De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
pzbodukap
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2015, 11:16

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door pzbodukap »

Proficiat kathleen! Ik ben ook nog aan het wachten op de uitnodiging voor mijn medische testen :). Laat je iets weten wanneer je iets hoort? Ik hoop dat ik vlug mag gaan en mijn attest van slagen in mijn handen heb :D!
Kathleen200691
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2014, 17:17

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Kathleen200691 »

pzbodukap schreefCOLONProficiat kathleen! Ik ben ook nog aan het wachten op de uitnodiging voor mijn medische testen :). Laat je iets weten wanneer je iets hoort? Ik hoop dat ik vlug mag gaan en mijn attest van slagen in mijn handen heb :D!
Dankjewel! Zal ik zeker doen & als jij iets hoort van de medische proeven laat je dit ook maar weten!
Ik ben super blij! " Hard work pays off " een quote dat echt wel klopt!! :)
En ik zal ook zeer content zijn als ik mijn attest van slagen in mijn handen heb! :D
Start opleiding: 1 december 2015
Promotie 2 Klas Charlie
Venne
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2014, 14:36

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Venne »

Goeie middag iedereen,

Zoals velen zal ik jullie mijn ervaring met de selectiecommissie meegeven.

Ik had mijn gesprek vanochtend om 9u. Ik was er omstreeks 8u25 en rond 8u40 hebben ze mij naar binnen geroepen.
Nadat de men zich had voorgesteld was het mijn beurt.
Hierin mijn hele leven in een notendop weergegeven vanaf de schoolperiode tot nu, hobby's,... (zelf enkele dingen vergeten :snif: ).
Nadien begon het vragenuurtje, wat was er gisteren inde media? Waarom is het belangrijk dat we dit weten? Motivatie?...
Hierop kon ik vrij vlot op antwoorden buiten een paar haperingen.

Toen begon men de theorie te vragen over de structuur, op de vorige test was dit al aan bod gekomen en was ik 1 algemene directie van de federale politie vergeten. Hier had ik me dan ook op voorbereid en vlot kunnen beantwoorden. Dan enkele vragen over de politiek, wat is de Zweedse coalitie en waarom deze term? Wie tekent het zonaal veiligheidsplan af?...

Ook een hoop vragen en stellingen rond integriteit gehad. Waarin ze begonnen met wat ik verstond onder deze term. Na de term uit te leggen en bij het woordje onomkoopbaar te zijn gekomen hebben ze hierop ingepikt en gevraagd wat ik wel en niet zou aannemen? Hierop geantwoord dat dit afhankelijk was van het tijdstip en het geschenk. Geld zou ik zeker niet aanvaarden maar indien er iemand tevreden is met de oplossing dat geboden werd door het team en ons daarvoor achteraf wil bedanken met een fles wijn ofzo te brengen naar het commissariaat zou ik deze wel aannemen en benuttigen met de collega's na de dienst. Dit was blijkbaar niet het goede antwoord :eek: ze hebben zich hierop gepind en toen kwamen ze af ja ok maar nadien circuleren er foto's op Facebook met 'politie neemt fles wijn aan",... Dit waarschijnlijk om te kijken hoe je reageert. Toen ben ik bij mijn standpunt gebleven.

Ook wat vragen wat ik zou doen in verschillende stellingen en of ik een strenge inspecteur zou zijn. Nadien moest ik enkele voorbeelden geven over het hanteren naar de geest van de wet. In welke gevallen zou je een foutparkeerder bekeuren en wanneer niet? Hierop geantwoord dat ik eerst zou kijken of de veiligheid in het gedrang komt of niet bvb: iemand staat in een niet stedelijk gebied geparkeerd op het fietspad/voetpad om te lossen, hier zou ik vragen om de auto te verplaatsen en een waarschuwing geven en niet bekeuren. Stel deze situatie doet zich oor in een stad nier van een school zou ik wel bekeuren omdat de kans op gevaar hier veel groter is. Daarna nog enkele voorbeelden gegeven over het parkeren voor een garagepoort ... Blijkbaar waren dit volgens 1 van de selectieleden niet de goede voorbeelden. Hij zei me dat ik de regel goed had begrepen maar dat mijn voorbeelden die ik gaf niet zo goed waren en of dit mijn voorbeelden waren of deze van mijn beroepenvoorlichter.

Na een klein uurtje was mijn gesprek afgelopen met een slecht gevoel (zoals velen) waarin ik denk dat het voorbij is.
Binnen een kleine 2 weken zullen we het weten...

Let's hope...
grtz,
Venne
Start opleiding: 01/12/15 OPAC :-D
Kathleen200691
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2014, 17:17

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Kathleen200691 »

Zie er mij wel een goed gesprek uit. Heel belangrijk dat je inderdaad je niet van de wijs liet brengen.
Nu is het afwachten. Ik noem dat de " helse weken" :D
Veel succes & laat iets weten als je je resultaat hebt ontvangen!
Venne schreefCOLONGoeie middag iedereen,

Zoals velen zal ik jullie mijn ervaring met de selectiecommissie meegeven.

Ik had mijn gesprek vanochtend om 9u. Ik was er omstreeks 8u25 en rond 8u40 hebben ze mij naar binnen geroepen.
Nadat de men zich had voorgesteld was het mijn beurt.
Hierin mijn hele leven in een notendop weergegeven vanaf de schoolperiode tot nu, hobby's,... (zelf enkele dingen vergeten :snif: ).
Nadien begon het vragenuurtje, wat was er gisteren inde media? Waarom is het belangrijk dat we dit weten? Motivatie?...
Hierop kon ik vrij vlot op antwoorden buiten een paar haperingen.

Toen begon men de theorie te vragen over de structuur, op de vorige test was dit al aan bod gekomen en was ik 1 algemene directie van de federale politie vergeten. Hier had ik me dan ook op voorbereid en vlot kunnen beantwoorden. Dan enkele vragen over de politiek, wat is de Zweedse coalitie en waarom deze term? Wie tekent het zonaal veiligheidsplan af?...

Ook een hoop vragen en stellingen rond integriteit gehad. Waarin ze begonnen met wat ik verstond onder deze term. Na de term uit te leggen en bij het woordje onomkoopbaar te zijn gekomen hebben ze hierop ingepikt en gevraagd wat ik wel en niet zou aannemen? Hierop geantwoord dat dit afhankelijk was van het tijdstip en het geschenk. Geld zou ik zeker niet aanvaarden maar indien er iemand tevreden is met de oplossing dat geboden werd door het team en ons daarvoor achteraf wil bedanken met een fles wijn ofzo te brengen naar het commissariaat zou ik deze wel aannemen en benuttigen met de collega's na de dienst. Dit was blijkbaar niet het goede antwoord :eek: ze hebben zich hierop gepind en toen kwamen ze af ja ok maar nadien circuleren er foto's op Facebook met 'politie neemt fles wijn aan",... Dit waarschijnlijk om te kijken hoe je reageert. Toen ben ik bij mijn standpunt gebleven.

Ook wat vragen wat ik zou doen in verschillende stellingen en of ik een strenge inspecteur zou zijn. Nadien moest ik enkele voorbeelden geven over het hanteren naar de geest van de wet. In welke gevallen zou je een foutparkeerder bekeuren en wanneer niet? Hierop geantwoord dat ik eerst zou kijken of de veiligheid in het gedrang komt of niet bvb: iemand staat in een niet stedelijk gebied geparkeerd op het fietspad/voetpad om te lossen, hier zou ik vragen om de auto te verplaatsen en een waarschuwing geven en niet bekeuren. Stel deze situatie doet zich oor in een stad nier van een school zou ik wel bekeuren omdat de kans op gevaar hier veel groter is. Daarna nog enkele voorbeelden gegeven over het parkeren voor een garagepoort ... Blijkbaar waren dit volgens 1 van de selectieleden niet de goede voorbeelden. Hij zei me dat ik de regel goed had begrepen maar dat mijn voorbeelden die ik gaf niet zo goed waren en of dit mijn voorbeelden waren of deze van mijn beroepenvoorlichter.

Na een klein uurtje was mijn gesprek afgelopen met een slecht gevoel (zoals velen) waarin ik denk dat het voorbij is.
Binnen een kleine 2 weken zullen we het weten...

Let's hope...
grtz,
Venne
Start opleiding: 1 december 2015
Promotie 2 Klas Charlie
Teca_Christian
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2014, 13:38

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Teca_Christian »

Volgende week maandag mag ik naar brussel rijden voor de commissie !
Blij dat ik eindelijk mag komen maar het is toch stresse nu :)
bloewbubble
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2015, 14:10

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door bloewbubble »

Teca_Christian schreefCOLONVolgende week maandag mag ik naar brussel rijden voor de commissie !
Blij dat ik eindelijk mag komen maar het is toch stresse nu :)
Een vraagje. Hoeveel tijd zat er tussen jouw psychologische testen en je selectiecommissie van morgen? Ik had mijn psychologische testen op 22/03 en ondertussen brief gehad dat ik geslaagd ben. Dus nu vol ongeduld wachten op uitnodiging.
Fysiek: GESLAAGD
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Antecedentenonderzoek: in onderzoek sinds 13/06/2015
Selectiecommissie: GESLAAGD
Medisch onderzoek: GESLAAGD
Attest van slagen: 22/11/2015
bloewbubble
__________________________
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2015, 14:10

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door bloewbubble »

bloewbubble schreefCOLON
Teca_Christian schreefCOLONVolgende week maandag mag ik naar brussel rijden voor de commissie !
Blij dat ik eindelijk mag komen maar het is toch stresse nu :)
Een vraagje. Hoeveel tijd zat er tussen jouw psychologische testen en je selectiecommissie van morgen? Ik had mijn psychologische testen op 22/03 en ondertussen brief gehad dat ik geslaagd ben. Dus nu vol ongeduld wachten op uitnodiging.
Volgende week maandag bedoel ik dus :) Alvast veel succes!
Fysiek: GESLAAGD
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Antecedentenonderzoek: in onderzoek sinds 13/06/2015
Selectiecommissie: GESLAAGD
Medisch onderzoek: GESLAAGD
Attest van slagen: 22/11/2015
Teca_Christian
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2014, 13:38

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Teca_Christian »

bloewbubble schreefCOLON
bloewbubble schreefCOLON
Teca_Christian schreefCOLONVolgende week maandag mag ik naar brussel rijden voor de commissie !
Blij dat ik eindelijk mag komen maar het is toch stresse nu :)
Een vraagje. Hoeveel tijd zat er tussen jouw psychologische testen en je selectiecommissie van morgen? Ik had mijn psychologische testen op 22/03 en ondertussen brief gehad dat ik geslaagd ben. Dus nu vol ongeduld wachten op uitnodiging.
Volgende week maandag bedoel ik dus :) Alvast veel succes!
Ik heb mijn persoonlijksheid proef op 11 november 2014 gedaan en dan ergens in maart is de inspecteur langs geweest
voor de antecedenten onderzoek. Dus ik heb lang genoeg moeten wachten in andere woorden :-D
Venne
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2014, 14:36

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Venne »

@ Kathleen: Zal ik zeker doen, geslaagd of niet post ik op dit forum. Al 1 dag van ongeduldig wachten voorbij :)

Bij mij zat er 4 maand tussen het persoonlijkheidsonderzoek en mijn gesprek met de selectiecommissie.
Start opleiding: 01/12/15 OPAC :-D
Gebruikers-avatar
JV91
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2015, 06:52

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door JV91 »

Vandaag te horen gekregen dat ik geslaagd ben voor de selectiecommissie te Vesta. Top momentje! De medische afwachten nu :-)
AIP: Inschrijving selectieproeven 09/14
AIP: Attest van slagen 07/15
AIP: Begin opleiding 12/2015 VESTA
Venne
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2014, 14:36

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Venne »

Vandaag bericht gekregen dat ik geslaagd :-D
Hopelijk moet ik niet te lang wachten op het medisch onderzoek...
Start opleiding: 01/12/15 OPAC :-D
Kathleen200691
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2014, 17:17

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Kathleen200691 »

Venne schreefCOLONVandaag bericht gekregen dat ik geslaagd :-D
Hopelijk moet ik niet te lang wachten op het medisch onderzoek...
Proficiat! Bij mij stak de uitnodiging voor het medisch onderzoek een week na mijn resultaat van de commissie in de brievenbus. :)
Succes!
Start opleiding: 1 december 2015
Promotie 2 Klas Charlie
Karen
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2015, 13:51

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Karen »

Ik moet morgen voor de selectiecommissie verschijnen :). Ik heb momenteel al behoorlijk wat stress ! :D
Maar toch kijk ik er naar uit ;)
Proef 1 ( Cognitief en fysiek ) : GESLAAGD
Proef 2 ( Persoonlijkheidsonderzoek ) : GESLAAGD
Proef 3 ( Antecedentenonderzoek ) : POSITIEF
Proef 4 ( Selectiecommissie ) : GESLAAGD
Proef 5 ( Medisch geschiktheidsonderzoek ) : ...
Gebruikers-avatar
bouchke
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2014, 09:55

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door bouchke »

Ik kan jullie met trots melden dat ik geslaagd ben voor mijn commissie :D Ik wil jullie bedanken voor alle info die ik hier heb verworven.
Alvast succes aan andere kandidaten.
AINP sinds 01/10/2015
1ste keer PROM 45NL GIP
2de keer PROM 117 PAULO
Karen
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2015, 13:51

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Karen »

Vrijdag de uitslag gekregen : Ik ben GESLAAGD ! :-D Nu nog het medische geschiktheidsonderzoek :-)
Proef 1 ( Cognitief en fysiek ) : GESLAAGD
Proef 2 ( Persoonlijkheidsonderzoek ) : GESLAAGD
Proef 3 ( Antecedentenonderzoek ) : POSITIEF
Proef 4 ( Selectiecommissie ) : GESLAAGD
Proef 5 ( Medisch geschiktheidsonderzoek ) : ...
BUTTON_POST_REPLY