De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Kevin_Fox »

Jordy_vw schreefCOLONBij mij was het juist hetzelfde.
Nu moet je alles wat laten bezinken en enkele weken wachten. Het negatief gevoel gaat wel weggaan.
en was je geslaagd?
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Kevin_Fox »

Bon na het bekomen van de commissie heb 'k toch een aantal vragen:

- men zei me dat mijn antecedenten negatief advies kregen, ik heb nooit iets uitgestoken, blanco strafblad etc.. Zou het kunnen dat men mij hiermee op stang wil jagen?
- Men heeft mij onder ENORME druk gezet, ik ben wel altijd kalm gebleven, ben niet altijd op de verwijten ingegaan, das goed toch?
- Op het einde vroeg de voorzitter of ik iets meenam uit dit gesprek, waarop ik zei dat ik alle werkpunten die men mij aanreikte zou meenemen.
- Mijn motivatie was erg goed, toen ik deze uitlegde was men aan het opschrijven en luidop "ja, ja ja, ja" aan het zeggen.

Geen idee welke balans ik hieruit moet opmaken, is het normaal dat je met een slecht gevoel buiten wandelt? :roll:
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
Addajajatu
__________________________
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2015, 11:27

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Addajajatu »

Kevin_Fox schreefCOLONBon na het bekomen van de commissie heb 'k toch een aantal vragen:

- men zei me dat mijn antecedenten negatief advies kregen, ik heb nooit iets uitgestoken, blanco strafblad etc.. Zou het kunnen dat men mij hiermee op stang wil jagen?
- Men heeft mij onder ENORME druk gezet, ik ben wel altijd kalm gebleven, ben niet altijd op de verwijten ingegaan, das goed toch?
- Op het einde vroeg de voorzitter of ik iets meenam uit dit gesprek, waarop ik zei dat ik alle werkpunten die men mij aanreikte zou meenemen.
- Mijn motivatie was erg goed, toen ik deze uitlegde was men aan het opschrijven en luidop "ja, ja ja, ja" aan het zeggen.

Geen idee welke balans ik hieruit moet opmaken, is het normaal dat je met een slecht gevoel buiten wandelt? :roll:
Wat betreft het negatief advies: geen idee, maar ik vermoed dat het mogelijk is. Ze proberen de kandidaten zoveel mogelijk uit hun 'comfort zone' te halen om te zien hoe zij hierop reageren.
Sowieso is het altijd goed dat je kalm blijft, ongeacht de omstandigheden en verwijten. Op straat zal je later als politieambtenaar ook kalm moeten blijven wanneer je in moeilijke situaties zit.
Een slecht gevoel -en ik spreek uit ervaring- hoeft trouwens ook niet veel te betekenen.
Geslaagd voor selectieproeven INP.
kAP
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2014, 23:49

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door kAP »

Ook ik gisteren (20/04) de selectiecommissie gedaan te Etterbeek, en vandaag nog altijd dat slecht gevoel :( ik heb 1uur en 15min binnen gezeten.

Heel de tijd door vragen zoals assertief omdat ik te braaf eruit zie, motivatie. Meer persoonlijke vragen dan kennis van de politie. Ik heb twee of drie keer verkeerd geantwoord, en dat doet mijn maag nu vanbinnen draaien. Ik heb hen duidelijk gemaakt dat ik zeer bewust voor bij de politie kies, en niet dat ik gewoon even probeer.
Wanneer ik terug denk, heb ik zoveel vergeten te zeggen, omdat je de kans bijna niet krijgt om duidelijke motivatie te geven doordat ze telkens een ander vraag stellen en door elkaar praatte...
Enkele keren hebben ze gelachen met elkaar (precies mij uitlachten), ik denk dat ik verkeerd gedaan heb om te vragen 'hoe zegt u?' Want ik dacht dat hij mij aansprak maar toch niet.
Maar heb heel de tijd kalm en vriendelijk gebleven.
Op het einde mocht ik een vraag stellen. mijn vraag was wnr ik een uitslag kan verwachten, de psychologe: 'binnen twee of drie weken'. op het einde wanneer ik buiten ging zei ze nog 'veel succes!' volgens mij wijst het erop veel succes met het verder zoeken naar een ander job.

Nadat ik van mijn verlede vertelde over mijn verkeersovertredingen, zei de ene van de federale 'ja vertel maar alles want wij weten alles over uw antecedenten'.

Mijn hoop is naar de kl*te!! Ben zo overtuigd dat het niks zal worden :( :(
Ocelot
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2014, 14:50

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Ocelot »

kAP schreefCOLONOok ik gisteren (20/04) de selectiecommissie gedaan te Etterbeek, en vandaag nog altijd dat slecht gevoel :( ik heb 1uur en 15min binnen gezeten.

Heel de tijd door vragen zoals assertief omdat ik te braaf eruit zie, motivatie. Meer persoonlijke vragen dan kennis van de politie. Ik heb twee of drie keer verkeerd geantwoord, en dat doet mijn maag nu vanbinnen draaien. Ik heb hen duidelijk gemaakt dat ik zeer bewust voor bij de politie kies, en niet dat ik gewoon even probeer.
Wanneer ik terug denk, heb ik zoveel vergeten te zeggen, omdat je de kans bijna niet krijgt om duidelijke motivatie te geven doordat ze telkens een ander vraag stellen en door elkaar praatte...
Enkele keren hebben ze gelachen met elkaar (precies mij uitlachten), ik denk dat ik verkeerd gedaan heb om te vragen 'hoe zegt u?' Want ik dacht dat hij mij aansprak maar toch niet.
Maar heb heel de tijd kalm en vriendelijk gebleven.
Op het einde mocht ik een vraag stellen. mijn vraag was wnr ik een uitslag kan verwachten, de psychologe: 'binnen twee of drie weken'. op het einde wanneer ik buiten ging zei ze nog 'veel succes!' volgens mij wijst het erop veel succes met het verder zoeken naar een ander job.

Nadat ik van mijn verlede vertelde over mijn verkeersovertredingen, zei de ene van de federale 'ja vertel maar alles want wij weten alles over uw antecedenten'.

Mijn hoop is naar de kl*te!! Ben zo overtuigd dat het niks zal worden :( :(

Achter dingen zoals "veel succes", juryleden die naar elkaar lachen en dat zinnetje over de antecedenten moet je niet te veel zoeken. Ik denk dat niemand na dit gesprek buitenkomt en denkt: "dit is in de pocket". Moet ook niet, want zij bepalen het gesprek en ze zijn met 3 om vragen op je af te vuren.
Wat je zelf kunt doen is weerbaar zijn door rustig te blijven en je niet uit je lood te laten slaan bij heikele vragen. Je komt al een eindje als je dit doet.
Laureaat selectieproeven
pzbodukap
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2015, 11:16

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door pzbodukap »

Hallo iedereen,

Volgende week dinsdag moet ik voor de commissie verschijnen te Campus Vesta. De stress valt op dit moment goed mee, maar dat zal wel veranderen...

Ik heb mij al zo goed mogelijk proberen voor te bereiden maar heb nog enkele vragen die me bezig houden.

Welke federale diensten vind je in de provincie Antwerpen? Dit vind ik een zeer ruime vraag en ik kan er niet meteen een antwoord geven.. Ik denk zelf aan dirco, dirjud (fgp antwerpen), wegpolitie, scheepvaartpolitie (haven),... Klopt dit? Zijn er andere zaken? Of sla ik de bal hier mis?

Hoe werken de arrondissementen en hoe staat PLIF hierin?

Welke federale diensten komen kijken bij een festival? ( Werchter, Pukkelpop, Tomorrowland)

Aangezien het forum al een grote hulp is geweest zal ik uiteraard ook mijn ervaring hier posten ;)
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door VRS »

pzbodukap schreefCOLONHallo iedereen,

Volgende week dinsdag moet ik voor de commissie verschijnen te Campus Vesta. De stress valt op dit moment goed mee, maar dat zal wel veranderen...

Ik heb mij al zo goed mogelijk proberen voor te bereiden maar heb nog enkele vragen die me bezig houden.

Welke federale diensten vind je in de provincie Antwerpen? Dit vind ik een zeer ruime vraag en ik kan er niet meteen een antwoord geven.. Ik denk zelf aan dirco, dirjud (fgp antwerpen), wegpolitie, scheepvaartpolitie (haven),... Klopt dit? Zijn er andere zaken? Of sla ik de bal hier mis?

Hoe werken de arrondissementen en hoe staat PLIF hierin?

Welke federale diensten komen kijken bij een festival? ( Werchter, Pukkelpop, Tomorrowland)

Aangezien het forum al een grote hulp is geweest zal ik uiteraard ook mijn ervaring hier posten ;)
Hey

Ik herinner me dat ik een gelijkaardige vraag over welke federale eenheden er in het arrondissement (provincie) Antwerpen zijn hier een tijdje geleden al eens beantwoordde, dus 'k zou voorstellen om dat eens te zoeken via de zoekfunctie (of mijn berichten). De Spoorwegpolitie en de Luchtvaartpolitie (Deurne zeker?) zal je ook in Antwerpen vinden denk ik. Let misschien ook een klein beetje op met de exacte terminologie: al deze federale eenheden zijn sinds 1 oktober 'directies', dus telkens bv. "Directie van de spoorwegpolitie (SPC", "Directie van de openbare veiligheid (DAS)", etc. Dit wil niet zeggen dat ze met die benaming enkel de directie van die eenheid zelf bedoelen, dat is gewoon de officiële benaming van gans de eenheid. Een 'dienst' valt onder een 'directie', een 'directie' maakt dan weer deel uit van een 'algemene directie'. Als je dat door elkaar zou slaan zouden ze daar misschien op kunnen inpikken.

Arrondissementen: op dit gedeconcentreerd niveau ligt sinds de optimalisatie het zwaartepunt van de werking en dienstverlening van de federale politie. De bedoeling is om alles wat kan gedeconcentreerd te doen, zo dicht mogelijk bij de dienstafnemers (burgers, lokale politiekorpsen,...). Zoals je weet stemmen de meeste arrondissementen nu overeen met het grondgebied van de provincies. Naast de eenheden van DGA (zoals SPC, LPA,...) die je op het grondgebied van een arrondissement kan vinden, heb je uiteraard voor elk arrondissement een gerechtelijke directie (FGP) met een gerechtelijk directeur (DirJud) aan het hoofd en een coördinatie- en steundirectie (CSD) met een bestuurlijke directeur-coördinator (DirCo) als chef. Naast andere taken staat de DirCo ook in voor de PLIF (personeel, logistiek, ICT & informatie en financiën) voor zowel zijn CSD, de FGP (was vroeger niet zo, zou zo moeten worden nu) en ik geloof ook de gedeconcentreerde federale eenheden van DGA die ik eerder noemde. Dat houdt dus in dat de CSD - denk ik - tegenwoordig bestaat uit:
- dienst beleidsondersteuning
- dienst(en) PLIF (geen idee of er voor elk domein een aparte dienst is of dat er één dienst PLIF is, bel hiervoor misschien eens gewoon naar een CSD)
- dienst operationele coördinatie- en steun

Wat de CSD doet kan je hier en op de site van de fedpol wel terugvinden.

Federale eenheden die bij een grote 'manifestatie' (brede betekenis) kunnen betrokken zijn: Interventiekorps (CIK) (leveren van personeel voor genegotieerd beheer van de publieke ruimte), Directie van de wegpolitie (DAH), Directie van de luchtsteun (DAFA), Directie van de openbare veiligheid (DAS) (sproeiwagen eventueel, commandocel voor een peloton eventueel), Directie van de spoorwegpolitie (SPC) (voor reizigersstroom via spoorverkeer), Directie van de hondensteun (DACH) (snuffelen naar drugs), Directie van de operaties inzake bestuurlijke politie (DAO) (voor de opvolging en coördinatie van de manifestatie)...
pzbodukap
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2015, 11:16

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door pzbodukap »

Dank je VRS! Dat maakt het al wat duidelijker :)!
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door VRS »

Graag gedaan.

Vergeet trouwens niet dat onder de DirCo van elk arrondissement ook een divisie van het Interventiekorps valt. Je kan die niet echt zien als nog een dienst binnen de CSD, maar ik denk dat het CIK in de praktijk wel wordt aangestuurd vanuit de dienst operationele coördinatie en steun. In CIK Oost-Vlaanderen is er echter denk ik nog steeds een commissaris die officieel wel toebehoort aan de CSD maar die de facto diensthoofd is van het CIK. Dus er is daar echt een eigen commando voorzien voor die afdeling CIK; misschien is dat elders ook zo. Ik zeg wel "de facto", want de wetgeving voorziet eigenlijk geen leiding (= geen (H)CP's)) binnen het CIK, er zijn in principe enkel INP's en HINP's. Maar goed, da's nogal diepgaand, 't is maar dat je het zou weten hoe het min of meer zit.
pzbodukap
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2015, 11:16

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door pzbodukap »

Ik ben zojuist teruggekeerd van de commissie. Ik heb helemaal niet zo'n slecht gevoel als de meeste maar toch mijn twijfels...

Ik moest stip om 9 uur binnen en nadat ze zich hadden voorgesteld ( psychologe, hcp PZ Noord, federale) was het mijn beurt. Ik heb hier redelijk lang mijn gang mogen gaan en hier zijn ze niet tussengekomen. Pas achteraf werden er vragen gesteld. Deze vragen waren vooral over het feit waarom ik gestopt was met enkele richtingen in de hoge school. Ik had hier natuurlijk al een antwoord voor klaar maar ze leken er niet tevreden mee. Ze hadden het over een 'roeping' en dachten dat ik hier ook mee zou stoppen en dit zomaar is probeerde. Ik heb dit proberen weerleggen maar uiteraard bleven ze me daar een slecht gevoel over geven.

Theorievragen heb ik niet veel gehad. Ik moest kort de opleiding beschrijven (correct), integratie (correct), structuur federale (correct)... Hier kreeg ik amper weerwoord op.

Natuurlijk kwamen ook deze vragen aan bod: motivatie (interventie, maar ze bleven vragen waarom niets anders--> mijn antwoord was omdat ik alle opties open wil houden en zo wil zien waar ik terecht kom met mijn kwaliteiten), cadeautjes aanvaarden (nee op geantwoord, maar dan had ik een voorbeeld van een gratis maaltijd bij een restaurant aangehaald waar ik ook zou weigeren.. 'Zou je dan een koffietje aannemen?' Ik had geantwoord dat ik dat vriendelijk zou weigeren waarop hun antwoord was dat een normale mens ook wel een gratis koffie zomaar zou aanvaarden.., Hoe heb je je voorbereidt?

Daarna begonnen ze over drugs en voorbeeldfunctie waar ze ook een tijd over bleven doorvragen. Dit vooral over vrienden die een glaasje teveel zouden drinken en dit negatief zou zijn voor mijn imago... Telkens heb ik er wel een uitleg aan kunnen geven.

Het psychologische spelletje wordt wel hard gespeeld. Vaak ga je zomaar mee in hun mening terwijl je dit eigenlijk niet wilt. Ik heb vaak voet bij stuk gehouden maar ze probeerden me heel vaak van gedachten te doen veranderen (zoals bv: wat bekeur ik in het verkeer en wat niet: waarop ik antwoordde alles wat gevaar/hinder inhoudt maar dat ik toch niet alles zou beboeten zoals iemand die verhuist en zich op het voetpad zet.

Achteraf had ik nog gevraagd naar de opleidingen of ze daadwerkelijk zouden doorgaan. Hier was het antwoord dat het wel de bedoeling was maar dat er nog geen zekerheid over bestond.

Ik vergeet waarschijnlijk wel een paar dingen maar die zal ik noteren als ik deze terug weet.

Iemand ideeën/opmerkingen over mijn gesprek? Uiteraard ben ik bang dat niet geslaagd ga zijn maar ik heb toch niet dat ambetant gevoel...
Jordy_vw
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2015, 12:46

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Jordy_vw »

Kevin_Fox schreefCOLON
Jordy_vw schreefCOLONBij mij was het juist hetzelfde.
Nu moet je alles wat laten bezinken en enkele weken wachten. Het negatief gevoel gaat wel weggaan.
en was je geslaagd?

Ik ben geslaagd voor de selectiecommissie en heb al een uitnodiging voor de medische proef. :D
Kathleen200691
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2014, 17:17

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Kathleen200691 »

Hallo iedereen,

Gisteren heb ik mijn selectie commissie proef afgelegd in Campus Vesta om 14.00. Ik ben pas binnen kunnen gaan om 14.30 doordat het voor mij was uitgelekt. De psychologe verontschuldigde ervoor maar ik heb er niet op gereageerd (omdat ze dan uit de hoek kunnen komen van " Jij vindt dat normaal om mensen te laten wachten etc. )
Ik moet eerlijk zijn dat ze me nooit een gevoel hebben gegeven dat ze me in het nauw wouden drijven want het was uiteindelijk een ontspannend gesprek die ook maar rond de 40 minuten heeft geduurd..
De psychologe stelde ook de allermeeste vragen ( weet niet of dit normaal ook zo is .. :) )

Voor mij zat 1 man van de Lokale Politie interventie (drugs) - 1 psychologe - 1 man van de Federale Politie ( corruptie)

Ik was super zenuwachtig maar we waren er toch aan begonnen. Ik moest me eerst voorstellen ( wie ben ik, wat studeer ik, hoe oud ben ik, wat mijn ouders deden, dat ik nog bij mijn ouders woonde, ... )
Ze vroegen wat mijn hobby's waren en mijn motivatie waarom ik effectief bij de politie wou werken ( heb mijn motivatie ook verteld + dat ik tussen mijn 1ste mislukte fysieke proef vorig jaar & mijn herkansing, 7 maand later, 15 kilo was afgevallen ervoor. ( Ik vind dat ik te weinig motivatie heb gegeven maar ze hebben er toch niet echt op ingepikt)
Ook de vraag "wanneer heb je iemand geholpen zonder dat je er belang bij had? " Hier had ik ook erbij gezegd dat ik af en toe wel vrijwilligerswerk deed op de hondenschool waar ik ga met mijn hond en dat ik mijn oude school ook nog wat help bij evenementen die ze soms reageren ( opdienen, aan de kassa zitten etc. als vrijwilliger
Mijn negatieve eigenschap van ( impulsief - grote mond )kwam ook aan bod maar daar hebben ze het ook kort en bondig bij gehouden.

Op het theoretisch aspect hebben ze me zeer weinig gevraagd. Ik moest de federale structuur uitleggen ( 4 directies + 3 algemene directies + Commissaris Generaal Cathérine De Bolle )
Ik heb ook in september een 2 daagse sessie gevolgd bij het ACV Antwerpen i.v.m. de verschillende proeven waar we ons aan konden verwachten en daar vroegen ze dan ook meer uitleg over en wat mijn ervaringen waren. Ik had gezegd dat er toen bepaalde dingen duidelijk werden die ik toen nog niet wist (zoals het ZVP). De man van de lokale politie vroeg wat het ZVP van HEKLA was ( mijn zone ). Dit had ik zonder enig probleem kunnen uitleggen. Van de stress wist ik ook niet meer wat de interventie dienst was waardoor ik er maar 3 of 4 kon uitleggen maar ook hebben ze daar niet moeilijk over gedaan.
Ook de vraag van welke dienst me ook zou interesseren bij de lokale politie waarop ik wijkwerking had gezegd en ook dit moest ik uitleggen.
De vraag " hoe zit de opleiding in elkaar? " kwam ook aan het bod. Ik had me ook paar weken geleden laten informeren over de vernieuwde opleiding die 1 oktober begint in alle scholen. Ik had dit dan ook in " alle geuren en kleuren " uitgelegd waar vooral de psychologe van verschoot en vroeg vanwaar ik alle informatie had gehad ( aangezien ik dit tot de puntjes had uitgelegd ).
Ik had gezegd dat ik me goed genoeg had laten informeren en dat ik ook enkele INP's ken in mijn kennissenkring die me op de hoogte hielden van alle veranderingen.

De psychologe vroeg aan mij of ik "de letter van de wet & de geest van de wet" kende en dit kon uitleggen. Ook dit had ik zonder probleem kunnen uitleggen en de man van de lokale politie vroeg of ik een voorbeeld kon geven van " geest van de wet ". Ik had een voorbeeld gegeven waarvan de man zei " haha, die heb ik nog nooit gehoord hoe kom je daar bij " ( maar wel op een positieve manier omdat het juist was ). Ook deed ik enkel voorbeelden met "vrouwen" waarop de man van de Lokale Politie grappig reageerde van " moeten het nu altijd vrouwen zijn? " .
De man van de Federale Politie heeft niet veel vragen aan mij gesteld enkel geluisterd en af en toe eens mee gelachen.

De psychologe begon dan over wat ik had gezegd tijden het persoonlijkheidsonderzoek dat er een vriendin van me was die me niet veel gunde en vroeg daarop wat er nu gebeurd is met het meisje en de toestand was. Ik heb in alle eerlijkheid gezegd dat ik met haar gebroken heb maar dat ik geen mensen nodig hebben die me zo in een neerwaartse spiraal leiden zoals zij. Ze reageerde erop " maar dat zal wel pijnlijk geweest zijn? " waarop ik reageerde natuurlijk dat was een vriendschap van 16 jaar maar soms houdt het ook gewoon eens op. Waarop ze wel zei " Kathleen, je lijkt me wel een zeer harde tante" en ik had gezegd dat het gewoon op dat moment genoeg was. Ik heb wel geprobeerd om terug contact met haar te zoeken omdat 16 jarige vriendschap opgeven wel heel zwaar valt maar uiteindelijk is het toch niets geworden.
Dan zei de psychologe : " Heb je dan eens ruzie gehad met een vriendin waar je het dan wel mee hebt goed gemaakt? " waarop ik reageerde: " natuurlijk, een maand geleden heb ik het bijgelegd met een vriendin waar ik 2 jaar geen contact meer mee heb gehad en we hebben nu duidelijke afspraken gemaakt dat wanneer er iets dat ons stoort dat we dat ook uitpraten want communicatie is wel heel belangrijk". Ook hier ging ze ook niet verder op in.
Dan de vragen van " waarom ben je sociaal of communicatief sterk?" kwamen ook aan bod.

De psychologe vroeg of ik de actualiteit volgde waarop ik "ja" natuurlijk antwoordde en dan vroeg ze of ik wist waarom ze het vroeg. Ik had dan gezegd omdat er nu een actualiteitsvraag volgt zeker. En dan moesten ze alle 3 lachen. De man van de lokale politie vroeg wat ik wist over Boko Haram. Ik heb geantwoord en hij ging er ook niet verder op in.

Dan vroeg de psychologe of ik nog eventuele vragen had waarop ik vroeg wanneer ik de uitslag zou krijgen.
De psychologe vroeg aan de man van de Lokale Politie & Federale Politie of ze nog vragen hadden waarop ze "neen" antwoordden.

Ik had mijn dikke kaft met al mijn informatie bij die ik had verzameld + een foto van me hoe ik aan het avontuur vorig jaar was begonnen (+ 15 kilo). Ik had gevraagd of ze die foto eventueel wouden zien maar zeiden dat dit niet nodig was maar dat het altijd mocht.
Ze bekeken allemaal die foto en zeiden dat ik zeer fier mocht zijn op wat ik bereikt had.
Dan vroeg de psychologe : " Kathleen, wat als je er eventueel niet door geraakt? " waarop ik spontaan en rechtuit reageerde " dan sta ik hier volgend jaar zeker terug!'

Ik denk dat ik het ongeveer was. Als ik nog iets herinner van mijn gesprek zal ik dit ook hier in dit forum plaatsen aangezien ik zeer veel informatie heb verkregen op deze website qua tips enz.
Ik kwam echt met een zeer leeg gevoel buiten met niks van emoties. Geen blijheid, niet verdrietig, niet kwaad, niet opgefokt, niet gefrustreerd echt een zeer leeg gevoel.

Ik hoop dat ik erdoor geraak maar dat ik wel heel onzeker omdat nu ik begin te denken dat ik misschien paar steken heb laten vallen?
Ik begin nu echt te twijfelen aan heel dit gesprek...

Groetjes en voor degene die nog de commissie moeten passeren! Veel succes en probeer uw stress onder controle te krijgen. Het is zeer moeilijk maar ik heb zelf ook niet meer kunnen doen dan mij 100 % in te zetten voor die 3 personen.

Jullie mogen altijd jullie mening erover zeggen over wat jullie over dit gesprek denken!
Start opleiding: 1 december 2015
Promotie 2 Klas Charlie
pzbodukap
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2015, 11:16

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door pzbodukap »

Ik kan al meedelen dat ik geslaagd ben op de commissie :D! Nu nog de medische overleven!

Katleen, je gesprek ziet er naar mijn mening goed uit! Maar dat wilt natuurlijk nog niets zeggen :). Uw theorie zal wel goed bevonden worden! En het is normaal dat je achteraf begint te piekeren over je antwoorden :). Ik ben alvast benieuwd naar je resultaat!
Kathleen200691
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2014, 17:17

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Kathleen200691 »

pzbodukap schreefCOLONIk kan al meedelen dat ik geslaagd ben op de commissie :D! Nu nog de medische overleven!

Katleen, je gesprek ziet er naar mijn mening goed uit! Maar dat wilt natuurlijk nog niets zeggen :). Uw theorie zal wel goed bevonden worden! En het is normaal dat je achteraf begint te piekeren over je antwoorden :). Ik ben alvast benieuwd naar je resultaat!
Wauw super proficiat !!
We zullen wel zien maar heb toch wel last van een klein stresske omdat ik inderdaad begin te piekeren nu! :)
Start opleiding: 1 december 2015
Promotie 2 Klas Charlie
Kathleen200691
__________________________
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2014, 17:17

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Kathleen200691 »

Ik ben geslaagd voor de commissie! Nu nog de medische ondergaan :D
Succes aan al de rest !!
Start opleiding: 1 december 2015
Promotie 2 Klas Charlie
BUTTON_POST_REPLY