De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Andersom
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2010, 18:33

De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Andersom »

Hallo

Vandaag om 15.00 uur moest ik voor de jury verschijnen, normaal ben ik niet nerveus, maar tijdens die proef kreeg ik mijn zenuwen niet onder controle. Ik reeg dus mijn woorden aan elkaar en als de jury doorvroeg sloeg ik soms helemaal dicht.
De proef duurde ongeveer een uur, veel vragen gehad maar ik twijfel. Zo hoorde ik van andere personen die deze proef hadden afgelegd dat ze de vraag " Wat zou je doen als je oom een P blaast?" hadden gehad, of iets soortgelijks voorgeschoteld hadden gekregen. Ik heb helemaal niets gekregen in die vorm. Ook actualiteit kwam bij mij niet aan bod. Zijn mijn kansen om te slagen nu gedecimeerd? :eek:

Greetz
Tijl
Gebruikers-avatar
Nicxa
Aspirant
BerichtenCOLON 161
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 15:48

Re: Grote twijfel

Bericht door Nicxa »

Bij mij is er ook niets gevraagd over de actualiteit terwijl ik die wel kei hard had gevolgd.
Ik had in het gesprek gezegd dat ik graag wel eens weg ging met vrienden. Waarop ze mij enkele vragen later vroegen wat ik zou doen moest ik tussen komen bij een caféruzie en mijn vrienden zijn daarbij betrokken.
Verder werd er meer gesproken over mijn motivatie om bij de politie te gaan en over mijn huidig beroep, waarom ik er net weg wil.
Ook duurde de proef bij mij een uur. Dat is zowat bij iedereen hetzelfde denk ik...?
Ze zorgen ook wel dat je het gevoel krijgt dat je niet weet of het nu goed was of niet. Ervaar ik toch allesinds.
Iedereen zei me wel dat mijn gesprek goed verlopen was als ik vertelde wat er allemaal werd gevraagd en gezegd. Maar je weet nooit wat de jury daarvan vindt. De moed nog niet opgeven!! Tis altijd afwachten hé! :-)
promotie 25 Campus Vesta 2010
Andersom
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2010, 18:33

Re: Grote twijfel

Bericht door Andersom »

Tja, eerst moest ik mezelf zowa voorstellen en ze vonden het blijkbaar heel vreemd dat ik al 2 studierichtingen gestart was maar ze niet afgemaakt had. Daar werd echt op doorgedramt. Verder hadden ze blijkbaar tussendoor naar mijn motivatie gevraagd maar ik had die niet opgemerkt, ik heb ze dus op het einde toegevoegd.
Verder had ik me blijkbaar ook te weinig geinformeerd over de opleiding en over wat ik in gedachten had van verdere ambitie (ik wist wel wat maar veel verdere informatie kon ik niet geven).
En ja zo'n "Wat zou je doen als- vraag" heb ik niet gehad, terwijl ik dat wel verwachtte, daarom neig ik naar de negatieve kant , want iedereen die ik ken heeft er zo een gehad.
De jury moest wel vaak lachen, toch 1 ?? positief ?? punt.
Ik blijf hopen, dit is wat ik wil doen!

Grtz Tijl
Gebruikers-avatar
Nicxa
Aspirant
BerichtenCOLON 161
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 15:48

Re: Grote twijfel

Bericht door Nicxa »

Bij mij hebben ze ook regelmatig gelachen en ik ben ook geslaagd :-)
Ook was er een van de mannen in de jury constant met zijn ogen aan het draaien als ik iets antwoordde en hij keek achter de rug van de psychologe door naar de 3de persoon, hij deed zich zeer ongeïnteresseerd voor. Dus er is nog hoop! ;-)
promotie 25 Campus Vesta 2010
jop
Aspirant
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2009, 22:06

Re: Grote twijfel

Bericht door jop »

Hallo,


Vandaag ben ik eveneens voor de jury moeten komen. Heb me ook moeten voorstellen. en dan begon het allemaal.
Ik heb daar ongeveer 1,5 uur vragen en voorbeelden uit mijn leven moeten geven.
Er was iemand van de lokale, gerechtelijke en een vrouw van de selctie uit Brussel aanwezig. Vroegen of ik wel degelijk beslissingen kon nemen.
Waar ik de informatie had gehaald. OF ik de studie's wel aankon omdat ik lang van school af was enz.....
Uit eindelijk vertelde ze dat ik iemand was die de controle overal wilde behouden.
Toen ze me vroegen hoe ik de stess wilde beperken vertelde ik hun dat ik prioriteiten stelde om de stess te vermidderen....
Nu het zal toch afwachten zijn. Ze vroegen me ook mocht ik er door zijn, en met jongeren in de opleiding en me na riepen als oude zak hoe ik daar op zou reageren. Heb hun vertelt dat ik iets van hen kan leren, en zij eveneens iets van mij kunnen leren. Maar ze laten blijkbaar niets merken, en u een dubbel gevoel geven. Is nu een maandje afwachten he. :?:
1ste proef: Geslaagd
2de proef: Geslaagd
3de proef: Geslaagd
4de proef: Geslaagd

Start opleiding op 1 oktober 2010 in Genk.
annmatissedb
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2009, 21:00

Re: Grote twijfel

Bericht door annmatissedb »

@jop:hoop maar niet op een maand,maar 2 maand of langer :eek: ik ben ook aan het wachten en ten vroegste eind januari,begin fe bruari zal ik mss iets weten en ben 11 dec op commissie gewst
grtjes
jop
Aspirant
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2009, 22:06

Re: Grote twijfel

Bericht door jop »

hoi,


Ben je al zolang aan het wachten :uhoh: hopelijk komt er toch sneller een antwoord.
En welk gevoel had jij toen je buiten kwam bij de comisie.?????

grtjes jop
1ste proef: Geslaagd
2de proef: Geslaagd
3de proef: Geslaagd
4de proef: Geslaagd

Start opleiding op 1 oktober 2010 in Genk.
Andersom
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2010, 18:33

Re: Grote twijfel

Bericht door Andersom »

Het lijkt wel alsof iedereen die buitenkomt een slecht gevoel heeft, daar zijn ze dus echt wel goed in ;-) Tis dan ook een echt kruisverhoor, net alsof je een verdachte bent =P.
Iemand trouwens ooit gehoord van een citatenboekje met grappige uitspraken? Tijdens het interview zei een van de juryleden dat ik er in zou komen, met mijn uitspraak "de Wetter van de Let" (zenuwen, ongelooflijk) :oops:

Succes aan allen!
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: Grote twijfel

Bericht door Neo »

Amaai, da's verschrikkelijk als je zo lang moet wachten.
Ik had mijn uitslag al na 7 dagen, werd zelf opgebeld met de vraag of ik 15 dagen later wou beginnen, tot twee maal toe.

Veel succes in ieder geval aan iedereen die op goed nieuws zit te wachten
Inspecteur Interventie
annmatissedb
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2009, 21:00

Re: Grote twijfel

Bericht door annmatissedb »

Amai ja ik weet niet wat er scheelt,ma het duurt verschrikkelijk lang...Van 11 dec tot vandaag...Ik had wel een goed gevoel als ik buitenkwam,ik heb mijn best gedaan,ik ben wie ik ben,en ik kan mijn profiel niet veranderen,sommige vragen wist ik niet en ook eerlijk gezegd en ja er was ene die behoorlijk lastig deed maja da hoort erbij zeker...
Amai 7 dagen das echt snel...
Greetz
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: Grote twijfel

Bericht door Neo »

annmatissedb schreefCOLON Amai 7 dagen das echt snel...
Greetz
Omdat het nodig was, ik kon nog mee in de lichting van 30 november in Asse (dat werd mij zelfs op de commissie gevraagd of ik daar zou bij kunnen).
Drie dagen voor 30/11 belden ze mij nog eens op om te vragen ik ik er nog bij wou (er was een plaats vrij gekomen) maar door de opzeg op mijn werk was dat niet mogelijk.
Dus verschoven ze mij naar februari 2010.
Inspecteur Interventie
kevinvda
Politie
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:25

Re: Grote twijfel

Bericht door kevinvda »

4 jaar geleden had ik ook mijn (positieve) uitslag van de 4de na +/- een week. Misschien is de procedure intussen weer veranderd natuurlijk.
obersoundzzz
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2009, 09:50

Re: Grote twijfel

Bericht door obersoundzzz »

kevinvda schreefCOLON4 jaar geleden had ik ook mijn (positieve) uitslag van de 4de na +/- een week. Misschien is de procedure intussen weer veranderd natuurlijk.
Vandaag uitslag al en heb het pas op 14 januari afgelegd, ik ben geslaagd!!! :whoeha:
jop
Aspirant
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2009, 22:06

Re: Grote twijfel

Bericht door jop »

Hoi,

Een dikke proficiat bij het slagen van je selectie.

Hopelijk krijg ik een van deze dagen het zelfde nieuws te horen. Heb op 15 januari mijn 4de proef afgelegd.

Waar heb je uw 4de proef afgelegd :?:
En waren ze bij u ook zo moeilijk met het ondervragen;

Nu veel succes bij uw opleiding, en misschien komen we elkaar wel tegen.

Mijn tweede keuze van opleidings centra was antwerpen. :lol:

grtjes jop :whoeha:
1ste proef: Geslaagd
2de proef: Geslaagd
3de proef: Geslaagd
4de proef: Geslaagd

Start opleiding op 1 oktober 2010 in Genk.
Svensson85
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2010, 16:37

Re: Grote twijfel

Bericht door Svensson85 »

obersoundzzz schreefCOLON
kevinvda schreefCOLON4 jaar geleden had ik ook mijn (positieve) uitslag van de 4de na +/- een week. Misschien is de procedure intussen weer veranderd natuurlijk.
Vandaag uitslag al en heb het pas op 14 januari afgelegd, ik ben geslaagd!!! :whoeha:
In welke school heb je je test afgelegd?

BTW .... PROFICIAT !! hoop dat ik mijn uitslag ook snel weet ... ben 15 januari moeten gaan in Genk!
Start opleiding : 1 Oktober - PLOT
BUTTON_POST_REPLY