Voorbereiden op fysieke proeven?

Forumregels
Afbeelding
Zwaailicht1995
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012, 22:12

Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Zwaailicht1995 »

Hoi iedereen,

Binnenkort moet ik fysieke proeven gaan afleggen, en om goed voorbereid te zijn wil ik terug wat gaan oefenen om er door te kunnen zijn.

Hoe kan ik me best op de fysieke proeven voorbereiden?
AP: Fysieke proef: GESLAAGD op dinsdag 11/12/2012
AP: Cognitieve proef: GESLAAGD op dinsdag 11/12/2012
AP: Persoonlijkheidsproef: NIET GESLAAGD!
Glenne93
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2012, 16:08

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Glenne93 »

oefenen op uithouding, indien je weinig conditie hebt beginnen met start-to-run.

Deze proef zeker niet onderschatten, maar je moet deze ook niet overschatten, mits wat basisconditie valt het redelijk mee.

De meeste mensen slagen voor deze proef, zoals bij elke test moet je je toch wat voorbereiden. bouw wat conditie op en in combinatie met uw motivatie zal je de laatste ronde gemakkelijk overleven 8)
Zwaailicht1995
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012, 22:12

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Zwaailicht1995 »

Glenne93 schreefCOLONoefenen op uithouding, indien je weinig conditie hebt beginnen met start-to-run.

Deze proef zeker niet onderschatten, maar je moet deze ook niet overschatten, mits wat basisconditie valt het redelijk mee.

De meeste mensen slagen voor deze proef, zoals bij elke test moet je je toch wat voorbereiden. bouw wat conditie op en in combinatie met uw motivatie zal je de laatste ronde gemakkelijk overleven 8)
Ik doe niet echt iets van sport, maar ik denk zelf wel dat ik wat uithouding heb.
Ik heb alleen schrik dat ik het parcours niet ga afleggen binnen de opgelegde tijd.

Verder qua krachtoefeningen; wat kan ik daar voor doen?
Want ook daar heb ik nog niets aan gewerkt, en voor die kar en pop te kunnen verslepen vermoed ik dat je wel wat kracht nodig hebt.
AP: Fysieke proef: GESLAAGD op dinsdag 11/12/2012
AP: Cognitieve proef: GESLAAGD op dinsdag 11/12/2012
AP: Persoonlijkheidsproef: NIET GESLAAGD!
Boyke_1989
__________________________
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012, 13:26

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Boyke_1989 »

Over het krachtgedeelte moet je niet teveel inzitten ;)
Dat valt nog tamelijk goed mee.

Hoe ik me heb voorbereid:
- 3x week 3km lopen aan een stevig tempo (wel rustig opbouwen als je dit niet gewoon bent) + 20x 20meter sprinten
- fitness (vooral op kracht oefenen)
- oefenen op evenwicht
- oefenen op springen (om de plint op te geraken)
- zwemmen
- trappen oplopen
- fietsen

Je moet nu niet per se al die zaken beginnen doen (fitness is nogal duur bvb :p), want ik heb de indruk dat ik met minder voorbereiding ook zou geslaagd zijn. Als je twijfelt aan je tijdslimiet zou ik vooral oefenen op het lopen en het sprinten. Zo kan je wel wat tijd goedmaken. Ik moet nu wel zeggen dat ik al over een relatieve basisconditie beschikte toen ik me begon voor te bereiden. Een tip voor de dag zelf: zorg dat je voldoende gegeten hebt en een goede nachtrust is ook nodig. Je kan via de Antwerpse politie eens polsen of ze een jobd@te organiseren de komenden weken/maanden. Want daar kan je je inschrijven voor een sportoefendag waarbij je het fysiek parcours al eens kan proberen. Ik heb die kans gekregen toen. Je moet uiteraard wel zien dat het voor je proef kan.

Succes alvast!
Bevestiging van inschrijving ontvangen.
Proef 1 AINP: Geslaagd.
Proef 2 AINP: Geslaagd.
Proef 3 AINP: In afwachting.
Proef 4 AINP: In afwachting.
Antecendentenonderzoek: Lopend.
Zwaailicht1995
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012, 22:12

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Zwaailicht1995 »

Hartelijke dank voor de zeer bruikbare tips! :)
AP: Fysieke proef: GESLAAGD op dinsdag 11/12/2012
AP: Cognitieve proef: GESLAAGD op dinsdag 11/12/2012
AP: Persoonlijkheidsproef: NIET GESLAAGD!
Boyke_1989
__________________________
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012, 13:26

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Boyke_1989 »

Graag gedaan :)
Bevestiging van inschrijving ontvangen.
Proef 1 AINP: Geslaagd.
Proef 2 AINP: Geslaagd.
Proef 3 AINP: In afwachting.
Proef 4 AINP: In afwachting.
Antecendentenonderzoek: Lopend.
Ancolet
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 29 Okt 2012, 13:23

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Ancolet »

Goedemiddag iedereen,

Binnenkort moet ik zelf ook de sportproeven en kennisproeven gaan afleggen, namelijk op 22 november. Helaas ben ik niet fysiek aangelegd, zelfs wat kilootjes teveel (1meter 75, 77 kg) al probeer ik deze wel weg te werken. Momenteel doe ik fietsen, sit-ups en pompen met wat halter oefeningen achteraf. Echter ga ik eerlijk zijn en twijfel ik vooral bij het bokspringen op het parcour.

Het is vele jaren geleden dat ik dit nog heb moeten doen en in die tijd was het met een springplank erbij. Een andere mogelijkheid toen was je er gewoon ophijsen, maar blijkbaar moet je er over kunnen in één vlotte beweging, heb dit nog nooit gedaan in heel mijn leven. Mijn vraag is nu hoe ik me hierop kan voorbereiden. Niet elk sportcentrum heeft bijvoorbeeld zo'n bok beschikbaar waar iedereen mag op oefenen.
TristanVH
__________________________
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2012, 13:01

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door TristanVH »

goh waar kan je dat op oefenen? laat je verbeelding spreken :)
Ik zou dat bvb op mijn zetel kunnen doen :) nuja niet dat dat bij iedereen thuis mag :oops:
ik denk dat de bok echt geen probleem is hoor, ik zou me er niet te veel zorgen om maken.
Het is geen onoverbrugbare hoogte.
maar wil je dit echt echt oefenen dan raad ik je aan dat gewoon even te gaan vragen in een fitness of sporthal in de buurt. Moet niet per se een bok zijn, iets gelijkaardigs kan wonderen doen :)
Maar met een goede basisconditie is de bok iets waar je je het minst zorgen om moet maken.
Toen ik fysieke test moest gaan doen heb ik niemand zien sukkelen op de bok. Terwijl er ook heel wat mindere goden bij zaten. Ik zou focussen op rondgeraken op 3'30".
Cognitief: Geslaagd!
Functioneel parcours: Geslaagd!
Persoonlijkheid: Geslaagd!
Medische: Eind januari 2013 (bijkomend onderzoek)
Selectiecommissie: In afwachting van uitnodiging
Boyke_1989
__________________________
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012, 13:26

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Boyke_1989 »

Wie zegt dat je in één vlotte beweging over de plint moet (het is geen bok, maar een plint)? Dat hoeft niet hoor. Je mag jezelf er ook op hijsen. Ik ga er van uit dat de proef sinds juni van dit jaar niet meer veranderde. Over de plint hoef je je geen zorgen te maken. Bewaar je zorgen maar voor inderdaad het halen van de tijd, maar vooral voor de evenwichtsbalk en de trappen. De trappen niet zo zeer om de moeilijkheid, maar je kan hier wel enorm op verzuren of mistrappen als je vermoeid bent. Evenwicht kan je ook wel oefenen. En anders een Red Bull voordien drinken :p
Bevestiging van inschrijving ontvangen.
Proef 1 AINP: Geslaagd.
Proef 2 AINP: Geslaagd.
Proef 3 AINP: In afwachting.
Proef 4 AINP: In afwachting.
Antecendentenonderzoek: Lopend.
Zwaailicht1995
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012, 22:12

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Zwaailicht1995 »

Pfff, ik heb echt schrik van dat parcours dat het me niet gaat lukken. :(
AP: Fysieke proef: GESLAAGD op dinsdag 11/12/2012
AP: Cognitieve proef: GESLAAGD op dinsdag 11/12/2012
AP: Persoonlijkheidsproef: NIET GESLAAGD!
Boyke_1989
__________________________
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012, 13:26

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Boyke_1989 »

Waarom niet? Waar denk je dat het fout gaat lopen? Btw op jobpol.be staat een filmpje van het parcours hé.
Bevestiging van inschrijving ontvangen.
Proef 1 AINP: Geslaagd.
Proef 2 AINP: Geslaagd.
Proef 3 AINP: In afwachting.
Proef 4 AINP: In afwachting.
Antecendentenonderzoek: Lopend.
Zwaailicht1995
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012, 22:12

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Zwaailicht1995 »

Boyke_1989 schreefCOLONWaarom niet? Waar denk je dat het fout gaat lopen? Btw op jobpol.be staat een filmpje van het parcours hé.
Dat is het hem juist. Ik heb bang van die tijd. Als het echt zo is dat je het parcours 3 keer moet afgelegd hebben in een totaal van 3 minuten en 30 seconden. Ik denk dat ik vooral met dat tunneltje problemen ga hebben om daar vlot door te kruipen (al ben ik zeker niet struis, een echte panlat)
AP: Fysieke proef: GESLAAGD op dinsdag 11/12/2012
AP: Cognitieve proef: GESLAAGD op dinsdag 11/12/2012
AP: Persoonlijkheidsproef: NIET GESLAAGD!
Gebruikers-avatar
Saice
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 20 Feb 2012, 13:19

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Saice »

Zwaailicht1995 schreefCOLON Dat is het hem juist. Ik heb bang van die tijd. Als het echt zo is dat je het parcours 3 keer moet afgelegd hebben in een totaal van 3 minuten en 30 seconden. Ik denk dat ik vooral met dat tunneltje problemen ga hebben om daar vlot door te kruipen (al ben ik zeker niet struis, een echte panlat)
Begin rustig met die eerste ronde :)
Dat tunneltje valt heel goed mee, ik liet me schuiven op m'n knieën... dus doe een lange broek aan, anders gaat dat iets minder vlot :P
Als je trouwens de kans hebt om het parcours al eens te oefenen (bouw het desnoods na in een sporthal, zo heb ik het ook gedaan) kan je al eens testen hoe snel je moet gaan, dat heeft me echt heel erg geholpen.
Mijn conditie was op die moment nog niet goed, maar omdat ik wist hoe snel ik moest zijn ben ik er toch geraakt.
Boyke_1989
__________________________
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012, 13:26

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Boyke_1989 »

Ja 1e ronde rustig, 2e ronde iets rapper en 3e ronde zien hoeveel tijd je nog hebt. Ik kon die laatste ronde bijna wandelen al is het verstandig toch voldoende snel te blijven gaan tot na de balk. Zeker zien dat je nooit meer dan 1'10" over een ronde doet.
Bevestiging van inschrijving ontvangen.
Proef 1 AINP: Geslaagd.
Proef 2 AINP: Geslaagd.
Proef 3 AINP: In afwachting.
Proef 4 AINP: In afwachting.
Antecendentenonderzoek: Lopend.
Zwaailicht1995
__________________________
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012, 22:12

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Zwaailicht1995 »

Boyke_1989 schreefCOLONJa 1e ronde rustig, 2e ronde iets rapper en 3e ronde zien hoeveel tijd je nog hebt. Ik kon die laatste ronde bijna wandelen al is het verstandig toch voldoende snel te blijven gaan tot na de balk. Zeker zien dat je nooit meer dan 1'10" over een ronde doet.
Dus het zou "normaal" goed haalbaar moeten zijn als ik dat zo lees?
AP: Fysieke proef: GESLAAGD op dinsdag 11/12/2012
AP: Cognitieve proef: GESLAAGD op dinsdag 11/12/2012
AP: Persoonlijkheidsproef: NIET GESLAAGD!
BUTTON_POST_REPLY