Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Beatbouncer
Politie
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2012, 00:51

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Beatbouncer »

Ik wil dit nog graag even aanhalen, kwestie dat het juist vermeld staat eh :mrgreen:
theundeadsaint schreefCOLONje mag maar 2 x 3 of minder halen!
Daar ben ik het niet mee eens makker :-)
Lees het selectiereglement maar eens na, daar staat duidelijk het volgende:

Wordt als “GESCHIKT” bevonden, iedere kandidaat met slechts maximaal drie scores van minder dan 4 en geen score van 1.
Wordt als “ONGESCHIKT” bevonden, iedere kandidaat met meer dan 3 scores minder dan 4 of een score van 1.
DAH BRABANT
TheShowByM
Aspirant
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013, 15:01

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door TheShowByM »

Krijg je ook telefoon indien je niet geslaagd bent, of zenden ze je dan enkel een brief?
Promotie 110 OPAC
SamJanssen
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2012, 08:34

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door SamJanssen »

Beatbouncer schreefCOLONIk wil dit nog graag even aanhalen, kwestie dat het juist vermeld staat eh :mrgreen:
theundeadsaint schreefCOLONje mag maar 2 x 3 of minder halen!
Daar ben ik het niet mee eens makker :-)
Lees het selectiereglement maar eens na, daar staat duidelijk het volgende:

Wordt als “GESCHIKT” bevonden, iedere kandidaat met slechts maximaal drie scores van minder dan 4 en geen score van 1.
Wordt als “ONGESCHIKT” bevonden, iedere kandidaat met meer dan 3 scores minder dan 4 of een score van 1.
Ik heb 3 x 3 gehaald, en ben toch niet geslaagd?? Er was ook een 4 bij. Maar dat is nog altijd niet "minder" dan 4.
Proef 1 INP: Cognitieve geslaagd op 17/12/2012. Functioneel geslaagd op 02/05/2013.
Proef 2 INP: Geslaagd op 25/07/2013
Proef 3 INP: Geslaagd op 19/09/2013
Proef 4 INP: NIET geslaagd 28/10/2013 volgend jaar opnieuw.
NickVE
Politie
BerichtenCOLON 236
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011, 09:40

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door NickVE »

Dat moet mijns inziens inderdaad 'minder of gelijk aan 4' zijn, gezien 4 ook een tekort is.
Inzake het telefoontje, dat krijg je enkel als je geslaagd bent. Je kan echter ook geslaagd zijn als je enkel een brief krijgt.
INP PZ Antwerpen
johan d
__________________________
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2011, 14:45

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door johan d »

Ik heb ook 3 x3 en be nook niet geslaagd, heb wel feedback gevraagd want er staatzelfs niet bij welke proeven ik opnieuw moet doen.
Fysieke proeven : GESLAAGD!
Cognitieve proeven : vrijgesteld !
Videoverslag : GESLAAGD!
Persoonlijkheidsproef : GESLAAGD!
Medische proef : GESLAAGD!
Commissie : niet geslaagd :-(
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Jens »

johan d schreefCOLONIk heb ook 3 x3 en be nook niet geslaagd, heb wel feedback gevraagd want er staatzelfs niet bij welke proeven ik opnieuw moet doen.
U zal sowieso de selectiecommissie opnieuw moeten doen. U zal minstens 1 jaar moeten wachten om u te herinschrijven. Als er andere testen buiten de termijn van 2 jaar vallen, zal u ook die moeten overdoen, m.u.v. de cognitieve test.
Inspecteur van politie
Subfocus
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2014, 14:08

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Subfocus »

Hoi allemaal

Ik heb vandaag het slechte nieuws gekregen. Hieronder volgen mijn resultaten van de selectiecommissie:

Informatie verwerken: 4
werk structureren: 5
Samenwerken: 3
Inzet tonen: 3
klantgericht optreden: 3
Coping: 3
Betrokkenheid: 3
Normbesef/Integriteit: 3
Afwezigheid van extremisme: 7
Afwezigheid van psychopathologie: 7

Ik heb dus meer dan 4 keer een 3 en ben dus bijgevolg niet geslaagd. Nu heb ik feedback gevraagd want ik ben het niet eens met deze scores. Zo ben ik namelijk ex-militair en kan ik niet geloven dat ik voor integriteit en samenwerken maar een 3 heb. Hetzelfde gaat op voor Coping. Ik kan geloven dat ik mezelf daarover niet goed genoeg heb 'gepromoot' en dat ze daarom besloten hebben me deze scores te geven. Nu is er natuurlijk niet veel dat ik daar nog aan kan veranderen dus hier volgt mijn vraag. Is er de mogelijkheid om te solliciteren voor het agentenkader als je niet geslaagd bent voor de selectiecommissie van INP? En hoe zit het met de mogelijkheid om een nietigverklaring aan te vragen bij de raad van state?

Groetjes,
Subfocus
Jurgenpykie
__________________________
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2013, 22:16

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Jurgenpykie »

In principe zou je voor agent kunnen soliciteren, maar dan ben je toch even ver als je nu een jaar wacht, en je proeven opnieuw doet, .. Toch?
Als je begint als inspecteur sta je al een stap hoger op de ladder.

Ik heb trouwens geen idee of het andere proeven zijn voor agent als voor inspecteur.
En je moet weer wachten tot ze weer agenten nodig hebben. Nu is er geen vraag naar heb ik begrepen.

Bij die puntenscores vraag ik me ook wel af hoe ze dat doen, soms denk ik dat ze dat met een vogelpik doen...
Promotie oktober 2014
Rutger
Politie
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2013, 15:06

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Rutger »

Hey

Momenteel staan er geen plaatsen open voor het agenten kader.

De selectieproeven zijn juist hetzelfde voor agent als inspecteur. Deze worden anders beoordeeld maar zijn daarom niet simpel.
Je moet wel weten dat het agentenkader iets anders is dan het basiskader. Dus zoek hier zeker eerst wat over op.

Wacht verder eerst uw feedback af. En blijf kalm aan de telefoon want ze noteren wat je zegt. Als je de feedback hebt gekregen is het aan u om daar aan te werken. Zo kan je op de commissie laten zien dat je iets doet met de feedback en dat je er aan werkt.

Informeer ook even of je geen vrijstelling hebt voor de persoonlijkheidsproef (ik denk 2 jaar geldig). Het kan zijn dat je nadien enkel nog de commissie moet doen.

veel succes
SamJanssen
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2012, 08:34

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door SamJanssen »

Aan mij hebben ze gezegd dat ik enkel de commissie en de medische proef opnieuw moet doen. De rest blijft 2 jaar geldig. Dus als ik nu in november niet zou slagen, moet ik alles behalve cognitieve opnieuw doen. Maar ik ben nu wel van plan om te slagen. :-D
Proef 1 INP: Cognitieve geslaagd op 17/12/2012. Functioneel geslaagd op 02/05/2013.
Proef 2 INP: Geslaagd op 25/07/2013
Proef 3 INP: Geslaagd op 19/09/2013
Proef 4 INP: NIET geslaagd 28/10/2013 volgend jaar opnieuw.
Bas
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013, 21:30

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Bas »

Ik was ook niet geslaagd afgelopen jaar en mag binnenkort mijn papieren terug binnen doen. Hoe zit het dan eigenlijk met die vrijstellingen? Moet je daar ook nog apart papieren voor binnen doen of zien ze automatisch waarvoor je vrijstellingen hebt? Was namelijk op alles geslaagd behalve de commissie. Hopelijk deze keer er wel door voor de commissie!
yleeten
__________________________
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2010, 10:15

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door yleeten »

Hallo,

Ik ben in 2010 voor de eerste keer mijn proeven gaan afleggen voor inspecteur van politie. Alles gelukt tot bij de selectiecommissie. Hier was ik niet op geslaagd. Nu wil ik er terug voor de 2e keer voor gaan. Kan ik ergens nog terug mijn feedback van toen opvragen? En zou ik vrijstellingen krijgen voor bepaalde proeven? Omdat het nu al 4 jaar geleden is dat ik ben de 1e keer ben geweest weet ik dat niet zeker.

Alvast bedankt.
Leandro
__________________________
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2014, 16:41

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Leandro »

Ik denk dat u hiervoor best de rekruteringsdienst zelf contacteert i.v.m. uw feedback.

U zal enkel een vrijstelling krijgen voor de cognitieve proef aangezien het 4 jaar geleden is dat u al de proeven heeft afgelegd.
01/15 attest van slagen INP
yleeten
__________________________
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2010, 10:15

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door yleeten »

Als ik mijn inschrijvingsformulier voor de selectieproeven op stuur, moet ik dan een document mee opsturen dat ik ben vrijgesteld voor de cognitieve proef, of zien ze dit automatisch?

Groetjes
Gebruikers-avatar
Bert
__________________________
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2014, 09:51

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Bert »

Normaal zien ze dit automatisch, maar ik zou toch voor alle zekerheid alle documenten meesturen.
ICT-Consulent Lokale Politie Oostende

SELECTIE INP:
Attest van slagen op 5/12/2014

Start opleiding: 1/10/2015 - WPS
BUTTON_POST_REPLY