De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
F3nix
__________________________
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2017, 09:42

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door F3nix »

Spindle schreefCOLON
emvdh schreefCOLON
Spindle schreefCOLON
Ben ook op 28 maart geweest. Onlangs hebben ze mij ook opgebeld voor de medische proef. Zij kon echter nog niet zeggen of dat ik geslaagd was voor de commissie. Ze zei steeds dat het onder voorbehoud van de medische proef was. Heb je soms al een brief van slagen mogen ontvangen?

Enkel een brief ontvangen via mail voor uitnodiging van de medische proef. Er staat: In raam van uw voornoemde kandidaatstelling hebben wij het genoegen u te mogen uitnodigen voor het medisch geschiktheidsonderzoek. Er staat wel niet specifiek geslaagd voor selectiecommissie.

Maar ik had het voor de zekerheid nog eens gevraagd aan de telefoon en ze zei dat ik dus geslaagd was voor de selectiecommissie.

Op jobpol staat ook: Voor alle politiefuncties, dus ook voor een job als inspecteur van politie, organiseert de politie een objectieve en transparante selectieketting volgens een assessment-centermethode. Dit houdt in dat je als kandidaat een uitvoerige reeks proeven aflegt en dat je telkens voor een proef moet slagen om te kunnen doorstoten naar een volgend stadium.

Ik denk dat je er dus ook door bent voor de selectiecommissie anders zouden ze u niet uitnodigen voor het medische. Ik ga natuurlijk pas ook 100% gerust zijn als ik het zwart op wit heb.
Ik denk dat ik een van de dagen nog eens ga bellen. Wanneer moet je gaan voor de medische controle? Ik word de 23e verwacht.

Edit: juist je datum gelezen in een vorige post van jou :-D
ik moet ook de 23ste gaan! Wel nog steeds onder voorbehoud indien ik geslaagd ben. Ik heb gisteren mijn selectie commissie gedaan. Dus nu is het bang afwachten en hopen dat ik deze week nog antwoord krijg.
BAGP: GESLAAGD Geslaagd opleiding BAGP bij DAB
AINP: GESLAAGD Start opleiding 02/06/2020
GertJanV
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2016, 01:25

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door GertJanV »

F3nix schreefCOLON
Spindle schreefCOLON
emvdh schreefCOLON

Enkel een brief ontvangen via mail voor uitnodiging van de medische proef. Er staat: In raam van uw voornoemde kandidaatstelling hebben wij het genoegen u te mogen uitnodigen voor het medisch geschiktheidsonderzoek. Er staat wel niet specifiek geslaagd voor selectiecommissie.

Maar ik had het voor de zekerheid nog eens gevraagd aan de telefoon en ze zei dat ik dus geslaagd was voor de selectiecommissie.

Op jobpol staat ook: Voor alle politiefuncties, dus ook voor een job als inspecteur van politie, organiseert de politie een objectieve en transparante selectieketting volgens een assessment-centermethode. Dit houdt in dat je als kandidaat een uitvoerige reeks proeven aflegt en dat je telkens voor een proef moet slagen om te kunnen doorstoten naar een volgend stadium.

Ik denk dat je er dus ook door bent voor de selectiecommissie anders zouden ze u niet uitnodigen voor het medische. Ik ga natuurlijk pas ook 100% gerust zijn als ik het zwart op wit heb.
Ik denk dat ik een van de dagen nog eens ga bellen. Wanneer moet je gaan voor de medische controle? Ik word de 23e verwacht.

Edit: juist je datum gelezen in een vorige post van jou :-D
ik moet ook de 23ste gaan! Wel nog steeds onder voorbehoud indien ik geslaagd ben. Ik heb gisteren mijn selectie commissie gedaan. Dus nu is het bang afwachten en hopen dat ik deze week nog antwoord krijg.
Heb precies hetzelfde voor. Vrijdag 13e april moeten gaan voor mijn commissie donderdag 19/04 opgebeld met de vraag of ik de medische kan doen. Ik denk wel dat dat een positief signaal is...
kandidatuur: Geslaagd
Cognitieve en fysieke proef: Geslaagd
Persoonlijkheidstest: Geslaagd
Selectiecommissie: Geslaagd
medische geschiktheidsproef: Geslaagd
Afgestudeerd te PAULO PROM. 121
F3nix
__________________________
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2017, 09:42

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door F3nix »

GertJanV schreefCOLON
Heb precies hetzelfde voor. Vrijdag 13e april moeten gaan voor mijn commissie donderdag 19/04 opgebeld met de vraag of ik de medische kan doen. Ik denk wel dat dat een positief signaal is...

Net e-mail gekregen met de vermelding dat ik geslaagd ben en dat ik woe 02/05 verwacht wordt in etterbeek voor het medisch onderzoek!
BAGP: GESLAAGD Geslaagd opleiding BAGP bij DAB
AINP: GESLAAGD Start opleiding 02/06/2020
SHman
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2018, 09:49

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door SHman »

Mijn gesprek ging door in PAULO en was voor 1 psychologe van de dienst Rekrutering te Etterbeek, 1 INP van de dienst Rekrutering te Etterbeek & 1 INP PZ A'pen. Niemand dus echt van PZ Rhode&Schelde (mijn politiezone) of Gent.

Het gesprek werd in de eerste helft vooral gedomineerd door de psychologe die mij duidelijke voorbeelden vroeg van het competentiemodel, hier ging ze zeer diep op in en probeerde mij aan het wankelen te brengen. Verder werd er getest naar mijn motivatie en de negatieve punten van de job (die ik momenteel al in mijn hoofd heb). Tijdens dit gesprek toonden de twee INP geen interesse en schonken ze mij geen aandacht, de INP van de dienst Rek staarde naar buiten en was gedurende deze tijd aan het zuchten en met zijn ogen aan het draaien.

Eenmaal dit voorbij was veranderde de sfeer en werd ik bestookt door vragen over:
- De PZ Gent en Rhode en Schelde
- LVP en NVP en de connectie hiertussen
- De structuur van de federale politie en hoe en waar deze diensten zitten.
- Welke politieke partijen in mijn PZ actief waren en voor wat deze staan en wie het hoofd is van deze partij (boegbeeld)
- Wie beslist of ik al dan niet in de PZ actief wordt
- Wat het college beslist en de raad

Na een concreet voorbeeld van een worst case scenario te geven over een appartementsblok die ingestort was door een gasexplosie werd ik geacht alle betrokken politiediensten te benoemen. Hierin werd zeer grondig doorgevraagd. Zowel lokaal als federaal.

Als laatste onderdeel werd mijn integriteit en consistentie getest:

Voorbeeld 1: Friturie is overvallen, tijdens het opmaken van een PV krijg je een cola aangeboden, aanvaard je deze?
- Later die week gaan we naar dezelfde frituur, en we krijgen een cola aangeboden, aanvaard je deze?

Voorbeeld 2: Een oude dame is haar hondje kwijt, jij vind deze terug. Je krijgt een doos vol pralines. Aanvaard je deze?

Voorbeeld 3: Je ziet een wildplasser wat doe je hiermee. (Dit is volgens mij de enige moment dat ik door de mand ben gevallen, hier antwoordde ik "nultollerantie". Niet logisch want ik weet dat dit afhankelijk is van de situatie. Maar na 1u 'ondervraagd' te worden, was er toch enige storing in mijn concentratie. Hier kreeg ik dan te horen dat ik 57 minuten een goede kandidaat was en nu echt overkwam als een dommerik. Dit deed achteraf wel mijn twijfel toenemen of het een goed gesprek was.
Hier bleven ze de consistentie van mijn verhaal testen en mijn standpunt. Echter gaven ze verschillende situaties waarin ik wel twijfelde, hier bleef ik herhalen dat ik ze gelijk gaf als persoon maar als inspecteur ik nog geen ervaring had om mij te kunnen uitspreken.) "de letter van de wet vs de geest van de wet"

Actualiteitsgewijs vroegen ze mij enkel welke impact dit kan hebben op onze samenleving: hier moest ik dan maar 1 voorbeeld geven. Nl. de recente staking van de taxichauffeurs tegenover de uber-drivers in Brussel.

Daarnaast vroegen zij mij de structuur van de opleiding, maar alle bovenstaande zaken en ook dit inclusief kon ik tot in het grootste detail gaan antwoorden, en werd er verder zeer weinig op doorgevraagd.

Eenmaal het gesprek voorbij was vroegen ze hoelang mijn huidige opzegtermijn is (6w) en was de sfeer zeer gelaten.

Als tip: ken de volledige structuur van jouw zone, van het federale gedeelte en de opleidingen. Lees de deontologische inleiding door en ga zeker op gesprek bij een INP of HINP.

Succes
Kandidaatstelling: 1/08/2017
Fysieke proeven: 22/11/2017 Geslaagd
Cognitieve proeven: vrijgesteld Geslaagd
Persoonlijkheidsproeven: 26/02/2018 Geslaagd
Selectiecommissie: 21/03/2018 Geslaagd
Medische geschiktheidsproeven: 12/04 Geslaagd
Start 1/06/2018 PAULO INP
Joerivdb
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2016, 16:47

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Joerivdb »

Ik ben vorige week woensdag het gesprek met de selectiecommissie gaan doen in het pivo. Vandaag telefoon gekregen en mail om volgende woensdag het medisch onderzoek te gaan doen. Wil dit dan zeggen dat ik geslaagd ben op de selectiecommissie?
Cognitieve vaardigheden : 28/09/2017 Geslaagd
Functioneel parcours: 28/09/2017 Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: 20/04/2018 Geslaagd
Selectiecommissie: 06/06/2018 Geslaagd
Medisch onderzoek: 20/06/2018 Geslaagd
Start opleiding Inspecteur Paulo Gent: 01/10/2018
Flemishwarcry
__________________________
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2017, 17:49

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Flemishwarcry »

Joerivdb schreefCOLONIk ben vorige week woensdag het gesprek met de selectiecommissie gaan doen in het pivo. Vandaag telefoon gekregen en mail om volgende woensdag het medisch onderzoek te gaan doen. Wil dit dan zeggen dat ik geslaagd ben op de selectiecommissie?
Nee, je mag daar niet 100% ervan uitgaan maar de kans is groot dat je geslaagd bent. Ik heb gehoord dat er mensen gezakt waren voor de selectiecommissie maar toch een datum kregen voor de medische proef.

Groetjes
Selectieprocedure AINP
Kandidaatstelling: 15/12/2017
Fysieke proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Cognitieve proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Psychologische proef: Uitnodiging in afwachting!
Antecedentenonderzoek: 02/04/2018
Selectiecommissie:
Medisch onderzoek:
Joerivdb
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2016, 16:47

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Joerivdb »

Flemishwarcry schreefCOLON
Joerivdb schreefCOLONIk ben vorige week woensdag het gesprek met de selectiecommissie gaan doen in het pivo. Vandaag telefoon gekregen en mail om volgende woensdag het medisch onderzoek te gaan doen. Wil dit dan zeggen dat ik geslaagd ben op de selectiecommissie?
Nee, je mag daar niet 100% ervan uitgaan maar de kans is groot dat je geslaagd bent. Ik heb gehoord dat er mensen gezakt waren voor de selectiecommissie maar toch een datum kregen voor de medische proef.

Groetjes
Oke bedankt! Want ik had het nogthans gevraagd aan telefoon en op de selectiedienst zeiden ze ja indien je slaagt op de medische. Maar waarschijnlijk heeft ze mijn vraag verkeerd begrepen, ik vroeg of ik er dan door waa op de selectiecommissie. Misschien had ze verstaan op de selectieproeven. Want de uitslag van uw selectiecommissie hangt toch niet af van je medische proeven.
Cognitieve vaardigheden : 28/09/2017 Geslaagd
Functioneel parcours: 28/09/2017 Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: 20/04/2018 Geslaagd
Selectiecommissie: 06/06/2018 Geslaagd
Medisch onderzoek: 20/06/2018 Geslaagd
Start opleiding Inspecteur Paulo Gent: 01/10/2018
Flemishwarcry
__________________________
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2017, 17:49

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Flemishwarcry »

Ja uiteindelijk hoop ik natuurlijk dat je geslaagd bent voor de selectiecommissie en houd ons maar op de hoogte wat de uitslag uiteindelijk is geworden. Ik veronderstel dat je voor Beveiligingsagent aan het gaan bent?
Selectieprocedure AINP
Kandidaatstelling: 15/12/2017
Fysieke proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Cognitieve proef: 09/02/2018 Geslaagd!
Psychologische proef: Uitnodiging in afwachting!
Antecedentenonderzoek: 02/04/2018
Selectiecommissie:
Medisch onderzoek:
Joerivdb
__________________________
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2016, 16:47

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Joerivdb »

Flemishwarcry schreefCOLONJa uiteindelijk hoop ik natuurlijk dat je geslaagd bent voor de selectiecommissie en houd ons maar op de hoogte wat de uitslag uiteindelijk is geworden. Ik veronderstel dat je voor Beveiligingsagent aan het gaan bent?

Ik hou jullie zeker op de hoogte. Nee ik ga als inspecteur.
Cognitieve vaardigheden : 28/09/2017 Geslaagd
Functioneel parcours: 28/09/2017 Geslaagd
Persoonlijkheidsproef: 20/04/2018 Geslaagd
Selectiecommissie: 06/06/2018 Geslaagd
Medisch onderzoek: 20/06/2018 Geslaagd
Start opleiding Inspecteur Paulo Gent: 01/10/2018
vango26
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2016, 20:38

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door vango26 »

Hallo,

Ik had donderdag een gesprek met de selectiecommissie.
Het gesprek heb ik heel positief ervaren, ik kon op al de vragen wel een antwoord geven.
Maar ik heb een steek laten vallen. Tijdens mijn persoonlijkheidsproef moest ik een vragenlijst invullen en op de selectiecommissie vertelde ik iets anders dan ik had opgeschreven.

De vragen: Hoeveel glazen alcohol drink je per week en wanneer heb je het laatst alcohol gedronken.

Op mijn vragenlijst had ik vijf glazen per week ingevuld en dat ik het laatst alcohol gedronken had op 1mei dit jaar. ( dit omdat ik vroeger wel eens een glaasje dronk en niet ongeloofwaardig wou overkomen), tijdens het gesprek had ik verteld dat ik geen alcohol drink op dit moment.
Dit omdat ik al een paar maanden intensief sport en ik nu geen alcohol drink. Nu waren ze daar over gevallen, ik was dus niet eerlijk op een vragenlijst waar ik mijn handtekening op had geplaatst.
Ik heb wel weerwoord kunnen bieden en een goede uitleg kunnen geven maar toch zit ik verveeld met de zaak.

Wordt dit nu bekeken als een leugen (niet integer) of eerder als een misverstand?
Zou het kunnen dat ze mij daarvoor afstraffen?

Graag hoor ik jullie mening hierover.
Mitchell1
__________________________
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2017, 21:30

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Mitchell1 »

Hey,

Wie heeft laatstleden zijn / haar gesprek gehad met de jury ?
En wat is jullie ervaring ?
Ik moet woensdag 25/7 gaan.

Groeten
Aspirant-inspecteur van politie
Prom 56
Start opleiding 2 juni 2020. WPS

Happy are those who dream dreams and are ready to pay the price to make them come true
jarni
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2018, 12:49

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door jarni »

hallo
ik zal binnenkort uitgenodigd worden voor de selectiecommissie om mijn interview te gaan afleggen. nu ben ik volop aan het opzoeken hoe en wat maar kan er geen lijn in trekken. wat is zoal het beste om te weten? hoe diep gaan ze in de vragen of de structuur? moet je ook al de namen weten? kan iemand mij hier wat meer over vertellen?
Mitchell1
__________________________
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2017, 21:30

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Mitchell1 »

Hallo,

Nie teveel theorie studeren
Gip gestructureerd op 2 niveaus algemeen kunnen uitleggen
7 basisfunctionaliteiten
Politieke partijen afkortingen en hun voorzitter
Minister Jambon en Geens
Letter en geest van de wet en een aantal integriteitsvragen
Aanvaarden geschenken
Rest is persoonlijk
Vakken opleiding

Zeker Nie te diep studeren op theorie gaat vooral over U.

Groeten
Aspirant-inspecteur van politie
Prom 56
Start opleiding 2 juni 2020. WPS

Happy are those who dream dreams and are ready to pay the price to make them come true
jarni
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2018, 12:49

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door jarni »

hoi
bedankt voor je reactie
hebben ze niets gevraagd over uw lokale politie en hun structuur?
groeten
Gebruikers-avatar
NotFound
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2018, 13:38

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door NotFound »

Mijn selectiecommissie zit erop...

Zoals zovelen gemengd gevoel, eerder negatief en inwendig minder respect gekregen voor de politie?

Ik vond dat ze zeer neerbuigend deden en respectloos tegenover mij als kandidaat.

Nu, ik heb hier niets van gezegd maar tijdens het uur durende gesprek had ik echt zo'n gevoel van: "wil ik wel bij de geïntegreerde politie horen".



Ik draag beleefdheid en respect hoog in het vaandel, natuurlijk weet ik wel dat het part of the job is voor hun op dit moment... maar toch.

Heb hier natuurlijk niets van gezegd, gewoon serieus gekeken naar degenen met de opmerkingen :D.


We zien wel wat er van komt.
“But who is more ignorant? The man who cannot define lightning, or the man who does not respect its awesome power?
BUTTON_POST_REPLY