Voorbereiden op fysieke proeven?

Forumregels
Afbeelding
Tarrie
Aspirant
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2012, 09:02

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Tarrie »

ik bewonder alle mensen die het parcours nabouwen, maar je kan ook altijd de dichtsbijzijnde politieschool contacteren en vragen of je eens mag komen oefenen als ze selectieproeven afnemen.
Ik heb dat ook gedaan en ik werd met open armen ontvangen op de dag dat ze sportproeven afnamen. Na de sportproeven mocht ik dan eens het parcours doorlopen, kreeg ik uitleg en heb ik het eens "voor echt" mogen doen.
OPAC Promotie 112 - peloton 1
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door VRS »

Tarrie schreefCOLONik bewonder alle mensen die het parcours nabouwen, maar je kan ook altijd de dichtsbijzijnde politieschool contacteren en vragen of je eens mag komen oefenen als ze selectieproeven afnemen.
Ik heb dat ook gedaan en ik werd met open armen ontvangen op de dag dat ze sportproeven afnamen. Na de sportproeven mocht ik dan eens het parcours doorlopen, kreeg ik uitleg en heb ik het eens "voor echt" mogen doen.
Benieuwd welke politieschool dat was... OPAC? Wij hebben zelf ook de dichtsbijzijnde politiescholen gecontacteerd: WPS en OPAC. WPS zei ons (na aandringen) dat het echt niet mogelijk was bij hen te oefenen omdat externe personen niet verzekerd zijn voor wat ze bij hen doen. OPAC richt wel oefensessies in op vrij regelmatige basis, MAAR de sportmonitor die daarvoor instaat was maandenlang in ziekteverlof en zo hebben wij van oktober tot en met december tevergeefs proberen te oefenen op de OPAC. Na eens gebeld te hebben (na talloze voorafgaande mails) wist de medewerker van de OPAC me te zeggen dat ze die oefensessies als enige politieschool (in Vlaanderen?) doen...

Ik weet niet of dat effectief waar is, maar voor ons was het alleszins niet doenbaar om op een politieschool te gaan oefenen.
Mrblomme
__________________________
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2010, 14:47

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Mrblomme »

Tarrie, ik heb door jouw bericht eens contact opgenomen met OPAC en die zaten blijkbaar op mijn mailtje te wachten want nog geen half uur later had ik al een antwoord terug.

Indien op voorhand doorgegeven, mag je inderdaad een recruteringssessie bijwonen van andere personen, hier kan je dus al heel goed kijken wat je te wachten staat. Nadien krijg je 30min de tijd om het zelf ook eens te proberen.

Dus op 15/01 ben ik bij OPAC te vinden!! :)
Selectieproeven AINP
Inschrijving: 12/12/2013

Cognitief: 15/01/2014
Parcours: 15/01/2014
Persoonlijkheidsproef: 10/02/2014
Antecedentenonderzoek: 28/02/2014

Selectiecommissie: 14/04/2014
Better luck next year...
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door VRS »

Mrblomme schreefCOLONTarrie, ik heb door jouw bericht eens contact opgenomen met OPAC en die zaten blijkbaar op mijn mailtje te wachten want nog geen half uur later had ik al een antwoord terug.

Indien op voorhand doorgegeven, mag je inderdaad een recruteringssessie bijwonen van andere personen, hier kan je dus al heel goed kijken wat je te wachten staat. Nadien krijg je 30min de tijd om het zelf ook eens te proberen.

Dus op 15/01 ben ik bij OPAC te vinden!! :)
De sportmonitor is duidelijk weer van de partij :-D
Mrblomme
__________________________
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2010, 14:47

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Mrblomme »

Ja lap... Krijg ik net mijn uitnodiging voor de testen in de bus... moet ik op 15/01 mijn testen al gaan doen... :roll:

Het parcours pas oefenen na de echte test is nogal onnozel zeker...? :lol:
Selectieproeven AINP
Inschrijving: 12/12/2013

Cognitief: 15/01/2014
Parcours: 15/01/2014
Persoonlijkheidsproef: 10/02/2014
Antecedentenonderzoek: 28/02/2014

Selectiecommissie: 14/04/2014
Better luck next year...
Tarrie
Aspirant
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2012, 09:02

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door Tarrie »

Hielcom: ik heb toen inderdaad OPAC gecontacteerd. Een echte oefensessie kon je dat ook niet noemen hoor. Tussen de recruteringstest en de start van de sportles van de leerlingen van OPAC was er ongeveer 30 minuten tijd om alles eens te doorlopen.
Er is mij toen ook niets gezegd over eventuele verzekering of een specifieke sportmonitor.
Hielcom schreefCOLON
Tarrie schreefCOLONik bewonder alle mensen die het parcours nabouwen, maar je kan ook altijd de dichtsbijzijnde politieschool contacteren en vragen of je eens mag komen oefenen als ze selectieproeven afnemen.
Ik heb dat ook gedaan en ik werd met open armen ontvangen op de dag dat ze sportproeven afnamen. Na de sportproeven mocht ik dan eens het parcours doorlopen, kreeg ik uitleg en heb ik het eens "voor echt" mogen doen.
Benieuwd welke politieschool dat was... OPAC? Wij hebben zelf ook de dichtsbijzijnde politiescholen gecontacteerd: WPS en OPAC. WPS zei ons (na aandringen) dat het echt niet mogelijk was bij hen te oefenen omdat externe personen niet verzekerd zijn voor wat ze bij hen doen. OPAC richt wel oefensessies in op vrij regelmatige basis, MAAR de sportmonitor die daarvoor instaat was maandenlang in ziekteverlof en zo hebben wij van oktober tot en met december tevergeefs proberen te oefenen op de OPAC. Na eens gebeld te hebben (na talloze voorafgaande mails) wist de medewerker van de OPAC me te zeggen dat ze die oefensessies als enige politieschool (in Vlaanderen?) doen...

Ik weet niet of dat effectief waar is, maar voor ons was het alleszins niet doenbaar om op een politieschool te gaan oefenen.
OPAC Promotie 112 - peloton 1
LauRo
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2013, 15:07

Re: Voorbereiden op fysieke proeven?

Bericht door LauRo »

Ik heb dat op voorhand ook eens geoefend. Ik mocht toen meetrainen met de aspirant-inspecteurs.
Tijdens de opleiding moet je dat parcours nog eens afleggen, dus ze oefenen dat dan nog een paar keer. Bij mij ging de training toen door in Puyenbroeck. Ik heb ook wel op voorhand gebeld naar de OPAC met de vraag of en wanneer ik dit mocht bijwonen. Veel succes!
BUTTON_POST_REPLY