Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Cornholio
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011, 20:16

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Cornholio »

10 Maanden bezig geweest met de selectie, bij de eerste 3 proeven + het antecendenten zonder problemen erdoor, de persoon die mij intervieuwde voor het antecedentenonderzoek was zelfs zeer positief. Maar die 3 personen van de selectiecommissie vonden blijkbaar toch dat ik niet geschikt ben voor de job...

Die scores die men geeft zijn volgens mij ook natte vinger werk maar goed, niets aan te doen.

Nu twijfel ik toch om mij alsnog kandidaat te stellen voor agent (om dan nadien intern terug te gaan voor inspecteur) of een jaar te wachten en mij opnieuw direct terug in te schrijven voor INP.

Doordat mijn huidige selectie 10 maand geduurd heeft is de kans groot dat ik na dat jaar wachttijd alle proeven opnieuw ga moeten doen wegens "vervallen" (muv de cognitieve dan).

Eens goed over nadenken wat ik ga doen, al beginnen met mijn feedback aan te vragen en mij in te schrijven voor die communicatieve module...
Kandidatuur INP verzonden: 15/04/2011
- 4de Proef INP: 15/02/2012 -> Niet geslaagd

Kandidatuur INP verzonden: 25/03/2013
- 1ste Proef INP (cognitief): Vrijgesteld
- 2de Proef INP: 24/04/2013 -> Geslaagd!
Kris82
__________________________
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2010, 17:20

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Kris82 »

Kev1n schreefCOLON@ Dimi en BigV;

Ik ben gedurende de hele selectieprocedure eerlijk geweest over alles, ik wil diezelfde trend van fouten niet meer maken, niet voor iets dat zo nauw aan mijn hart
ligt als politie. Het is vreemd om dat gevoel uit te leggen, maar sinds ik begonnen ben met de procedure ben ik er dagelijks enorm mee bezig, het consumeert me echt
en dat vind ik zalig. Het is zo fijn om met een gerust hart overal naar toe te kunnen gaan omdat je oprecht bent en 200% ergens voor wil gaan.
Mits ik het vermeld heb op de tweede proef, zelfs zaken die niet in het ANG stonden (weet ik via wijkinspecteur die mijn antecedenten heeft afgenomen) heb ik daar
gezegd, weet ik dat er mij gezien de feiten het vuur aan de schenen zal gelegd worden. En ergens terecht ook hé, natuurlijk, ik hoop dat ik de kans krijg om de situatie
uit te leggen en het te kunnen kaderen in de tijdsgeest van toen.

Thanks voor de steun en om me niet direct verkeerd af te schilderen! Niet om melig te doen maar het mag gezegd worden gasten echt!
Ben jij uiteindelijk eigenlijk door de selectie geraakt? Ik vind veel info over je terug en nu zou ik dat toch willen weten.
Bevestiging van inschrijving: 13/02/2012
Proef 1 INP: 14/03/2012: geslaagd voor sportproef, niet geslaagd voor Cognitief: Video - Inhoud: 35, al de rest boven de 50 ... volgend jaar beter ...
Proef 2 INP: /
Proef 3 INP: /
Proef 4 INP: /
Kris82
__________________________
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2010, 17:20

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Kris82 »

Cornholio schreefCOLON10 Maanden bezig geweest met de selectie, bij de eerste 3 proeven + het antecendenten zonder problemen erdoor, de persoon die mij intervieuwde voor het antecedentenonderzoek was zelfs zeer positief. Maar die 3 personen van de selectiecommissie vonden blijkbaar toch dat ik niet geschikt ben voor de job...

Die scores die men geeft zijn volgens mij ook natte vinger werk maar goed, niets aan te doen.

Nu twijfel ik toch om mij alsnog kandidaat te stellen voor agent (om dan nadien intern terug te gaan voor inspecteur) of een jaar te wachten en mij opnieuw direct terug in te schrijven voor INP.

Doordat mijn huidige selectie 10 maand geduurd heeft is de kans groot dat ik na dat jaar wachttijd alle proeven opnieuw ga moeten doen wegens "vervallen" (muv de cognitieve dan).

Eens goed over nadenken wat ik ga doen, al beginnen met mijn feedback aan te vragen en mij in te schrijven voor die communicatieve module...
Hoi,
Om mij een beeld te geven, wat is je achtergrond? Studie/werkverleden? En wat is je leeftijd? Stoten ze misschien op een gebrek aan maturiteit? Of wat is de reden dat eht misging bij eht gesprek met de selectiecomissie?
Had je tijdens het gesprek het gevoel dat het niet goed liep of hoe verliep het?
Bevestiging van inschrijving: 13/02/2012
Proef 1 INP: 14/03/2012: geslaagd voor sportproef, niet geslaagd voor Cognitief: Video - Inhoud: 35, al de rest boven de 50 ... volgend jaar beter ...
Proef 2 INP: /
Proef 3 INP: /
Proef 4 INP: /
Gebruikers-avatar
Kev1n
__________________________
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 23:49

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Kev1n »

Kris82 schreefCOLON
Kev1n schreefCOLON@ Dimi en BigV;

Ik ben gedurende de hele selectieprocedure eerlijk geweest over alles, ik wil diezelfde trend van fouten niet meer maken, niet voor iets dat zo nauw aan mijn hart
ligt als politie. Het is vreemd om dat gevoel uit te leggen, maar sinds ik begonnen ben met de procedure ben ik er dagelijks enorm mee bezig, het consumeert me echt
en dat vind ik zalig. Het is zo fijn om met een gerust hart overal naar toe te kunnen gaan omdat je oprecht bent en 200% ergens voor wil gaan.
Mits ik het vermeld heb op de tweede proef, zelfs zaken die niet in het ANG stonden (weet ik via wijkinspecteur die mijn antecedenten heeft afgenomen) heb ik daar
gezegd, weet ik dat er mij gezien de feiten het vuur aan de schenen zal gelegd worden. En ergens terecht ook hé, natuurlijk, ik hoop dat ik de kans krijg om de situatie
uit te leggen en het te kunnen kaderen in de tijdsgeest van toen.

Thanks voor de steun en om me niet direct verkeerd af te schilderen! Niet om melig te doen maar het mag gezegd worden gasten echt!
Ben jij uiteindelijk eigenlijk door de selectie geraakt? Ik vind veel info over je terug en nu zou ik dat toch willen weten.
Neen, ben nog steeds (opnieuw) running.

Het hele politie verhaal is voor mij als volgt gegaan;

Procedure INP 2009-2010: Cognitief geslaagd, Persoonlijkheidsonderzoek geslaagd, Fysiek & Medisch geslaagd, Commissie niet geslaagd.

Procedure INP 2011: Cognitief vrijgesteld, Persoonlijkheidsonderzoek niet geslaagd.

Procedure AP 2011-2012: Cognitief vrijgesteld, Persoonlijkheidsonderzoek geslaagd, vrijstelling Fysiek & Medisch, in afwachting van gesprek Commissie.
Dura Lex, sed lex...

Afbeelding
Laurence
__________________________
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2011, 23:24

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Laurence »

Kev1n schreefCOLON
Kris82 schreefCOLON
Kev1n schreefCOLON@ Dimi en BigV;

Ik ben gedurende de hele selectieprocedure eerlijk geweest over alles, ik wil diezelfde trend van fouten niet meer maken, niet voor iets dat zo nauw aan mijn hart
ligt als politie. Het is vreemd om dat gevoel uit te leggen, maar sinds ik begonnen ben met de procedure ben ik er dagelijks enorm mee bezig, het consumeert me echt
en dat vind ik zalig. Het is zo fijn om met een gerust hart overal naar toe te kunnen gaan omdat je oprecht bent en 200% ergens voor wil gaan.
Mits ik het vermeld heb op de tweede proef, zelfs zaken die niet in het ANG stonden (weet ik via wijkinspecteur die mijn antecedenten heeft afgenomen) heb ik daar
gezegd, weet ik dat er mij gezien de feiten het vuur aan de schenen zal gelegd worden. En ergens terecht ook hé, natuurlijk, ik hoop dat ik de kans krijg om de situatie
uit te leggen en het te kunnen kaderen in de tijdsgeest van toen.

Thanks voor de steun en om me niet direct verkeerd af te schilderen! Niet om melig te doen maar het mag gezegd worden gasten echt!
Ben jij uiteindelijk eigenlijk door de selectie geraakt? Ik vind veel info over je terug en nu zou ik dat toch willen weten.
Neen, ben nog steeds (opnieuw) running.

Het hele politie verhaal is voor mij als volgt gegaan;

Procedure INP 2009-2010: Cognitief geslaagd, Persoonlijkheidsonderzoek geslaagd, Fysiek & Medisch geslaagd, Commissie niet geslaagd.

Procedure INP 2011: Cognitief vrijgesteld, Persoonlijkheidsonderzoek niet geslaagd.

Procedure AP 2011-2012: Cognitief vrijgesteld, Persoonlijkheidsonderzoek geslaagd, vrijstelling Fysiek & Medisch, in afwachting van gesprek Commissie.
Vond je het niet raar dat je bij jouw 2de keer persoonlijkheidsonderzoek niet geslaagd was? en dan de 3de keer wel, precies of je van persoonlijkheid bent gewisseld?
OPAC - Promotie 112 AINP - Peloton 1
Gebruikers-avatar
Kev1n
__________________________
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 23:49

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Kev1n »

@ Laurence:

Ja dat vond ik ook vreemd, maar wie ben ik om daar een oordeel over te vellen?

Om het nog vreemder te maken; de persoonlijkheidsproef voor inspecteur en agent heb ik in 2 opeenvolgende dagen (puur toeval) moeten afleggen. Dus zou sterker nog op een dag tijd veranderd zijn van persoonlijkheid :p . Natuurlijk is dat kort door de bocht van mij, maar we mogen eens lachen he, natuurlijk is het competentieprofiel anders voor AP en INP hé.


Groetjes.
Dura Lex, sed lex...

Afbeelding
kirsten VdB
__________________________
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 20:26

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door kirsten VdB »

Ik heb nog een klein vraagje.

Ik ben 3j geleden niet door mijn laatste test geraakt. En heb ik mijn conclusies getrokken dat ik mischien nog iets te jong was, en wat te weinig levenservaring. Nu weet ik niet. Zou ik dit ook vermelden moesten ze mij dit vragen? Dat ik 3j meer levenservaring wou opdoen, of beter niet? :eek:
bevestiging gekregen van inschrijving: 9/12/2011
eerste proef INP:geslaagd
2de proef INP:geslaagd
3de proef INP: geslaagd
Antecedentenonderzoek: geslaagd
4de proef INP: gebuisd. volgend jaar beter
Gebruikers-avatar
Kev1n
__________________________
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 23:49

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Kev1n »

Kirsten, ik weet natuurlijk nog niet of dit zou opbrengen het te vermelden.

Máár, ikzelf heb het wel in mijn argumentatie gebruikt bij mijn meest recente persoonlijkheidsproeven en zoek dat ook te doen bij de commissie. Ondertussen is er veel veranderd sinds wanneer ik voor de eerste keer mee deed aan de selectieprocedure.
Een huis, kind, werk (ivm. vakantiejobjes die eigenlijk totaal geen bijdrage leverden), het grote mensenleven (ivm. toen thuiswonend en geen zorgen) geven me toch de ruimte om mijn motivatie te argumenteren.

Groetjes.
Dura Lex, sed lex...

Afbeelding
Kris82
__________________________
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2010, 17:20

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Kris82 »

kirsten VdB schreefCOLONIk heb nog een klein vraagje.

Ik ben 3j geleden niet door mijn laatste test geraakt. En heb ik mijn conclusies getrokken dat ik mischien nog iets te jong was, en wat te weinig levenservaring. Nu weet ik niet. Zou ik dit ook vermelden moesten ze mij dit vragen? Dat ik 3j meer levenservaring wou opdoen, of beter niet? :eek:
Op welke datum had je je eerste proef? Ik zie dat je geslaagd bent, maar ik zou graag de datum weten, kwestie van de tijdsduur in te schatten ...
Bevestiging van inschrijving: 13/02/2012
Proef 1 INP: 14/03/2012: geslaagd voor sportproef, niet geslaagd voor Cognitief: Video - Inhoud: 35, al de rest boven de 50 ... volgend jaar beter ...
Proef 2 INP: /
Proef 3 INP: /
Proef 4 INP: /
kirsten VdB
__________________________
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 20:26

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door kirsten VdB »

ik heb men fysieke test afgelegd op 30/01/2012 he. En mag de 12de voor mijn persoonlijkheidstest.

Ja inderdaad, bij mij is dit ook het geval he. Ik ben trotse mama geworden ondertussen. Wat ik zeker ook ga vermelden. Dit heeft er ook wel voor gezorgd dat ik wat langer wachtte. En ook natuurlijk omdat ik vond dat ik niet genoeg levenservaring had. Ik wist nog niets. Ik heb in men jobs nu geleerd hoe ik moet communiceren met mensen, de samenleving, interpreteren, geduld hebben... Ik hoop ook dat ik dit zo ook kan over brengen naar de persoon waarmee ik ga praten. Ik merk inderdaad dat ik tegen vroeger veel verder sta in het leven en dat ik veel veranderd ben. Ik zoek echter de gepaste manier om dit, samen met men motivatie uit te leggen. :-D ik wil immers niet dat het weer verkeerd loopt :eek:
bevestiging gekregen van inschrijving: 9/12/2011
eerste proef INP:geslaagd
2de proef INP:geslaagd
3de proef INP: geslaagd
Antecedentenonderzoek: geslaagd
4de proef INP: gebuisd. volgend jaar beter
Kyra_357
__________________________
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2012, 20:35

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Kyra_357 »

Ik ben helaas niet geslaagd voor de laatste proef. Ik denk er misschien aan om mij kandidaat te stellen voor agent, maar komt dit niet verkeerd over? Wat denken jullie? En hoe weet je of je enkel de selectiecommissie opnieuw moet doen? Wanneer ben je vrijgesteld voor het persoonlijkheidsonderzoek? Staat dit in je brief met resultaten?
Cornholio
__________________________
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011, 20:16

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door Cornholio »

Kris82 schreefCOLON
Cornholio schreefCOLON10 Maanden bezig geweest met de selectie, bij de eerste 3 proeven + het antecendenten zonder problemen erdoor, de persoon die mij intervieuwde voor het antecedentenonderzoek was zelfs zeer positief. Maar die 3 personen van de selectiecommissie vonden blijkbaar toch dat ik niet geschikt ben voor de job...

Die scores die men geeft zijn volgens mij ook natte vinger werk maar goed, niets aan te doen.

Nu twijfel ik toch om mij alsnog kandidaat te stellen voor agent (om dan nadien intern terug te gaan voor inspecteur) of een jaar te wachten en mij opnieuw direct terug in te schrijven voor INP.

Doordat mijn huidige selectie 10 maand geduurd heeft is de kans groot dat ik na dat jaar wachttijd alle proeven opnieuw ga moeten doen wegens "vervallen" (muv de cognitieve dan).

Eens goed over nadenken wat ik ga doen, al beginnen met mijn feedback aan te vragen en mij in te schrijven voor die communicatieve module...
Hoi,
Om mij een beeld te geven, wat is je achtergrond? Studie/werkverleden? En wat is je leeftijd? Stoten ze misschien op een gebrek aan maturiteit? Of wat is de reden dat eht misging bij eht gesprek met de selectiecomissie?
Had je tijdens het gesprek het gevoel dat het niet goed liep of hoe verliep het?
Beetje laat maar goed...

Ik heb een A2 diploma en ben 32 jaar, gebrek aan maturiteit gaat het zeker niet geweest zijn... ;)

Intussen m'n feedback gekregen, reden waarom het misliep is omdat de psychologen blijkbaar compleet tegengesteldde profielen opmaakte: volgens de ene ben ik zelfzeker en zou ik een groep kunnen leiden, volgens de andere ben ik zeer onzeker en straal ik geen (of weinig) authoriteit uit... Je moet er maar aan uitkunnen :roll:
Tijdens de selectiecommossie zelf was ik wel heel zenuwachtig en bij mij uit zich dat door het feit dat ik héél rustig overkom (raar maar waar), volgens de leden van de commissie was ik té rustig - naar het slaapverwekkende toe.

Enfin, les geleerd. Volgend jaar doen we het absoluut beter :wink:
Geeft mij intussen mooi de tijd om wat aan m'n conditie te doen en een beetje aan m'n figuur te werken. Dat in combinatie met m'n normale doen, dan gaat er niemand meer twijfelen aan "authoriteit uitstralen" :mrgreen:
Kandidatuur INP verzonden: 15/04/2011
- 4de Proef INP: 15/02/2012 -> Niet geslaagd

Kandidatuur INP verzonden: 25/03/2013
- 1ste Proef INP (cognitief): Vrijgesteld
- 2de Proef INP: 24/04/2013 -> Geslaagd!
lowrider2025
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2012, 17:16

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door lowrider2025 »

Een voorbeeldje: je bent een dag in verlof. Persoon x vraagt aan de dienst of er een directe telefoonlijn kan gelegd worden naar een bepaalde outlet. Er komt iemand van een andere sectie dit in orde brengen. Blijkbaar heeft deze dit niet goed begrepen of hebben de personen die het aanvroegen niet goed genoeg geformuleerd. Dag nadien ben ik terug aanwezig en de betrokkenen hebben vandaag die lijn nodig. Ze testen dit uit doch het werkt niet. Ze roepen mij erbij en vragen om dit op te lossen. Ik zeg: ik ga ervoor kijken. Begint persoon x mij plots uit te schelden: "je gaat er nu direct naar kijken of je gaat iets meemaken". Ik kalm gebleven en dit in orde gebracht en persoon x nadien een mail gestuurd dat ik het niet op prijs stel uitgescholden te worden voor iets waar ik niet verantwoordelijk voor ben. Dat indien hij mij de volgende keer nog zo aanspreekt hij naar een andere dienst kan bellen om het op te lossen. Persoon x stuurt dit door naar de DirJud en deze geeft mij gelijk en zegt dat persoon x onder stress stond en dit zo niet bedoelde.

Bij persoonlijk gesprek tijdens persoonlijkheidsproef wordt mij dit VERWETEN. Dat ik niet klantgericht genoeg ben. Sorry, maar als ze iemand zonder reden willen beginnen uitschelden dan zijn ze bij mij aan het verkeerde adres. Iedereen dient met respect behandeld te worden. We zijn geen dieren...

Dus bezint eer ge begint. Bij de politie is er VEEEL verkeerd...
Ze hebben robots nodig die ja knikken. Denk niet, er wordt voor u gedacht...welkom bij de politie.
JRC
__________________________
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2011, 20:58

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door JRC »

Nee, ze hebben mensen nodig die om kunnen met kritiek en in staat zijn om hun eigen slechte kanten te zien en hier aan te werken...
Proef 1:Geslaagd 19-07-2011
Proef 2:Geslaagd 26-09-2011
Proef 3:Geslaagd 20-10-2011
Proef 4:Geslaagd 22-03-2012

Campus Vesta Promotie 32
lowrider2025
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2012, 17:16

Re: Niet Geslaagd : Vragen en antwoorden

Bericht door lowrider2025 »

Droom rustig verder JRC. Mensen die niet met stress om kunnen en dat uitwerken op anderen: die moeten veranderen...ik niet.
BUTTON_POST_REPLY