verandering fysieke proef ???

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Murphy
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2014, 19:56

verandering fysieke proef ???

Bericht door Murphy »

Beste,

Ik las vandaag in de krant dat de politie de fysieke selectieproef wil aanpassen.
Weet iemand daar meer van?
Of weet iemand vanaf wanneer dit in voegen zou gaan?

Het artikel is hier terug te vinden. http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/ai ... unnen.aspx

Alvast merci
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: verandering fysieke proef ???

Bericht door VRS »

Jongens toch, wat een journalist is me dat :roll: Eerst die ondoordachte veralgemening in de uitspraak dat "de politietesten" te gemakkelijk waren, terwijl het fysiek gedeelte net het enige gemakkelijke is/was van de ganse procedure en al de rest van een veel zwaarder kaliber is. Dan nog eens zeggen dat "agenten in opleiding" dit of dat moeten doen als test. Dat artikel doet volledig uitschijnen alsof de ganse politieopleiding zo is. Wat een slordig boeltje (en alweer een voorbeeld van waarom je jammer genoeg altijd mediaberichten kritisch moet bekijken).

Murphy, het is zo dat een tijdje geleden bekend werd gemaakt dat de fysieke proef (functioneel parcours met krachtproef dus) te gemakkelijk is, waarna men dus eraan gesleuteld heeft. Dat is volkomen terecht want de proef was achteraf bekeken inderdaad echt gemakkelijk en vergde niet per se veel voorbereiding. Dat wat nu in de media bericht wordt is blijkbaar het resultaat en volgens een ander artikel zou dit met onmiddellijke ingang in voege moeten treden.

Over de kern van de zaak: positief dat er een uithoudingstest bij gekomen is en dat men de tijden strenger gemaakt heeft. Ook die grotere springafstand is een goeie zaak en moet nog steeds vrij goed doenbaar zijn.

Wel uiterst ongepast (ik wik dan nog mijn woorden) dat seksisme ten opzichte van de mannen blijkbaar normaal is en dat de dames zoveel tijd meer en zoveel gewicht minder krijgen. Dat er meestal een fysiek verschil is tussen mannen en vrouwen is duidelijk en begrijpbaar, maar van beiden wordt onvermijdelijk toch hetzelfde verwacht qua prestaties in reële situaties, dus moeten de criteria hetzelfde zijn dan wel zeer dicht bij elkaar liggen. Gelijk(waardig)heid werkt in twee richtingen. De nieuwe verschillen die nu geschept worden tussen de twee geslachten zijn m.i. zodanig groot dat ze een aanfluiting zijn van die gelijk(waardig)heid. Ik zou er alleszins voor pleiten om dat verschil echt klein te houden.
Laatst gewijzigd door 1 op VRS, in totaal 21 keer gewijzigd.
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: verandering fysieke proef ???

Bericht door Kevin_Fox »

Hielcom schreefCOLONJongens toch, wat een journalist is me dat :roll: Eerst die ondoordachte veralgemening in de uitspraak dat "de politietesten" te gemakkelijk waren, terwijl het fysiek gedeelte net het enige gemakkelijke is/was van de ganse procedure en al de rest van een veel zwaarder kaliber is. Dan nog eens zeggen dat "agenten in opleiding" dit of dat moeten doen als test. Dat artikel doet volledig uitschijnen alsof de ganse politieopleiding zo is. Wat een slordig boeltje (en alweer een voorbeeld van waarom je jammer genoeg altijd mediaberichten kritisch moet bekijken).

Murphy, het is zo dat een tijdje geleden bekend werd gemaakt dat de fysieke proef (functioneel parcours met krachtproef dus) te gemakkelijk is, waarna men dus eraan gesleuteld heeft. Dat is volkomen terecht want da proef was achteraf bekeken inderdaad echt gemakkelijk en vergde niet per se veel voorbereiding. Dat wat nu in de media bericht wordt is blijkbaar het resultaat en volgens een ander artikel zou dit met onmiddellijke ingang in voege moeten treden.

Over de kern van de zaak: positief dat er een uithoudingstest bij gekomen is en dat men de tijden strenger gemaakt heeft. Ook die grotere springafstand is een goeie zaak en moet nog steeds vrij goed doenbaar zijn.

Wel uiterst ongepast (ik wik dan nog mijn woorden) dat seksisme ten opzichte van de mannen blijkbaar normaal is en dat de dames zoveel tijd meer en zoveel gewicht minder krijgen. Dat er meestal een fysiek verschil is tussen mannen en vrouwen is duidelijk en begrijpbaar, maar van beiden wordt onvermijdelijk toch hetzelfde verwacht qua prestaties in reële situaties, dus moeten de criteria hetzelfde zijn dan wel zeer dicht bij elkaar liggen. Gelijk(waardig)heid werkt in twee richtingen. De nieuwe verschillen die nu geschept worden tussen de twee geslachten zijn m.i. zodanig groot dat ze een aanfluiting zijn van die gelijk(waardig)heid. Ik zou er alleszins voor pleiten om dat verschil echt klein te houden.


Wel op zich ben 'k er niet tegen maar kan iemand mij wat detail geven rond die uithoudingstest? minimum criteria etc?
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
Kevin_Fox
__________________________
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2014, 20:52

Re: verandering fysieke proef ???

Bericht door Kevin_Fox »

ik heb gebeld:

de proef GAAT veranderen, dit is nog niet officieel.
inschrijving 2de poging: inschrijving 01/02/2017
Cognitieve proeven VRIJSTELLING
Fysieke proeven :* 2de poging:09/05/2017 =GESLAAGD
INGESCHREVEN INFOSESSIE ETTERBEEK 24/06/2017
Persoonlijkheidsproef: GESLAAGD
Commissie : NIET GESLAAGD
medische proeven:
einde deelname - niet meer actief forum vanaf 28/08/2018
Murphy
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2014, 19:56

Re: verandering fysieke proef ???

Bericht door Murphy »

Ok bedankt voor het antwoord.
Ik heb ongeveer het zelfde vernomen als u.
Namelijk dat het gaat veranderen maar dat ze nog niet voor 100% zeker zijn wanneer.
BUTTON_POST_REPLY