Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Gilles1987
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2012, 12:12

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door Gilles1987 »

kyame1206 schreefCOLONEn doordat je gewaarschuwd was wist je er natuurlijk alles van! :-D
toen ik buiten ging, had ik iets van; damn, ik wist zelfs de naam niet van de hoofdcommissaris van mijn zone. Ik kon eig op geen enkele vraag vlot antwoorden, of toch niet met het juiste antwoord, wel vlot maar niet hetgeen ze zochten. En toch erdoor, dus kan nog alle kanten uit :) Succes alvast!
Geslaagd! :-D
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door Ties »

Ik kan maar geen namen van directeurs/directrices vinden, is dat normaal?

Bvb als je uitleg moet geven over de 3 algemene directies vande federale politie: http://www.polfed-fedpol.be/org/org_nl.php

Kunnen ze dan bvb niet vragen: "Wie is de directeur van:"
- De Algemene directie van de bestuurlijke politie
- De Federale gerechtelijke politie
- De algemene directie van de ondersteuning en het beheer

Of de namen van de directies van het commissariaat-generaal, of zelfs bvb vragen: "Wie is <naam persoon>"?

Ik vind amper namen, behalve dan Catherine de Bolle, of als ik naar de website van de lokale politie ga kijken. Maar op federaal niveau vind ik geen namen. Iemand tips of een linkje o.i.d. waar ik dat kan vinden?

Of gaat dat te ver voor de laatste proef?
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
Anoniem85
Aspirant
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2012, 09:19

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door Anoniem85 »

PZ Aalter-Knesselare
(Afgestudeerd WPS klas 29)
F162007
__________________________
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2011, 16:47

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door F162007 »

Wat van theorie vragen kan ik allemaal verwachten ?
Zijn het allemaal vragen die je moet weten of zijn er vragen waar aan ze willen staven hoe ver je kennis reikt, maar waar je geen antwoord op weet ?
svekke1983
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2012, 17:06

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door svekke1983 »

De combinatie van beide..Zo vroegen ze me wat een zonaal veiligheidsplan was(kon ik duidelijk uitleggen)nadien vroegen ze me wat er precies beschreven staat in het zonaal veiligheidsplan van mijn gemeente(dit wist ik niet)
SixSiegfried
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2011, 18:28

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door SixSiegfried »

Ties, als je Libois, Van Branteghem & Van Thielen kent, dan is het wel goed hoor. Qua kennis, in bijlage vindt ge de dingen die ik geleerd heb voor mijn commissie. Bekijk vooral gemeenschapsgerichte politiezorg is, die 5 peilers zullen er wel tussen zitten in hun vragen (als je dat nog niet zou gedaan hebben). En als ze het niet vragen, dan ken je dat toch al (indien je zou slagen op de commissie) voor je opleiding. Want GGPZ komt onnoemelijk veel terug.

Voor de rest, ik had toch het gevoel dat, wanneer ze merken dat je er nogal veel over kent dat ze niet meer doorvraagden, maar over iets anders begonnen. Wel lastige vragen soms, maar gewoon rustig op antwoorden, en als je het niet weet, niet fantaseren maar zeg dan maar dat je het niet weet. Die dingen weet je waarschijnlijk allemaal al, en heb je al 100x gelezen hier, maar ik zeg het nog maar eens :D.

Bij mij zat er iemand van de Federale, dienst Personeel, een psychologe, en een commissaris (of HINP) van de lokale politie Aalst. Op een bepaald ogenblik vroeg iemand mij: "Als Mevr. De Bolle ons alle drie opbelt, en ons morgenvroeg om 8u op haar bureau wil zien, wie moet er dan gaan?" Ik was al lang vergeten wie juist wie was, en zei doodleuk dat iedereen gewoon moest gaan, omdat Mevr. De Bolle tenslotte CG is. Maar natuurlijk was het enkel die kerel van de Federale die moest gaan. :)
In het begin goed luisteren wie wie is en van welke zone ze komen!
Succes!
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Inspecteur van politie
F162007
__________________________
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2011, 16:47

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door F162007 »

Als je tijdens de persoonlijkheidstest iets vergeten te zeggen bent over je leven,zoals een verkeersovertreding bijvoorbeeld. Moet je dit dan mededelen tijdens de selectiecommissie of vragen ze dit zelf? Gaan ze dit niet bekijken alsof je iets achter houdt ? en dat je dan niet eerlijk bent ?
Slinken je kansen dan niet op slagen ?
Drez
Politie
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2012, 16:23

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door Drez »

F162007 schreefCOLONAls je tijdens de persoonlijkheidstest iets vergeten te zeggen bent over je leven,zoals een verkeersovertreding bijvoorbeeld. Moet je dit dan mededelen tijdens de selectiecommissie of vragen ze dit zelf? Gaan ze dit niet bekijken alsof je iets achter houdt ? en dat je dan niet eerlijk bent ?
Slinken je kansen dan niet op slagen ?
Hoogstwaarschijnlijk gaat de commissie hier wel op ingaan. Als dit niet het geval is, wat ik betwijfel, kan je dat nog op het einde van het gesprek toevoegen. Dan stellen ze de vraag of je nog dingen hebt toe te voegen, je krijgt dan ook de kans om zelf nog vragen te stellen indien nodig. Als je daar zelf over begint gaat men dat wel appreciëren, eerlijkheid is toch belangrijk.
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door Ties »

Oh @F162007: ik ben ook al in contact gekomen met de politie, maar voor mijn werk dan.

Dit had ik niet vermeld omdat ik er totaaaaaal niet bij had stilgestaan.
"In contact komen met de politie" klinkt in mijn oren negatief (al weet ik dat ikzelf dat negatieve gevoel eraan geef), maar het kan natuurlijk ook op een neutrale manier zijn zoals voor je werk een aangifte moeten doen, of op een manier die het uitoefenen van het beroep van inspecteur niet verhinderen (zoals jouw snelheidsovertreding).

Het zijn geen monsters hé. Als je gewoon duidelijk zegt dat je daar niet eens meer aan dacht dan zullen ze je dat vast niet kwalijk nemen ;-)
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door Black Dog »

Anoniem85 schreefCOLONhttp://www.info-zone.be/data-fedpol-oth ... -dgs-n.htm

Gaat echt niet te ver, integendeel

Paul Van Thielen staat er nog op als Commissaris-Generaal ai. Dus zo accuraat is ze ook niet. Dubbel checken als je dan perse een naam wil onthouden voor de commissie.
Hillydoedel
__________________________
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2012, 13:24

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door Hillydoedel »

Is die selectie ter vervanging van Paul Van Thielen al afgelopen?M.a.w. is er al een opvolger gekend?
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door VRS »

Hillydoedel schreefCOLONIs die selectie ter vervanging van Paul Van Thielen al afgelopen?M.a.w. is er al een opvolger gekend?
Euh... toch al een eindje ja: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... itie.dhtml

Is toen wel duidelijk in de pers gekomen. Ik wil niet met het belerend vingertje zwaaien, maar is dit niet een beetje basiskennis voor kandidaten? :wink:
Ook op de site van de federale politie (die nochtans te vaak niet actueel is) staat HCP De Bolle als CG:
http://www.polfed-fedpol.be/org/org_cg_nl.php
Hillydoedel
__________________________
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2012, 13:24

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door Hillydoedel »

Hielcom schreefCOLON
Hillydoedel schreefCOLONIs die selectie ter vervanging van Paul Van Thielen al afgelopen?M.a.w. is er al een opvolger gekend?
Euh... toch al een eindje ja: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... itie.dhtml

Is toen wel duidelijk in de pers gekomen. Ik wil niet met het belerend vingertje zwaaien, maar is dit niet een beetje basiskennis voor kandidaten? :wink:
Ook op de site van de federale politie (die nochtans te vaak niet actueel is) staat HCP De Bolle als CG:
http://www.polfed-fedpol.be/org/org_cg_nl.php
Ik kreeg een boekje van een inspecteur van mijn zone waar Paul Van Thielen vermeld staat als directeur van de algemene directie van de gerechterlijke politie, maar met de vermelding dat de selectie ter vervanging van hem lopende is...

Dat Mevr. De Bolle CG is dat wist ik wel hoor...
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door VRS »

Mijn excuses! :wink: Ik dacht dat je vroeg of de vervanging van Van Thielen als Commissaris-Generaal (ad interim) al voorbij was.
Hillydoedel
__________________________
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2012, 13:24

Re: Wat wordt er verwacht tijdens de 4de proef ?

Bericht door Hillydoedel »

Hielcom schreefCOLONMijn excuses! :wink: Ik dacht dat je vroeg of de vervanging van Van Thielen als Commissaris-Generaal (ad interim) al voorbij was.
Excuses aanvaard :wink:
BUTTON_POST_REPLY