Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
float

Re: Niet Geslaagd

Bericht door float »

Black Dog schreefCOLON@Kirsten:

Toen ik voor de eerste maal niet slaagde voor de selectiecommissie dacht ik ook dat ik het jaar erna terug voor de commissie mocht komen. Jaarke wachten en dan terug de aanvraag opgestuurd. Na een tijd kreeg ik een brief van de volgende aard:

Beste heer *****, Bij uw herinschrijving hebben we uw dossier nog eens herevalueerd. U hebt tijdens het gesprek met de selectiecommissie op bepaalde punten matig gescoord (score 3), daar waar u op de persoonlijkheidsproef ook op dezelfde punten matig heeft gescoord. We zijn tot een besluit gekomen. U valt niet onder de voorwaarden om vrijgsteld te worden van de persoonlijkheidsproef en moet dus herbeginnen vanaf deze proef. De aandachtspunten zijn de volgende: ect...

Dus bij elke herinschrijving word je dossier nog eens geëvalueerd en dan pas wordt er beslist ofdat je rechstreeks je 4de proef moogt hernemen.

Ik had op bepaalde punten dus matig gescoord tijdens m'n 2de proef maar was er toch geslaagd. Toen had ik er in de verste verte niet aan gedacht daar om feedback te bellen voor iets waar ik voor geslaagd was. Dus moest ik, meer dan 16maand na datum, feedback gaan vragen van die 2de proef om toch nog te gaan achterhalen hoe zij vonden dat ik negatief had gescoord op deze aandachtspunten. Ge kunt dus wel aannemen dat dit wel even slikken was...

Ondertussen ben ik er 4jaar me bezig geweest en 2 maal gesneuveld "aan de tafel"....en zie m'n kansen om rechtstreeks INP te worden in rook opgaan. Ik wil maar zeggen dat er velen zijn die denken dat de selectiecommissie een formaliteitssgesprek is (daar waar er nog eens 50% sneuvelen) en dat het eerder uitzonderlijk is, want dat is me door een jongedame van S&R gezegd geweest, dat er vrijstelling komt voor de 2de proef na het niet slagen voor de selectiecommissie.

Maar ze zijn van mij zo snel nog niet vanaf 8)
Ik zal eens opzoeken hoe de deliberatiecommissie werkt, dat kan handig zijn voor iedereen.
float

Re: Niet Geslaagd

Bericht door float »

Na het gesprek met de selectiecommissie stelt de directie van de rekrutering en van de selectie van de federale politie een samenvattende fiche op die de te verbeteren punten en de voornaamste kwaliteiten van de kandidaat vermeldt.

De kandidaat die niet de minimumdrempel heeft behaald voor een selectieproef en die opnieuw aflegt binnen de twee jaar te rekenen vanaf de kennisgeving van hun mislukking, zijn vrijgesteld van de voorafgaande afgelegde selectieproeven. MAAR, wanneer kandidaten een 3 scoren op de persoonlijkheidsproef en/of de mondelinge selectieproef of een getal hoger dan 3 maar met vermelding van aandachtspunten dan komen deze kandidaten voor de deliberatiecommissie. In dit geval verzoekt de deliberatiecommissie, vooraleer zich uit te spreken over de geschiktheid van de kandidaat, om een bijkomend onderzoek met betrekking tot de vereisten van de persoonlijkheidsproef, de fysiek-medische geschiktheidsproef of de selectiecommissie.

De deliberatiecommissie beslist of de kandidaat al dan niet geschikt wordt bevonden op grond van de afgelegde selectieproeven. De kandidaat die door de deliberatiecommissie geschikt of, in voorkomend geval, zeer geschikt wordt bevonden en van onberispelijk gedrag is, kan worden toegelaten tot de basisopleiding.
Kenny
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2009, 17:27

Communicatieve module voorbereiding 4de test

Bericht door Kenny »

Ik ben helaas niet geslaagd voor men 4de test.Nu heb ik me ingeschreven voor de communicatieve module en moet ik binnenkort aan een intakegesprek deelenemen.Iemand ervaring hiermee?

[Mod Boba] Onderwerp verplaatst, gezien de relevantie voor- en de samenhang met de 4e selectieproef.
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Niet Geslaagd

Bericht door Black Dog »

Had ik die info gehad zo'n 2 jaar geleden dan had ik zeker gepolst naar eventuele aandachtspunten bij m'n persoonlijkheidsproef, om me zo beter voor te bereiden voor de selectiecommissie.

Dit gegeven alleen zullen vele kandidaten toch stimuleren om feedback te gaan vragen, zelfs bij het slagen, van hun 2de test...het zal er zeker bij helpen.

Ik heb er toch altijd wel wat twijfels rond (de eerlijkheid) gehad omdat deze procedure nooit deftig is uitgelegd of omdat die info gewoon nergens voorhanden is...

Allesinds mijn dank om die twijfel te elimineren. :wink:

BD
annmatissedb
__________________________
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2009, 21:00

Re: Communicatieve module voorbereiding 4de test

Bericht door annmatissedb »

hey
nee ik moet nu vrijdag mijn gesprek bij de selectiecommissie doen.Spijtig voor jou dat je niet geslaagd bent!was het zo moeilijk....
Ik hou mijn hart al vast voor vrijdag...:)
blijven volhouden!
Gebruikers-avatar
Kenny VDM
Aspirant
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 18:57

Re: Niet Geslaagd

Bericht door Kenny VDM »

Black Dog schreefCOLONHad ik die info gehad zo'n 2 jaar geleden dan had ik zeker gepolst naar eventuele aandachtspunten bij m'n persoonlijkheidsproef, om me zo beter voor te bereiden voor de selectiecommissie.

Dit gegeven alleen zullen vele kandidaten toch stimuleren om feedback te gaan vragen, zelfs bij het slagen, van hun 2de test...het zal er zeker bij helpen.

BD

Als ik het goed voor heb, kan je enkel maar feedback opvragen bij het niet slagen en word deze informatie niet vrijgegeven bij het wel slagen omdat u dan nog steeds in de running bent voor de selectieproeven.

Ik kan verkeerd zijn ook hoor :whoeha:
In opleiding @ PIVO AINP28
Philoctes
__________________________
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 22:16

Re: Communicatieve module voorbereiding 4de test

Bericht door Philoctes »

Waar ga jij die communictatieve module volgen?
Proef 1 INP: Geslaagd
Proef 2 INP: Wachtend op een uitnodiging
Proef 3 INP: In afwachting
Proef 4 INP: In afwachting
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Niet Geslaagd

Bericht door Black Dog »

Kenny VDM schreefCOLON
Black Dog schreefCOLONHad ik die info gehad zo'n 2 jaar geleden dan had ik zeker gepolst naar eventuele aandachtspunten bij m'n persoonlijkheidsproef, om me zo beter voor te bereiden voor de selectiecommissie.

Dit gegeven alleen zullen vele kandidaten toch stimuleren om feedback te gaan vragen, zelfs bij het slagen, van hun 2de test...het zal er zeker bij helpen.

BD

Als ik het goed voor heb, kan je enkel maar feedback opvragen bij het niet slagen en word deze informatie niet vrijgegeven bij het wel slagen omdat u dan nog steeds in de running bent voor de selectieproeven.

Ik kan verkeerd zijn ook hoor :whoeha:

Neenee..ge moogt altijd feedback vragen... Maar daar denk je gewoon niet aan als je geslaagd bent....terwijl je toch ook aandachtspunten kunt hebben. Ik raad toch aan om feedback te vragen, zelfs als je geslaagd bent en dan enkel en alleen naar de aandachtspunten vragen. Ze mogen toch niet weigeren, en iemand die geslaagd is en toch nog feedback vraagt kunnen ze volgens mij toch enkel en alleen als extra positief bestempelen.
Matthias
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:25

Re: Niet Geslaagd

Bericht door Matthias »

Bedankt voor de goede hoop en succes Nicky en de anderen :)

Ik heb al eens Kemzeke en Stekene gelezen, ...zelf ben ik van Sint Gillis.

Mijn keuze verpleegkunde is dan toch niet zo helemaal slecht gekozen lijkt het. Ik wil dan vooral spoed doen, om de stress enzo te wennen en om dit te gebruiken tijdens mijn herkansing voor proef 4, maar die is volgend jaar "al". Vanaf het kertverlof begin ik al met de voorbereiding hierop, en hoop dat mijn toelatingsbewijs 3 jaar geldig is zodat ik na mijn huidige studierichting meteen kan beginnen met de basisopleiding voor INP. Dan zijn er 3 jaar gepasseerd en ben ik er 21.

En zoals de meesten hier zeiden; de moed niet opgeven, je goed voorbereiden maar vooral jezelf zijn. Door een tweede keer op te dagen, toon je dat je motivatie goed zit. Ik ga er inderdaad ook voor en iedereen die dit forum bezoekt wil dit ook, dus doe het dan ook!
Toelatingsproeven AP
Test 1 - Geslaagd
Test 2 - Geslaagd
Test 3 - Geslaagd
Test 4 - Afwachting
float

Re: Niet Geslaagd

Bericht door float »

Black Dog schreefCOLONHad ik die info gehad zo'n 2 jaar geleden dan had ik zeker gepolst naar eventuele aandachtspunten bij m'n persoonlijkheidsproef, om me zo beter voor te bereiden voor de selectiecommissie.

Dit gegeven alleen zullen vele kandidaten toch stimuleren om feedback te gaan vragen, zelfs bij het slagen, van hun 2de test...het zal er zeker bij helpen.

Ik heb er toch altijd wel wat twijfels rond (de eerlijkheid) gehad omdat deze procedure nooit deftig is uitgelegd of omdat die info gewoon nergens voorhanden is...

Allesinds mijn dank om die twijfel te elimineren. :wink:

BD
Maar jij moet ook de derde selectieproef opnieuw doen? Of heb ik je verkeerd begrepen?
kirsten VdB
__________________________
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 20:26

Re: Niet Geslaagd

Bericht door kirsten VdB »

Als je nu gebuisd bent op de laatste proef, moet je dan nog nodige stappen ondernemen voor je 4de test, buiten je weer inschrijven??? en als je je 4de proef hebt afgelegt op 8juni 2009 moet je dan exact wachten tot 8juni 2010??
bevestiging gekregen van inschrijving: 9/12/2011
eerste proef INP:geslaagd
2de proef INP:geslaagd
3de proef INP: geslaagd
Antecedentenonderzoek: geslaagd
4de proef INP: gebuisd. volgend jaar beter
float

Re: Niet Geslaagd

Bericht door float »

Je moet je alleen opnieuw inschrijven en je moet zelfs langer wachten dan 8 juni 2010. De termijn tussen de kennisgeving van je mislukking en je nieuwe inschrijving moet minimum één jaar bedragen.
Gebruikers-avatar
Kenny VDM
Aspirant
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 18:57

Re: Niet Geslaagd

Bericht door Kenny VDM »

En zoals de meesten hier zeiden; de moed niet opgeven, je goed voorbereiden maar vooral jezelf zijn. Door een tweede keer op te dagen, toon je dat je motivatie goed zit. Ik ga er inderdaad ook voor en iedereen die dit forum bezoekt wil dit ook, dus doe het dan ook![/quote]


Wat waren de grote struikel punten bij jou 4de proef? Als ik dat mag vragen natuurlijk.
Is mss interessant voor andere deelnemers waaronder ik :whoeha:
In opleiding @ PIVO AINP28
Matthias
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:25

Re: Niet Geslaagd

Bericht door Matthias »

Kenny VDM schreefCOLONEn zoals de meesten hier zeiden; de moed niet opgeven, je goed voorbereiden maar vooral jezelf zijn. Door een tweede keer op te dagen, toon je dat je motivatie goed zit. Ik ga er inderdaad ook voor en iedereen die dit forum bezoekt wil dit ook, dus doe het dan ook!

Wat waren de grote struikel punten bij jou 4de proef? Als ik dat mag vragen natuurlijk.
Is mss interessant voor andere deelnemers waaronder ik :whoeha:[/quote]

Ik ben 18, en ik kwam "te jong over", daar kwam het op neer. Mss hebben ze gelijk, in mijn ogen niet, en dat toon ik hen volgend jaar.
Toelatingsproeven AP
Test 1 - Geslaagd
Test 2 - Geslaagd
Test 3 - Geslaagd
Test 4 - Afwachting
Gebruikers-avatar
Kenny VDM
Aspirant
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 18:57

Re: Niet Geslaagd

Bericht door Kenny VDM »

Ja dat heb je natuurlijk niet in de hand, als ze zo'n standpunt innemen, hebben ze jou dan de vraag niet gesteld of je jezelf wel matuur genoeg vind om een job als politie inspecteur uit te oefenen, dan had je uw standpunt toch kunnen verdedigen en overtuigen dat je wel bekwaam bent?
In opleiding @ PIVO AINP28
BUTTON_POST_REPLY