Pompen

Forumregels
Afbeelding
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Pompen

Bericht door sassa »

@ Dimitri

Ja, ik ga akkoord met wat je zegt. en het is effectief zo, dat ze in WPS voor mijn aandacht besteden aan het 'sociale' dit is enkel omdat de directeur een sociaal - assistent is :-) :-)
Misschien zouden ze beter zoals bij de brandweer, eenmaal je bij het operationeel kader hoort jaarlijks fysieke testen afnemen :-) :-)
WPS klas 27
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Pompen

Bericht door VRS »

Ik ben zelf West-Vlaming en zal denk ik wanneer de tijd aanbreekt zeker niet kiezen voor de WPS. Ik besef dat een doordachte "sociale" aanpak in bepaalde gevallen zeker zijn vruchten afwerpen. Maar om sociaal werker te spelen moet je die studierichting volgen aan een hogeschool, NIET aan een politieschool. Ze kunnen die dan aanwerven als burgerpersoneel, in plaats van "halve politiemensen".
Ik schuw dan ook die aanpak en zou in de plaats kiezen voor een (voor mij) degelijkere school zoals de GIP of OPAC. Ik vind het zeer spijtig dat er zo'n gebrek is aan een gezonde dosis militarisme en "politionaliteit" in die school. Er moet daar geen opleider hysterisch staan te bulderen tegen de aspiranten zoals een sergeant, maar geen appèls en zo'n "losbandigheid" vind ik uit den boze op een politieschool.
En een directeur van een politieschool moet mijn inziens een operationeel officier zijn, met zowel politionele als pedagogische kennis.

Er wordt inderdaad heel wat gemord bij de lokale korpsen (West-Vlaanderen) dat het nu allemaal zulke sociaal-werkers zijn, en wat mij betreft terecht. En ook door het comité P wordt er vaker geklaagd dat er een tekort aan discipline en professionaliteit is bij sommige nieuwe politieambtenaren. Als je zegt dat JONGE politiemensen je dit afraden... dit spreekt boekdelen.
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Pompen

Bericht door Robby »

Het is trouwens een uitzondering die sportfaciliteiten voorziet voor het korpspersoneel.
Wel massa's onregelmatige diensten voorzien, maar er voor zorgen dat een ploeg een uurtje kan trainen op een dood moment, is onmogelijk!
Al was het een uur voor of na dienst, in een sportzaaltje van 't korps. Allemaal onmogelijk.
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Pompen

Bericht door Black Dog »

Robby schreefCOLONHet is trouwens een uitzondering die sportfaciliteiten voorziet voor het korpspersoneel.
Wel massa's onregelmatige diensten voorzien, maar er voor zorgen dat een ploeg een uurtje kan trainen op een dood moment, is onmogelijk!
Al was het een uur voor of na dienst, in een sportzaaltje van 't korps. Allemaal onmogelijk.
Daar heb ik nu toch een vraagkse voor... Het is nu de laatste tijd me al héél wat opgevallen dat een politiebusje van de lokale politie (nog niet op gelet welke zone) met daarachter een fietsrek gemonteerd en telkens 2 racefietsen op... dat ik die zowat overal tegenkom. Streek Gent, Oudenaarde, deze morgen ring A'pen. Overal kom ik diezelfde combi tegen met 2 de 2 racefietsen met 2 reeds in fietskostuum (politie?)mensen.

Kan er mij iemand uitleggen hoe dit mogelijk is, gezien ik ervan uitga dat combi's niet voor persoonlijk gebruik mogen gebruikt worden. Ik kom ze trouwens telkens tegen rond 10u en niet zo in de late uren ofzo.

Want ik kom ze echt wel VEEL tegen de laatste tijd. Als fervente fietser wel om jaloers op te worden met dat goed weer :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Pompen

Bericht door Robby »

Veel kans dat dat collega's zijn van het Oridateam van Antwerpen.
Die rijden regelmatig wedstrijden mee als vertegenwoordiger van Antwerpen.
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Pompen

Bericht door Black Dog »

De sjansaars!!! :wink:
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Pompen

Bericht door Dimitri »

Robby schreefCOLONVeel kans dat dat collega's zijn van het Oridateam van Antwerpen.
Die rijden regelmatig wedstrijden mee als vertegenwoordiger van Antwerpen.
wil ik ook :uhoh:
GDR
Politie
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 15:50

Re: Pompen

Bericht door GDR »

Dimitri schreefCOLONIk begin pas in oktober aan mijn opleiding maar heb een kennis en een vader (wel recent gepensioneerd) die bij de politie werken zodat ik toch wat indrukken heb.

Wat me een beetje stoort is dat de lat tijdens de selectie hoog gelegd wordt (terecht) en dat je sportproeven moet doen en een medische keuring. Erg jammer vind ik het dan dat eenmaal je de opleiding volbracht hebt, je als het ware een vrijgeleide krijgt op gebied van sportieve prestaties.
Dat gaat veranderen. Iedereen zal in de nabije toekomst 1 keer per jaar het functioneel parcours moeten afleggen
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Pompen

Bericht door Black Dog »

Om wat...?
Gebruikers-avatar
Robby
Site Admin
BerichtenCOLON 9302
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2002, 04:11

Re: Pompen

Bericht door Robby »

GDR schreefCOLONDat gaat veranderen. Iedereen zal in de nabije toekomst 1 keer per jaar het functioneel parcours moeten afleggen
Wie zegt dat?
Is misschien een natte droom van iemand ...
SHERIFF
Politie
BerichtenCOLON 1429
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2003, 21:54

Re: Pompen

Bericht door SHERIFF »

ik ben daar voorstander van. MAAR: dan moet men ook de kans krijgen om TIJDENS de dsturen te trainen hiervoor
GDR
Politie
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 15:50

Re: Pompen

Bericht door GDR »

Robby schreefCOLON
GDR schreefCOLONDat gaat veranderen. Iedereen zal in de nabije toekomst 1 keer per jaar het functioneel parcours moeten afleggen
Wie zegt dat?
Is misschien een natte droom van iemand ...
Dat is ons door een sportmonitor bevestigd.
Natte droom of niet, ik kan het alleen maar toejuichen.
Hobbes
Politie
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2009, 00:17

Re: Pompen

Bericht door Hobbes »

Wij geraken nog niet eens aan onze verplichte 5 schietbeurten per jaar, laat staan dat ze ons allemaal jaarlijks een functioneel parcour gaan laten afleggen. Dan spreken we nog niet eens over de mogelijke arbeidsongevallen enz. Er is geen enkele zone die zich dat gaat riskeren.
Black Dog
__________________________
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 18:16

Re: Pompen

Bericht door Black Dog »

Hobbes schreefCOLON Dan spreken we nog niet eens over de mogelijke arbeidsongevallen enz. Er is geen enkele zone die zich dat gaat riskeren.
Laat me toe te zeggen dat dit als gewone burger wel grappig is om te lezen. Als je op zo'n manier gaat denken, over de eventuele arbeidsongevallen op een funtioneel parcours,... hou het dan aub bij een bureaujob want een simpel funtioneel parcours niet kunnen afleggen lijkt mij iemand die niet geschikt is voor interventie... Let wel, persoonlijke mening.

Uw fysiek onderhouden in privé tijd gaat/mag niet omdat het niet betaald is? Sorry, maar zo'n mentaliteit gaat er bij mij niet in.



Laat staan dat ik wel voorstander ben dat er een minimum aantal uren moeten beschikbaar zijn om fysiek te onderhouden. Niet dat dit in die mate zal zijn om fysiek te onderhouden is. Laten we zeggen uurtjes om zich te wennen aan een functioneel parcours. Iets wat SHERIFF zal ook zal bedoelen waarschijnlijk. Als je een bepaalde fysieke vereiste gaat opleggen moeten daar uren voor vrijgemaakt worden.
Laat me dan ook maar vrij zijn te zeggen dat als je geen fysiek hebt, met een paar uurtjes die je op je werk krijgt er niet zal geraken...indien je zo al denkt zo uit evenwicht te gaan geraken dat je een arbeidsongeval zou krijgen tijdens het afleggen van functioneel parcours.

Maar laten we realistisch blijven. Gezien de onderbezetting bij vele diensten kan het niet slagen van een functioneel parcours tot niks leiden behalve ergernis als daar een soort van sanctie (vb. beperken tot bureauwerk) van komt.
GDR
Politie
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2010, 15:50

Re: Pompen

Bericht door GDR »

De tijd waarin het parcours moet worden afgelegd (voor operationelen) zou 3.30' zijn.... sorry, maar dat is peanuts... tijdens de basisopleiding INP moet 2.35' gehaald worden om de helft van de punten te halen!

Daarbij... 3 x 30' (5km) lopen per week zou voldoende moeten zijn om een basisconditie te behouden..
BUTTON_POST_REPLY