Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Niet Geslaagd

Bericht door Black Dog »

Iedereen buist met een 3..heb nog nooit iemand weten zeggen dat hij ooit 1 of 2 had...dat zal wel uit beleefdheid zijn dat het steeds net niet is hé.


@Kirsten:

Toen ik voor de eerste maal niet slaagde voor de selectiecommissie dacht ik ook dat ik het jaar erna terug voor de commissie mocht komen. Jaarke wachten en dan terug de aanvraag opgestuurd. Na een tijd kreeg ik een brief van de volgende aard:

Beste heer *****, Bij uw herinschrijving hebben we uw dossier nog eens herevalueerd. U hebt tijdens het gesprek met de selectiecommissie op bepaalde punten matig gescoord (score 3), daar waar u op de persoonlijkheidsproef ook op dezelfde punten matig heeft gescoord. We zijn tot een besluit gekomen. U valt niet onder de voorwaarden om vrijgsteld te worden van de persoonlijkheidsproef en moet dus herbeginnen vanaf deze proef. De aandachtspunten zijn de volgende: ect...

Dus bij elke herinschrijving word je dossier nog eens geëvalueerd en dan pas wordt er beslist ofdat je rechstreeks je 4de proef moogt hernemen.

Ik had op bepaalde punten dus matig gescoord tijdens m'n 2de proef maar was er toch geslaagd. Toen had ik er in de verste verte niet aan gedacht daar om feedback te bellen voor iets waar ik voor geslaagd was. Dus moest ik, meer dan 16maand na datum, feedback gaan vragen van die 2de proef om toch nog te gaan achterhalen hoe zij vonden dat ik negatief had gescoord op deze aandachtspunten. Ge kunt dus wel aannemen dat dit wel even slikken was...

Ondertussen ben ik er 4jaar me bezig geweest en 2 maal gesneuveld "aan de tafel"....en zie m'n kansen om rechtstreeks INP te worden in rook opgaan. Ik wil maar zeggen dat er velen zijn die denken dat de selectiecommissie een formaliteitssgesprek is (daar waar er nog eens 50% sneuvelen) en dat het eerder uitzonderlijk is, want dat is me door een jongedame van S&R gezegd geweest, dat er vrijstelling komt voor de 2de proef na het niet slagen voor de selectiecommissie.

Maar ze zijn van mij zo snel nog niet vanaf 8)
kirsten VdB
__________________________
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 20:26

Re: Niet Geslaagd

Bericht door kirsten VdB »

Oei... dat is wel minder he

Dus eigelijk, die brief die ik heb gekregen van men vrijstelling van men 2de test kunnen eventueel nog ingetrokken worden??
Want ik heb een bijgevoegde brief waarin staat dat ik voor men 2de test vrijgesteld ben tot oktober 2010...
maar dat kan dus nog veranderen..
zoveel mensen die met 3 gebuist worden. dat is ook wel toeval.. of niet?
groetjes
bevestiging gekregen van inschrijving: 9/12/2011
eerste proef INP:geslaagd
2de proef INP:geslaagd
3de proef INP: geslaagd
Antecedentenonderzoek: geslaagd
4de proef INP: gebuisd. volgend jaar beter
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Niet Geslaagd

Bericht door Black Dog »

Ik denk dat die "vrijstellingsbrief" eerder een standaardbrief is die ze meegeven. Na m'n 3de niet slagen kreeg ik ook een brief mee waarin gezegd werd dat ik een jaar moest wachten om te herkansen...terwijl de kansen al op waren. :roll:

Maar zoals ik al eerder zei, die interne regeltjes/procedures veranderen om de zoveel keer, waarschijnlijk om de Dienst beter te laten verlopen, dat het evengoed al kan zijn dat die brief van je wel degelijk telt... maar ik heb die "in den tijd" ook gekregen... en daar kwam niet veel van in huis.

[EDIT] Heb nog gezocht in "de oude doos" en vond dat blad nog terug. Daar waar de uitleg stond van m'n vrijstelling voor de 4de test stond bij mij geen uiterlijke datum bij en het lijkt me wel een copy van een copy van een copy van een copy...allez...ge verstaat me wel...aan de lopende band al zoveel keer gekopiëerd om te gebruiken als standaardbijlage dat het niet mooi meer is om aan te zien.

Maw...gezien er een uiterlijke datum bijstaat zal deze wel degelijk opgesteld zijn voor jou alleen en zal je dus geen vrees moeten hebben om in een situatie te geraken zoals de mijne...Ik wil u hier gene schrik doen krijgen ook hé. :mrgreen:
Neo
Politie
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 13:18

Re: Niet Geslaagd

Bericht door Neo »

Kortweg gezegd, het totale slaagpercentage op de 4 proeven is slechts 18%.
Dat zijn 153 mensen op 1000.
Inspecteur Interventie
kirsten VdB
__________________________
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 20:26

Re: Niet Geslaagd

Bericht door kirsten VdB »

ja mijn vrijstelling was deels gedrukt en deels met de pen geschreven.. niet gecopieerd...
dus....ik hoop dat het bij mij wel telt dan he. we zien wel in juni.
Mij is dat ook verteld geweest dat de slaging kans niet echt hoog ligt maar ik ga me zo goed mogelijk voorbereiden en dan zien wat er uit de bus komt.
Zo niet, dan is het weer een jaar wachten he.

groetjes
bevestiging gekregen van inschrijving: 9/12/2011
eerste proef INP:geslaagd
2de proef INP:geslaagd
3de proef INP: geslaagd
Antecedentenonderzoek: geslaagd
4de proef INP: gebuisd. volgend jaar beter
Gebruikers-avatar
MOT
Aspirant
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2009, 11:36

Re: Niet Geslaagd

Bericht door MOT »

Hallo
Blijkbaar nog nen hoop verpleegkundigen onder ons . 8) Ik moet ook de derde proef nog doen en ik heb den indruk dat je je best goed voorbereidt.
Het is misschien inderdaad niet slecht eerst deze opleiding af te maken. Je leert op deze manier al een beetje hoe je met verschillende types van mensen om moet gaan. (en ook je geduld bewaren) :mrgreen:
Tip : probeer een stage psychiatrie mee te pikken in geval je de optie ziekenhuis kiest . Heel nuttig
Zelf ben ik al jaren werkzaam op een spoedgevallendienst met ruime ervaring op "den 100". Je weet dan wel hoe je met mensen om moet gaan . Vooral met speciale gevallen :P .
Succes alvast :!:
Gebruikers-avatar
Kev1n
__________________________
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 23:49

Re: Niet Geslaagd

Bericht door Kev1n »

De 4de proef zeker? Ben wel wat jaloers op je ervaring, je weet als men toch niet op voorhand hoe je ga reageren in zo'n situaties als je het nog nooit hebt meegemaakt he..
Dura Lex, sed lex...

Afbeelding
Gebruikers-avatar
MOT
Aspirant
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2009, 11:36

Re: Niet Geslaagd

Bericht door MOT »

Kev1n schreefCOLONDe 4de proef zeker? Ben wel wat jaloers op je ervaring, je weet als men toch niet op voorhand hoe je ga reageren in zo'n situaties als je het nog nooit hebt meegemaakt he..
Euhm sorry ja 4e . Ziedet zo zenuwachtig bennek al :oops:
En idd als bleu is het dik stressen meestal het eerste jaar(en) dat ge in zo nen tuf met blauwe zwierlampen zit . Nu soms ook maar da ligt dan vooral aan het rijgedrag van mijnen ambulancier :mrgreen:

btw, van Kemzeke, das hier 100 meter verder
Gebruikers-avatar
Kev1n
__________________________
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 23:49

Re: Niet Geslaagd

Bericht door Kev1n »

Dus oftewel Sint Pauwels of randje Stekene :p make your pick
Dura Lex, sed lex...

Afbeelding
Gebruikers-avatar
lax
__________________________
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:48

Re: Niet Geslaagd

Bericht door lax »

vierde proef kun je alleen voorbereiden als je je toelegt op de werking van de politie dit heeft niks te maken met mensenkennis.
Het heeft eerder te maken met voldoende kennis van de politie.
En kalm te blijven en vooral jezelf zijn en GEEN dingen zeggen die ze zogezegd willen horen.
Zoals ik sport drie keer per week en ik ben heel stressbestendig terwijl je het tegenovergestelde bent.
Je valt meteen op.
Vergeet het dan maar.
Gebruikers-avatar
MOT
Aspirant
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2009, 11:36

Re: Niet Geslaagd

Bericht door MOT »

Heb ik ook al gehoord en ik ben dan ook van plan dit grondig voor te bereiden .
Tnx voor de tip
@ kev1n
(randje Sint-Pauwels)
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Niet Geslaagd

Bericht door Black Dog »

Persoonlijk vind ik het niet slecht dat er INP's zijn die een diplmoma verpleegkunde hebben.

In Dendermonde hebben ze er ook een INP in zo'n geval, en toen die z'n stage aan het doen was als AINP had m'n vriendin eens een ongeluk gehad en was hij daar als één van de eerste...en toen kreeg m'n vriendin eerste hulp van de INP in spé... Ik heb hem daarna eigenlijk nooit ontmoet maar allesinds mijn dank voor de goede zorgen :!:

Wat langs de andere kant niet kan gezegd worden van de verpleegster van AZ Dendermonde die net passeerde toen het ongeval gebeurde en die later maar zich kwam melden bij de wijkdienst als getuige. ...Ze moest eerst boodschappen doen... :roll:
Gebruikers-avatar
lax
__________________________
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:48

Re: Niet Geslaagd

Bericht door lax »

amaai!
Laatst gewijzigd door 1 op lax, in totaal 8 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Nicxa
Aspirant
BerichtenCOLON 161
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 15:48

Re: Niet Geslaagd

Bericht door Nicxa »

Black Dog schreefCOLONPersoonlijk vind ik het niet slecht dat er INP's zijn die een diplmoma verpleegkunde hebben.

In Dendermonde hebben ze er ook een INP in zo'n geval, en toen die z'n stage aan het doen was als AINP had m'n vriendin eens een ongeluk gehad en was hij daar als één van de eerste...en toen kreeg m'n vriendin eerste hulp van de INP in spé... Ik heb hem daarna eigenlijk nooit ontmoet maar allesinds mijn dank voor de goede zorgen :!:

Wat langs de andere kant niet kan gezegd worden van de verpleegster van AZ Dendermonde die net passeerde toen het ongeval gebeurde en die later maar zich kwam melden bij de wijkdienst als getuige. ...Ze moest eerst boodschappen doen... :roll:

Dank je! :wink:
promotie 25 Campus Vesta 2010
Gebruikers-avatar
Kev1n
__________________________
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 23:49

Re: Niet Geslaagd

Bericht door Kev1n »

Is da niet een overtreding van de burgerplicht? please do correct me if i'm wrong..

[Mod Boba] ON-TOPIC blijven aub! Voor vragen of discussies aangaande artikel 422bis van het strafwetboek (ofte schuldig verzuim) kan een nieuw topic geopend worden.
Dura Lex, sed lex...

Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY