geert Witters).

1.5u duurde het hele gesprek

Het eerste gevoel wat ik had toen ik buitenkwam was pff... en was stikkappot.

Daarna dacht ik dat het misschien slecht gegaan was, maar daarna had ik er echt geen idee meer van.

Als ik er meer en meer over nadenk heb ik redelijk veel goed geantwoord en heb ik voet bij stuk gehouden, maar langs de andere kant wist ik dan weer bepaalde vragen zoals dingen van de regering niet... (op het einde bij de vragen over actua.)

Achja.. het is nu voorbij en nu is het hopen op het beste he...
Nicxa schreefCOLON@ Jolijn VDB: Hoe was je gesprek? :-) Wie zat er in de jury?
1ste proef: Geslaagd
2de proef: Geslaagd
3de proef: Geslaagd
4de proef: Geslaagd

Start opleiding op 1 oktober 2010 in Genk.
Gebruikers-avatar
Nicxa
Aspirant
BerichtenCOLON 161
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 15:48

Re: Ik doe mijn gesprek met de selectiecommissie op datum van ..

Bericht door Nicxa »

Ja dat had ik ook, kwist ook niet wat ik moest denken nadat het gesprek gedaan was. En idd je kan niet meer doen dan nu alleen maar afwachten, je kan er niets meer aan veranderen! Zal mee hopen voor jou op een goed resultaat! :-) Hopelijk ook sneller dan verwacht!
Grtz!
promotie 25 Campus Vesta 2010
Jolijn VDB
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:42

Re: Ik doe mijn gesprek met de selectiecommissie op datum van ..

Bericht door Jolijn VDB »

bedankt! ik zal zeker iets laten weten eens ik bericht heb gekregen

na hoe lang had jij jou resultaat?
Nicxa schreefCOLONJa dat had ik ook, kwist ook niet wat ik moest denken nadat het gesprek gedaan was. En idd je kan niet meer doen dan nu alleen maar afwachten, je kan er niets meer aan veranderen! Zal mee hopen voor jou op een goed resultaat! :-) Hopelijk ook sneller dan verwacht!
Grtz!
1ste proef: Geslaagd
2de proef: Geslaagd
3de proef: Geslaagd
4de proef: Geslaagd

Start opleiding op 1 oktober 2010 in Genk.
Gebruikers-avatar
Nicxa
Aspirant
BerichtenCOLON 161
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 15:48

Re: Ik doe mijn gesprek met de selectiecommissie op datum van ..

Bericht door Nicxa »

Ik had mijn brief ongeveer 2 weken na het gesprek.
promotie 25 Campus Vesta 2010
zanza
__________________________
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010, 19:00

Re: Het gesprek met de selectiecommisie : Ervaringen / twijfels

Bericht door zanza »

Ik ben net nieuw hier maar heb deze ochtend mijn formulier opgestuurd maar had reeds een bedenking bij het gesprek voor de commissie... In okt 05 ben ik geflitst geweest in een zone 30 tegen 62 km/u. Ik ben moeten voorkomen voor de rechter en heb een uitzetting gegeven en uiteindelijk heeft die rechter mij veroordeeld tot 3 jaar voorwaardelijk (een geldboete gewoon van 125€) omdat het bord van zone 30 een te grote zone was ipv gewoon het gebied rond de school. Anyway, ik heb eergisteren wel een uitreksel uit het strafregister gekregen zonder dat daar maar ook een veroordeling opstaat.

Ik neem aan dat de politie dit wel terug kan oprakelen en me hierover vragen kan stellen? wat raden jullie me aan? gewoon gans de uitleg doen die ik toen samen met mijn advocaat aan die rechter gegeven heb of afwimpelen door te zeggen dat ik ben 'vrijgesproken' ofzo?!

thx
debilde
__________________________
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2009, 19:13

Re: Het gesprek met de selectiecommisie : Ervaringen / twijfels

Bericht door debilde »

zanza schreefCOLONIk ben net nieuw hier maar heb deze ochtend mijn formulier opgestuurd maar had reeds een bedenking bij het gesprek voor de commissie... In okt 05 ben ik geflitst geweest in een zone 30 tegen 62 km/u. Ik ben moeten voorkomen voor de rechter en heb een uitzetting gegeven en uiteindelijk heeft die rechter mij veroordeeld tot 3 jaar voorwaardelijk (een geldboete gewoon van 125€) omdat het bord van zone 30 een te grote zone was ipv gewoon het gebied rond de school. Anyway, ik heb eergisteren wel een uitreksel uit het strafregister gekregen zonder dat daar maar ook een veroordeling opstaat.

Ik neem aan dat de politie dit wel terug kan oprakelen en me hierover vragen kan stellen? wat raden jullie me aan? gewoon gans de uitleg doen die ik toen samen met mijn advocaat aan die rechter gegeven heb of afwimpelen door te zeggen dat ik ben 'vrijgesproken' ofzo?!

thx
Gewoon de feiten zeggen zoals ze zijn... Je kan hun er wel op wijzen dat het 5 jaar geleden is en hoe je die zaak nu bekijkt...

Eerst nog 3 andere testen doorstaan! Al zullen ze bij de 2e test er ook wel achter vragen. Succes!
Proef 1 AINP: 14/01/2010 - geslaagd
Proef 2 AINP: 19/02/2010 - geslaagd
Proef 3 AINP: 27/04/2010 - geslaagd
Proef 4 AINP: 13/08/2010 - geslaagd

GIP Brussel juni 2011
StefanG
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2010, 12:57

Re: Het gesprek met de selectiecommisie : Ervaringen / twijfels

Bericht door StefanG »

Hey,

Heb vorig jaar in augustus mijn 4de proef gedaan. Spijtig genoeg was ik niet geslaagd. Toen ik mijn feedback kreeg vertelde men dat ik o.a. meer duidelijkheid moest geven over mijn verleden. Ik ben vroeger nl. in aanranding gekomen met drugs (experimenteren met marihuana), en heb in mijn jonge jaren iets ontvreemd uit de winkel. Ik had de indruk dat die 2 feiten mijn gesprek met de commissie domineerden. Ze hadden geen interesse in mijn verleden, en tot op heden, in de scouts, mijn positieve en negatieve punten,...Ik ben zo eerlijk mogelijk geweest over die 2 feiten. Maar als men vraagt of ik de periode nog weet wanneer ik die trekjes van de joint heb genomen heb...Sorry maar op de moment dat ik dit gedaan heb stond ik daar niet bij stil. En toch vraagt men meer info omtrent mijn verleden. Iemand die mij tips kan geven?

Met vriendelijke groeten,

Stefan
Jolijn VDB
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:42

uitslag

Bericht door Jolijn VDB »

Hey,

ik heb vandaag telefoon gekregen van de selectiedienst dat ik geslaagd ben over de hele lijn!!!

Ik mag op 1 oktober beginnen in Genk!

Groeten en heel erg bedankt aan de mensen die me geholpen hebben!
Ook bedankt aan de mensen die dit politieforum opgestart hebben

Groeten en nog succes aan de rest!

Jolijn V.
1ste proef: Geslaagd
2de proef: Geslaagd
3de proef: Geslaagd
4de proef: Geslaagd

Start opleiding op 1 oktober 2010 in Genk.
mgs
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2010, 16:44

Re: Het gesprek met de selectiecommisie : Ervaringen / twijf

Bericht door mgs »

Juist bericht gehad dat ik geslaagd ben voor de 4de proef en nu enkel het moraliteitsonderzoek nog moet afwachten. Het was de 2de keer dat ik probeerde te slagen en het bleek dus de goede te zijn.
Ik had nooit gedacht dat ik erdoor zou zijn omdat ze geen situatievragen gesteld hadden ("wat zou je doen als....") en het gesprek maar 50 minuten duurde.
Ook het feit dat ze in het begin zeiden dat ik acteerde in een pose deed mij twijfelen. Maar ik bleef bij mijn standpunt, werd wat losser en verwees naar mijn zenuwen omdat ik echt wilde slagen en dat hielp want na een tijd zeiden ze: dat is de persoon dat wij willen zien en geloven.
Nadien werd het weer wat lastiger met de positieve en negatieve punten, maar dat ging wel redelijk.
De lastigste vraag was de actualiteitsvraag: 'Kan je de problematiek in de Gaza linken aan België, wetgeving, gevoel,...'
Over de structuur vroegen ze enkel: 'Schets de structuur van de politie in het kort'
Uitgelegd en gesprek was gedaan... Met grote twijfels naar huis maar nu toch het goede nieuws gekregen.
Dus, het enige wat ik kan aanraden is dat ook al loopt het gesprek moeilijk, blijf altijd jezelf en rustig.

grtjs
StefanG
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2010, 12:57

Re: Het gesprek met de selectiecommisie : Ervaringen / twijf

Bericht door StefanG »

Ik heb een aantal vrienden die bij de politie zitten. Wat mij opvalt is dat al deze mensen op hun proeven voor hetzelfde hebben geopteerd, interventie. Is er dan zo'n tekort mss? Of is dit een standaardantwoord die je kan geven ;)
musbertang
Aspirant
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2010, 11:41

Re: Het gesprek met de selectiecommisie : Ervaringen / twijf

Bericht door musbertang »

StefanG schreefCOLONIk heb een aantal vrienden die bij de politie zitten. Wat mij opvalt is dat al deze mensen op hun proeven voor hetzelfde hebben geopteerd, interventie. Is er dan zo'n tekort mss? Of is dit een standaardantwoord die je kan geven ;)
Als je bij de interventie gaat, doe je zeer veel ervaring op hé. Het is van alles een beetje. De 7 principes van basispolitiezorg komen hierin terug:
als een burger je aan spreek op straat: ONTHAAL
aanwezigheid op de wekelijkse markt, een evenement,.. : ORDEHANDHAVING
tussenkomst bij vechtpartij: luisteren naar alle partijen, objectief een beschrijving van de feiten maken: RECHERCHE
bij een ongeluk je ontfermen over slachtoffers: SLACHTOFFERBEJEGENING
gelijk op welk moment dat je de baan op bent: VERKEER
alle mogelijke oproepen die binnenkomen: INTERVENTIE
doorheen elke shift kom je in verschillende wijken, werk je ook in die wijken: WIJKWERKING

Heel afwisselend dus..
AINP 104 PROMOTIE
Gebruikers-avatar
Diederik B
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2010, 15:38

Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door Diederik B »

Goeiemiddag,

Amai ben terug, het was echt een marteling :D
Ik hoop gewoon op het beste, twas echt afzien...
Bleven maar vragen stellen en hebben wel wat gelachen.
Maar je gaat buiten met een gevoel alsof je niks weet.
Ik voel mij eigenlijk slecht, hopen op het beste!

Nu afwachten.
Succes aan diegene die deze proef moeten afleggen!

Diederik
1ste proef INP : afgelegd 23 november: geslaagd.
2de proef INP : afgelegd 22 december: geslaagd.
3de proef INP : afgelegd 06 januari : geslaagd.
4de proef INP : afgelegd 22 maart : niet geslaagd

"Kijk al uit naar 22 maar 2011"!
Gebruikers-avatar
Kenny VDM
Aspirant
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 18:57

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door Kenny VDM »

Oke bedankt, ik denk dat ik ook ga opteren voor deftige stadskledij.
Ik draag graag een kostuum maar denk dat het een beetje "over the edge" ga zijn dan.
In opleiding @ PIVO AINP28
Gebruikers-avatar
Diederik B
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2010, 15:38

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door Diederik B »

Geen kostum hoor, gewoon een deftige broek, schoenen, hemd en pull..
Moet daar niet als een vod toekomen :D Maar een kostum dragen komt over alsof je een gelijke graad hebt.
Dit is hetzelfde met een hand geven. Niet doen in het lokaal :p
pfff, ik voel mij rot, ik weet niet of ik nu blij moet zijn dat het achter de rug is.
Een tip voor die dat nog moeten gaan, drink nog eens een goed glas water ofzo voor je begint.
Want er staat wel een flesje water voor uw neus, maar ik heb er niet naar gekeken.
Duuus zodat je daar niet zit met een 'plekbek' , drinken :D
Mensen met vragen, ik ben bijna bekomen van deze voormiddag, vuur maar af met die vragen.

groetjes,
Diederik
1ste proef INP : afgelegd 23 november: geslaagd.
2de proef INP : afgelegd 22 december: geslaagd.
3de proef INP : afgelegd 06 januari : geslaagd.
4de proef INP : afgelegd 22 maart : niet geslaagd

"Kijk al uit naar 22 maar 2011"!
BUTTON_POST_REPLY