De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Jordytemperman
__________________________
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2015, 10:53

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Jordytemperman »

Iemand die voor de commissie moet 21/01 in Zedelgem?
sinobi
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2015, 14:54

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door sinobi »

Een tijd geleden heb ik mijn gesprek met de commissie gehad. Ik leg graag uit hoe het voor me ging in de hoop dat jullie er iets aan hebben bij jullie voorbereidingen!

In de commissie zaten 2 inspecteurs (1 lokale, 1 federale), de psychologe en nog een 4de persoon met een hogere functie. (deze is me ontgaan. Hij droeg in tegenstelling tot de inspecteurs geen uniform dus ik kon nadien ook nergens meer uit afleiden of hij bij de lokale of federale politie werkte ofzo)

Na het binnenkomen stelde iedereen zich voor en begon ik ook mezelf voor te stellen. Ik had op voorhand genoeg belangrijke zaken die het vermelden waard waren bij elkaar gesprokkeld zodat ik hier zeker een kwartiertje mee kon vullen. Echter nadat ik 2 minuten (het leken alleszins 2 minuten) aan het spreken was werd ik al onderbroken. Ik heb mijn voorstelling nadien niet verder moeten afmaken. Ik vond dit redelijk spijtig omdat ik in mijn voorstelling toch al enkele positieve eigenschappen alsook de reden tot mijn deelname aan de selectie wou aanhalen.

Nadien kwamen we terug op wat ik zoal in mijn vrije tijd deed. Ik vertel hier graag over en dat viel iedereen ook op. De 4de persoon (functie is me ontgaan) deed hierbij alsof hij enorm geïnteresseerd was. Na een tijdje moest ik hier positieve punten uithalen die ik ook bij mijn latere job als inspecteur nodig zou hebben. Toen ik enkele punten aanhaalde weerlegde deze 4de persoon deze punten meteen. Hij ging van de meest positieve persoon naar de meest negatieve in enkele seconden tijd. Hij zei regelmatig dat hij mij niet geloofde en dat hij deze positieve punten niet in mij kon terugvinden. Ik heb hier kort zijn standpunt met enkele voorbeelden proberen te weerleggen maar uiteindelijk had ik snel door dat hij eindeloos zou doorgaan dus ben ik dan ook op een gepast moment gestopt met discussiëren.

De sociale vaardigheden die ik aanhaalde als positieve eigenschap werden door dit commissielid ook meteen weer te niet gedaan. De commissie stelde mij voor alsof ik net de tegengestelde persoon was dan degene die ik beweerde te zijn.
Op sommige momenten ging dit er zo hard over dat ik me zelfs moest bedwingen om er niet mee te beginnen lachen.

Verder vroeg men nog mijn slechte eigenschappen toe te lichten en wat ik hier tegen ondernomen heb. Dit was niet echt een struikelblok. Op enkele betwistingen na nam men vrijwel direct aan wat ik hierover te zeggen had.

Nadien vroeg men mij over eerder contact met de politie. Vermits ik zelf nog niets op mijn kerfstok heb was dit niet echt een probleem.

Men vroeg mij of ik ooit de wet had overtreden. Ik heb hierop geantwoord aan de hand van een voorbeeld. Hier geen verdere opmerkingen over gekregen tot ze opnieuw over mijn huidige job begonnen. Men insinueerde hier dat ik aan zwartwerk deed.

Men vroeg me hoeveel ik dronk. Ook hier probeerde men mij dingen in de mond te leggen nog voor ik kon antwoorden.

Men vroeg me voor welke job ik solliciteerde. (Dit moet elke kandidaat meteen weten natuurlijk maar door de zenuwen kon ik er eventjes niet opkomen. Hier maakte men geen drama van, men hielp me zelfs op weg)

Men vroeg me 20 voorbeelden van interventies.

Wie stelt het zonaal veiligheidsplan op.

Men vroeg me bij welke interventies ik meer moeite zou hebben dan bij anderen.

Denk je dat je de opleiding wel aan zal kunnen? Waarom denk je dat?

Ben je klantgericht? Geef voorbeelden algemeen, en geef voorbeelden uit je huidige job. Hoe zou je klantgericht zijn als je bij de politie werkt.

Wanneer heb je voor het laatst iemand geholpen?

Men vroeg me de werking van de geïntegreerde politie op twee niveaus. Men ging hier vrij diep op in tot ik moest toegeven dat ik iets niet meer wist. Hierop vertelde men mij dat ik het gewoon van buiten had geleerd en er geen oprechte interesse in had.

Men vroeg me de verschillende gemeenten van mijn politiezone.

Men vroeg me de naam van m’n wijkagent en van mijn korpschef.

Men vroeg me hoe mijn familie reageerde op het feit da ik mee doe aan de selectie.

Men vroeg me hierop mijn motivatie. ik kreeg hierbij vragen zoals “waarom ga je dan niet bij het leger want dat kan je daar toch ook doen” of “waarom blijf je huidige job niet doen dan” en “ga je je huidige job niet missen want we merken dat deze echt helemaal je ding is”

Men vroeg me hoe ik me had voorbereid op dit gesprek. Waar ik info vandaan had gehaald, met wie ik gepraat heb, ik moest ook de namen geven van deze personen.

Men vroeg me of ik ooit drugs heb gebruikt, of ik ooit geflitst ben, of ik parkeerboetes heb gehad.

Men vroeg me of ik de actualiteit volgde, via welke media. Wat vond ik ernstig? ik haalde een gebeurtenis aan die ik nadien helemaal moest uitleggen. Ik maakte een klein foutje en hier tilde men toch vrij zwaar aan. 100% correctheid en volledigheid was hier wel belangrijk merkte ik.

Ergens in het gesprek vroeg men hoe zenuwachtig ik was. Men gaf commentaar op mijn houding. Men vertelde dat ze nog niet eens zo zwaar bezig waren en dat mijn voorganger het veel erger te verduren had gekregen. Men vroeg me waarom ik zenuwachtig was.

Als laatste probeerde men mij nog eens op mijn paard te zetten door terug te vertellen dat men mij verre van sociaal vond. Ik moest via voorbeelden tegenargumenten geven. Men minimaliseerde mijn argumenten.

Uiteindelijk maakte de psychologe er een einde aan. Ik kreeg nog een minuut om te vertellen waarom ze voor mij zouden moeten kiezen. Na dit gedaan te hebben begon men opnieuw te hameren op het feit dat ik in die minuut geen sociale aspecten kon aanhalen.

Tot slot kreeg ik nog de vraag of ik volgend jaar opnieuw zou proberen (alsof ik al op voorhand niet geslaagd was) en of ik zelf nog vragen had.

Ik ging buiten met een gevoel alsof ik geen enkel positief punt had kunnen aanhalen over mezelf. Men geloofde mij vaak niet, of ik kreeg de kans niet om positieve zaken te vertellen. Men trok alles in twijfel of beweerde vaak het omgekeerde van wat ik zei. Als het gesprek toch een beetje de goede kant op ging dan begon men vaak abrupt over iets anders.

Uiteindelijk kreeg ik een brief aan om deel te nemen aan de medische proef.
Pas na een positief resultaat van de medische proef kreeg ik mijn brief met een positief resultaat van de commissie.

Hopelijk zijn jullie hier wat mee! Moest er iets onduidelijk zijn of je had nog een specifieke vraag dan hoor ik deze graag!
Cognitieve en fysieke :: vrijgesteld, geslaagd
Persoonlijkheidsonderzoek :: geslaagd
Antecedentenonderzoek :: positief
Selectiecommissie :: geslaagd
Medische geschiktheidsproef :: geslaagd
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Kevin_Fox »

Halley schreefCOLONOei, was het zo erg. Waar ben jij geweest voor het gesprek?
Ik zie uw bericht nu pas :-)
Ja, 't was enorm zwaar!
Vooral de stress, maar dat kwam omdat ik mezelf ENORM veel druk oplegde!
Iets wat ik dus beter niet meer doe bij mijn tweede poging.
Ook blijkbaar een negatief advies gekregen, wat ik niet had verwacht aangezien ik geen strafrechtelijk verleden heb en ook nog nooit in contact ben gekomen met de politie als verdachte.
Het was vooral dat laatste die mij zodanig heeft verrast dat ik het begon op te geven, want ik dacht "ja lap, tis ier voorbij!".
Alleszins eind april twee poging!
Voordeel is dat ze me nu niet echt meer kunnen verrassen en ik weet wat me ongeveer te wachten staat :)
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
Laurens_me
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2016, 18:53

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Laurens_me »

Dinsdag 22/03 mijn gesprek.

Jaren naar uitgekeken :)!

Eens ik mijn gesprek achter de rug heb zal ik proberen mijn bevindingen op te schrijven.
Gs1905
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011, 05:23

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Gs1905 »

Laurens_me schreefCOLONDinsdag 22/03 mijn gesprek.

Jaren naar uitgekeken :)!

Eens ik mijn gesprek achter de rug heb zal ik proberen mijn bevindingen op te schrijven.
Hey Laurens

Waar vindt het gesprek plaats ?

Op 22/04 mag ik verschijnen voor de commissie in campus VESTA.
Wel ik heb ook jaren naar uitgekeken en sinds 2012 bezig met de selectieproeven.

Gr
Laurens_me
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2016, 18:53

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Laurens_me »

Gs1905 schreefCOLON
Laurens_me schreefCOLONDinsdag 22/03 mijn gesprek.

Jaren naar uitgekeken :)!

Eens ik mijn gesprek achter de rug heb zal ik proberen mijn bevindingen op te schrijven.
Hey Laurens

Waar vindt het gesprek plaats ?

Op 22/04 mag ik verschijnen voor de commissie in campus VESTA.
Wel ik heb ook jaren naar uitgekeken en sinds 2012 bezig met de selectieproeven.

Gr
Wow, ik ook toevallig! Ik moet om 11 uur gaan. :)
Gs1905
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011, 05:23

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Gs1905 »

Laurens_me schreefCOLON
Gs1905 schreefCOLON
Laurens_me schreefCOLONDinsdag 22/03 mijn gesprek.

Jaren naar uitgekeken :)!

Eens ik mijn gesprek achter de rug heb zal ik proberen mijn bevindingen op te schrijven.
Hey Laurens

Waar vindt het gesprek plaats ?

Op 22/04 mag ik verschijnen voor de commissie in campus VESTA.
Wel ik heb ook jaren naar uitgekeken en sinds 2012 bezig met de selectieproeven.

Gr
Wow, ik ook toevallig! Ik moet om 11 uur gaan. :)

Doe jij je selectieproeven lokaal of federaal ? Ik doe mijn proeven lokaal met de campagne "wij hebben jou nodig" voor Lokale Politie van Antwerpen.
Laurens_me
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2016, 18:53

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Laurens_me »

Gs1905 schreefCOLON
Laurens_me schreefCOLON
Gs1905 schreefCOLON
Hey Laurens

Waar vindt het gesprek plaats ?

Op 22/04 mag ik verschijnen voor de commissie in campus VESTA.
Wel ik heb ook jaren naar uitgekeken en sinds 2012 bezig met de selectieproeven.

Gr
Wow, ik ook toevallig! Ik moet om 11 uur gaan. :)

Doe jij je selectieproeven lokaal of federaal ? Ik doe mijn proeven lokaal met de campagne "wij hebben jou nodig" voor Lokale Politie van Antwerpen.
Ik ben federaal ingeschreven. Wel vreemd dat jij pas in april gaat. Ik weet nochtans pas sinds een week dat ik deze dinsdag mijn laatste proef mag afleggen.
Laurens_me
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2016, 18:53

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Laurens_me »

Zoals beloofd mijn ervaring met de gevreesde commissie van vandaag!

Ik kan het verzekeren dat je zeker van je stuk moet zijn, het spel begon al vanaf de begroeting.

"Goedemorgen"
-
"Goedemiddag...."

Vlug kijken naar mijn klok maar het was nog kwart voor twaalf. :)

Dan een korte introductie, ik heb mijn voorstelling niet kunnen afmaken, ze begonnen direct met wat mij aansprak bij de politie.
Probeer grondig en concreet te zeggen welk werk je eventueel ziet zitten en weet ook ongeveer hoe deze werken.

Verder een deel over de structuur, die ging vrij goed maar hier en daar zeker wel in de mist gegaan omdat ze mij, vrij succesvol, in de war brachten (vaak door vage vragen te stellen en snel van onderwerp te verwisselen, laat dit niet uit uw lood slagen ;)!!)
Ook gesproken over conflictsituaties, probeer hier zeker voorbeelden over te weten. Uw gesprek staat of valt met of je concrete voorbeelden kan geven over dingen die je zegt te zijn.

Hoe ziet de opleiding eruit?
Werkpunten waar je nog zeker aan moet werken
Werkervaring

Cases: Er staan enkele auto's fout geparkeerd, hoe ga je te werk?

Probeer hier toch logisch na te denken en goed te beargumenteren.
Men zal u van uw standpunt proberen af te houden, probeer hier niet teveel op in te gaan en blijf bij je mening als je denkt dat deze juist is.

Politie, hoe werkt dat in de praktijk - zeer belangrijk dat je weet hoe dit ongeveer werkt.
Uiteindelijk heb ik uren en dagen over informatie zitten malen die ze in de verste verte niet hebben gevraagd, zo is het leven!

Ik heb het gevoel dat ik veel ben vergeten omdat het op die moment in die stoel wel zweten is, maar probeer vooral je zelf te blijven en toch te laten zien dat je uit het juiste hout gesneden bent.

Hopelijk positief nieuws binnenkort, succes aan allen die na mij mogen komen. :)
Lex
__________________________
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2016, 21:27

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Lex »

Gisterochtend was het zover: de selectiecommissie! Origineel was het plan dat ik om 14u moest voorkomen, maar twee telefoontjes van LPA later was dat vervroegd naar 08u30. Voor mij geen probleem: des te eerder er vanaf! Bovendien kom ik liever vroeger, zodat ze nog niet naar 4 andere kandidaten hebben moeten luisteren.

Bij het binnenkomen heb ik de jury beleefd een hand gegeven en stelden ze zich voor: het was onder andere korpschef Serge Muyters die kwam beoordelen. Verder zat er nog een psychologe en iemand van de scheepvaartpolitie (federale dus). Ook ik heb me dan voorgesteld: naam, leeftijd, woonplaats, burgerlijke stand, studies en natuurlijk hoe ik erbij kom om voor de politie te solliciteren en mijn motivatie. Daar begonnen de eerste vragen.

"Goed, u zoekt actief werk, zegt u. Dat kan toch ook in andere beroepen?"
"U wil mensen helpen? Dat kan toch ook in andere beroepen?"
"Hoe denk u bij de politie mensen te kunnen helpen?"
"Wat wil u gaan doen bij de politie?"
"Hoe heeft u zich voorbereid?"

En dergelijke meer. De psychologe nam de rol van de 'vervelende' voor zich en bleef altijd doorvragen. Het is slechts een rol die ze speelt, uiteraard. Maar in dit geval was het voor mij heel duidelijk: bij het binnenkomen deed ze heel anders dan tijdens het gesprek. De korpschef leek schappelijker. De man van de scheepvaartpolitie heeft doorheen de test erg weinig gezegd en gevraagd, misschien twee of drie keer. Het gesprek ging dan nog even over de actualiteit en de rol die de (buitenlandse) actualiteit kan spelen in het politiewerk in België. Ook de terreurdreiging kwam ter sprake, of ik daardoor geen schrik had om bij de politie te gaan.

Vervolgens vroegen ze over mijn persoonlijkheidskenmerken, mijn ervaringen op de werkvloer en bepaalde zaken die ik gezegd heb tijdens het gestructureerd interview (dat ik slordig aangelegd ben, vroeger wat uitstel gedrag vertoonde etc.)

Dan kwam het 'theoretische' gedeelte over dirco's, het organogram van LPA, structuur van de federale politie. Ook kwam de opleiding ter sprake, waar ik bij LPA zou binnenstromen en hoe ik me op het gesprek voorbereid heb. Ze leken toch wat onder de indruk van mijn kennis over LPA (verschillende directies, directeurs bij naam kennen) en dat ik met mensen van LPA (meer bepaald de Mobiele Eenheid) ben gaan spreken om meer informatie te krijgen.

Zo gingen we over naar de hypothetische gevallen: "Stel een van je vrienden, bij muzikanten is het immers een klein wereldje, heeft teveel gedronken en wil achter het stuur kruipen. Wat doe je?" Ik heb daarop geantwoord dat ik dat ten stelligste afkeur en dronken rijden een verschrikkelijk iets vind. Iedereen kent wel iemand die te lijden heeft gehad door een dronken chauffeur. Ik zou er, bij gevolg, geen moeite mee hebben om die aanhouding te doen bij vrienden van me en dat mag streng bestraft en beboet worden. "En buiten de diensturen?" Ik weet niet of ik dan bevoegd ben om daar als inspecteur tegenin te gaan, maar ik zou op zijn minst een taxi bellen voor de persoon in kwestie. Voor hun rekening, uiteraard.

"Je moet een burenruzie oplossen over een haag die te hoog staat. De een wil er niets af, de ander zegt dat hij een meter korter moet. Ben je geduldig genoeg om met zo'n mensen in discussie te gaan?" Ik heb gezegd dat ik daar geduld voor kan opbrengen, maar als ik al heel lang aan het proberen ben en het lukt niet, ik mijn collega om raad en hulp zou vragen. Of hij/zij het kan proberen. "En stel, de buren bereiken een compromis: de haag wordt een halve meter korter. Een paar dagen later komt een van de buren je een mand appels brengen als bedankje, dat je het hebt kunnen oplossen. Wat doe je?" Mijn eerste reactie was dat ik de mand appels zou weigeren. Geschenken aannemen is niet conform de deontologie, dacht ik. Maar dat had ik blijkbaar fout. Goed, dan zou ik het heel sympathiek vinden dat die mens komt bedanken, maar hij hoeft niets te geven. "En u ziet daar geen problemen in, dat die je komt bedanken?" Nee, niet meteen. "Echt helemaal niets?" Wel, als ik al een probleem zou moeten aanhalen, zou het kunnen zijn dat die andere buur nu denkt dat hij de politie probeert af te kopen. Maar dat lijkt me sterk met een mand appels.

Het gesprek was nu bijna afgelopen. Ik geef na het gesprek alle leden nog een hand en neem afscheid.

Ik moet zeggen dat ik met een best goed gevoel buiten ben gestapt, in tegenstelling tot mijn verwachtingen na alle wilde verhalen die ik over de commissie gehoord heb. Is het moeilijk? Ja, zeer. Ze blijven doorvragen, dat is waar. Maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ze me actief tegenwerkten, me probeerden kwaad te krijgen, te scherp reageerden of me uit mijn tent probeerden te lokken. Ik heb nooit het idee gehad dat ik vastzat, niets meer kon zeggen of niet meer kon functioneren door de zenuwen. Ik ben altijd kunnen blijven praten en de gezichten van de korpschef en het lid van de scheepvaartpolitie leken vaak instemmend te reageren op wat ik zei. Uiteraard wacht ik eerst de verlossende brief af, je weet het resultaat nooit, maar al bij al viel het enorm mee.

Ook wil ik, langs deze weg, iedereen op het forum bedanken voor de enorm nuttige bijdragen die hier online te vinden zijn. Ze hebben heel erg geholpen.
Start opleiding: 01/12/2016 te Campus Vesta
Thomasvdv
__________________________
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2015, 09:32

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Thomasvdv »

Lex schreefCOLON
Het gesprek ging dan nog even over de actualiteit en de rol die de (buitenlandse) actualiteit kan spelen in het politiewerk in België. Ook de terreurdreiging kwam ter sprake, of ik daardoor geen schrik had om bij de politie te gaan.
Het puntje van de actualiteit is het zo dat je dan als inspecteur ongeveer weet wat er zo al kan gebeuren op een het werk of de problemen die je kan tegenkomen? of redeneer ik hier verkeerd?
Functioneel parcour : Geslaagd
Cognitieve proef: Vrijgesteld
Persoonlijkheidsproef: Geslaagd 07/04/2016
Antecedentenonderzoek : 11/04/2016 in afwachting resultaat
Selectiecommissie: 23/05/2016 in afwachting resultaat
Medische proef: 08/01/2016
Lex
__________________________
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2016, 21:27

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Lex »

Allebei wat, denk ik. Ze verwachten dat je als inspecteur weet wat er in het nieuws is, zowel binnenland als buitenland. De politie dient een orgaan te zijn dat deel is van de samenleving en dat bijgevolg ook weet wat er reilt en zeilt binnen die samenleving. Bovendien kan de actualiteit invloed hebben op het politiewerk in België. Denk voor binnenlands aan de inspecteurs in Antwerpen die ervan beschuldigd worden allochtonen en vluchtelingen af te persen, wat nefast is voor de reputatie van het korps en het werk moeilijker maat. Denk voor buitenlands nieuws bijvoorbeeld aan de oorlog in Syrië en Irak, waardoor er nu veel meer vluchtelingen in België zijn. Of aan Erdogan, die Turken in het buitenland (dus ook in België) oproept om massaal mensen die spotten met Erdogan aan te geven bij de Turkse overheid.

Zelf heb ik vandaag trouwens telefoon gekregen met een uitnodiging voor de medische keuring. Toen ik vroeg of dat betekent dat ik geslaagd ben, zei ze dat ze daar niet definitief op kon antwoorden, maar dat een uitnodiging voor de medische keuring "wel een héél goed teken is." Ik denk dat ze in bedekte termen wilde zeggen dat ik erdoor ben.. :p
Start opleiding: 01/12/2016 te Campus Vesta
Gs1905
__________________________
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011, 05:23

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Gs1905 »

Lex schreefCOLONAllebei wat, denk ik. Ze verwachten dat je als inspecteur weet wat er in het nieuws is, zowel binnenland als buitenland. De politie dient een orgaan te zijn dat deel is van de samenleving en dat bijgevolg ook weet wat er reilt en zeilt binnen die samenleving. Bovendien kan de actualiteit invloed hebben op het politiewerk in België. Denk voor binnenlands aan de inspecteurs in Antwerpen die ervan beschuldigd worden allochtonen en vluchtelingen af te persen, wat nefast is voor de reputatie van het korps en het werk moeilijker maat. Denk voor buitenlands nieuws bijvoorbeeld aan de oorlog in Syrië en Irak, waardoor er nu veel meer vluchtelingen in België zijn. Of aan Erdogan, die Turken in het buitenland (dus ook in België) oproept om massaal mensen die spotten met Erdogan aan te geven bij de Turkse overheid.

Zelf heb ik vandaag trouwens telefoon gekregen met een uitnodiging voor de medische keuring. Toen ik vroeg of dat betekent dat ik geslaagd ben, zei ze dat ze daar niet definitief op kon antwoorden, maar dat een uitnodiging voor de medische keuring "wel een héél goed teken is." Ik denk dat ze in bedekte termen wilde zeggen dat ik erdoor ben.. :p

Hey Lex

Mij hebben ze ook gebeld voor het medisch onderzoek op 25 mei, wanneer moet jij gaan ? Doe jij ook mee met de campagne "wij hebben jou nodig" ? Ik snap niet waarom ze de resultaat van de selectiecommissie niet zeggen. Mogen we er nu van uit gaan dat we geslaagd in de gehele selectieprocedure aangezien we medische mogen doen ? Wat kunnen we hieruit afleiden ?
Julie
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2016, 17:38

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Julie »

Ook ik heb woensdag 25 mei medische keuring, maar nog geen uitslag selectiecommissie... heb gisteren mail gestuurd om te vragen of medische keuring doorgaat vermits ik nog geen brief of mail had ontvangen. Kreeg mail met in te vullen vragenlijst en de gegevens voor medische keuring. Daar stond: we nodigen je uit om deel te nemen aan de volgende stap in de selectieprocedure, namelijk het medisch onderzoek. Iedereen uit mijn omgeving zegt dat ik dan geslaagd ben, maar ik blijf wachten tot ik mijn brief met uitslag selectiecommissie ontvangen heb ...
Lex
__________________________
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2016, 21:27

Re: De selectiecommisie : Ervaringen, twijfels, geslaagd ?

Bericht door Lex »

Hey, ik zit inderdaad in hetzelfde schuitje en heb me ook aangemeld langs 'Wij hebben jou nodig'. Ze vroegen of ik kon op 25 mei, maar aangezien ik dan bij de tandarts moet zijn voor wat last minute renovatie gaat mijn onderzoek door op 8 juni. Ik heb ook van iedereen gehoord dat als je wordt uitgenodigd voor de volgende (medische) proef, je er wel van uit mag gaan dat je geslaagd bent voor de commissie. Nu, ik heb zelfs nog geen uitslag gehad van mijn antecedentenonderzoek.. Maar ik ben voorzichtig optimistisch. :)
Start opleiding: 01/12/2016 te Campus Vesta
BUTTON_POST_REPLY