Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Xo0
__________________________
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2011, 08:11

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Xo0 »

Bij mij was het effectief 12 werkdagen op voorhand.. Een dikke 2 weken ongeveer.. Ik denk dat jij bij de volgende reeks gaat zitten.
Dan zijn er 2 opties voor handen. Je krijgt nu al de brief een maand (of meer) op voorhand of je krijgt 2 weken voor de proef effectief start de brief pas.. :-)
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Ties »

Ow ok, maar de optie dat ik opeens toch 4/3 moet gaan zit er niet bij?
Dan heb ik toch meer voorbereidingstijd :-)

Ik zit nu bij men start to run programma dat ik deze week 5 min moet lopen (wel verschillende keren), volgende week zouden dat 7 min worden, etc.
Ik ga lichtjes afwijken van mijn programma en voorlopig op die 5 blijven hangen, maar dan wel sneller lopen zodat ik genoeg uithoudingsvermogen heb.

En verder ga ik - zoals velen mij hier al hebben aangeraden - sprintjes trekken, springen, terug sprinten,... Mijn enige oefenterrein waar ik min of meer een aantal dingen kan oefenen is de lokale kinderspeeltuin :whoeha: Ik denk dat gisteren veel mensen moeten gedacht hebben dat er in mijn bovenkamer een steekje los zit, maar dat kan ik mij toch niet aantrekken.

XoO, laat je ons zeker weten hoe het de 4de geweest is?
Ik duim alvast voor jou!
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
Xo0
__________________________
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2011, 08:11

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Xo0 »

4 maart voor jou is héél krap.. Ze houden bij de selectie normaal wel rekening met mensen die al een vaste baan hebben (zoals ik). Je kan niet zo maar verlof nemen 2 of 3 dagen op voorhand hé! Dus ik ben vrij zeker dat jij de 4de maart nog niet moet gaan. Ik zou het anders wel straf vinden..

Een basisconditie moet je hebben, dus 'start to run' is niet slecht. Maar ik denk dat interval training uiteindelijk het belangrijkste is. Heb je toevallig geen I-Phone of Android phone? Er zijn genoeg apps die je helpen met dat interval lopen (of met conditie lopen)..

Ik doe dat trouwens gewoon op straat in Hasselt rond 22u, dan is er bijna geen kat op straat in de woonbuurten net buiten de kleine ring :-) En inderdaad, dat jij in de kindertuin oefent moet je je niet aantrekken. Het is het resultaat dat telt hé!!

Ik zal zeker laten weten hoe het volgende week gegaan is, bedankt! Ik duim ook voor jou!
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Ties »

Ik heb geen I-Phone nee, enkel een oude mp3-speler (die het overigens nog prima doet). Kun je zo'n programma daar ook op downloaden?
Dat is toch altijd handig.
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
Xo0
__________________________
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2011, 08:11

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Xo0 »

Ik vrees van niet nee, toch geen app. Misschien dat er gewoon mp3's bestaan van interval trainingen, dat kan wel..
.Jonas
__________________________
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2010, 17:50

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door .Jonas »

Jens schreefCOLONIk dacht dat het enkel 1x werd voorgetoond en dat je het niet mag proberen. Tenzij dit gewijzigd is?
Bij mij was het ook zo dat we eerst samen opwarmden en derna alles mochten uittesten 5 minuten lang. Dus dan is dit inderdaad aangepast. Je moet wat opwarming in de benen hebben hé, want een verrekking of spierscheur is snel gebeurd...
1 INP: 13/10/'10: Geslaagd!! sport: 2:30 en 30sec
2 INP: 19/11/'10: Geslaagd!!
INP: 12/07/'12: Geslaagd!!
3 INP: 23/12/'10: geschikt.
Antecedentenonderzoek: 30/03/2011.
4 INP: 9/05/'11 GIP:Niet geslaagd...
INP: 6/09/'12
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Ties »

Ik heb trouwens mijn brief (van bevestiging van inschrijving) gisteren ontvangen :whoeha:
Nu wachten op een datum!
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Ties »

Oh wat gaat het snel! :-)

16/02: opsteken van mijn inschrijvingsbrief
23/02: ontvangen van bevestiging van inschrjving
28/02: ontvangen van brief met datum!
18/03: fysieke proef!

Dus juist 1 maand en 2 dagen na het opsturen van mijn inschrijvingsbrief mag ik mijn proef al gaan afleggen! :-) (voor cognitief heb ik een vrijstelling).

Duimen maar dus! (en ik: trainen maar) :whoeha:
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
Xo0
__________________________
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2011, 08:11

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Xo0 »

Ik vermoed dat er dan om de 2 weken fysieke proeven zijn.. Ik hoop dat de rest ook zo snel gaat! Maar dit jaar nog beginnen heb ik al stilletjes opgegeven.

Vrijdag mijn eerste proef. Gisteren nog een zware interval training gedaan, voor de eerste keer voelde ik mijn spier moeilijk doen. De volgende dagen maar wat rustig houden :(
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Ties »

@ XoO: je weet maar nooit hé!
Ik ben benieuwd hoeveel mensen er die dag zullen zijn (én slagen).

Nog 3 daagjes en dan is het voor jou zo ver. Ik ben benieuwd hoe je het ervanaf zult brengen, maar ik ben er wel zeker van dat je zult slagen. Als ik zo lees hoe sportief je bent moet jou dat zeker lukken. Alleen is de vraag: hoe goed lukt jou dat :-)
Als jij er al heel veel moeite mee hebt, dan ben ik toch minder gerust voor mezelf.
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
Xo0
__________________________
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2011, 08:11

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Xo0 »

Ik zal vrijdag zo snel mogelijk iets laten weten!
Over het fysiek twijfel ik voorlopig niet. Ik hoop alleen dat mijn zenuwen de evenwichtsbalk niet verknoeien..
on1dft
Aspirant
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2010, 10:41

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door on1dft »

Xo0 schreefCOLONIk zal vrijdag zo snel mogelijk iets laten weten!
Over het fysiek twijfel ik voorlopig niet. Ik hoop alleen dat mijn zenuwen de evenwichtsbalk niet verknoeien..
Als je op de balk staat even op adem komen en er rustig overstappen. Heb je tijd genoeg voor.
AINP : PPA (Vesta) Promotie 28
sassa
Aspirant
BerichtenCOLON 686
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 21:46

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door sassa »

@ Ties

Niet panikeren ... zal je wel lukken en je weet van jezelf al dat je niet totaal onvoorbereid naar de proef gaat, in tegenstelling tot sommigen!
Toen ik moest gaan waren we met een groep van 30 , waaronder 10 vrouwen (de jongste was 18 en ikzelf was de oudste, nl. 31) van de vrouwen hebben het er maar slechts 4 gehaald ... ikzelf wonder boven wel in een goeie tijd en de andere 3 hadden de maximum tijd de andere waren niet binnen de tijd of hadden halverwege opgegeven ... wel heb ik die dag opgemerkt dat het bij de mannen weliswaar veel vlotter ging, zij vlogen als het ware over de verschillende hindernissen :-)

enkele tips:

- zorg dat je voordien iets hebt gegeten, iets licht of een stuk fruit, zoals een banaan
- drink nadien een energiedranje (wat je zeker zal kunnen gebruiken)
- doe een lange broek aan, zo glijd je supergemakkelijk in de tunnel :-)
- voor je de evenwichtsbalk op gaat, effe dien in en uitademen en dan volle concentratie over de balk
- vergeet niet ron dde kegels te lopen (want indien je er een mist of je loopt er langs de verkeerde kant rond, dien je deze opnieuw te doen!
- begin niet vanaf de eerste ronde volle bak te lopen, hou je niet vol voor 3 ronden
- probeer in de stukken waar er geen hindernissen staan, goed door te lopen :-)

Hopelijk ben je er iets mee, als je nog vragen hebt ofzo moet je maar mailen :-)

Succes
WPS klas 27
cleo
Politie
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2010, 21:50

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door cleo »

Misschien een logische tip maar zorg dat je niet te vroeg rechtstaat in de tunnel...

Ik heb er 2 of 3 gezien die te vroeg wilden rechtstaan en daardoor "vastzaten" in de tunnel.
Ties
Aspirant
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2011, 12:02

Re: Verschillende vraagjes over de medische/fysieke proef

Bericht door Ties »

Weet er iemand of er in Genk een klok ofzo hangt?

Ik ben zaterdag in de sporthal van mijn gemeente gaan oefenen en ik had een parcours opgesteld zoals Kevin1 dat had gedaan. Ik was binnen de tijd (wel maar nipt), maar ik kon natuurlijk een paar dingen niet echt nabouwen.

Voor de trappen had ik gewoon een bankje gebruikt, maar volgens mij duurt het langer om 11 treden op te lopen + af te springen dan dat ik 5x op en af op een bankje spring.

Voor de evenwichtsbalk had ik 2 banken achter elkaar gelegd (wat dus uiteindelijk bijna 6 meter was terwijl de balk op het examen 'slechts' 4m lang is), maar bij mijn training lag ze wel gewoon op de grond, terwijl je bij het examen eerst nog op een plint moet.

Dat alles bij elkaar ben ik wel bang voor de dag van het examen. Mijn evenparcours deed ik nipt op tijd, maar ga ik het bij het examen halen?
Vandaar dat ik me afvroeg of er een klok is. Ik weet namelijk dat ik zal "doodgaan" op die 3'30 :whoeha: maar stel dat ik aan mijn laatste ronde bezig ben en ik ben doodop, maar ik weet dat ik het kan halen als ik nog een tandje bijsteek, dan vind ik die moed wel ;-)

Ik kan natuurlijk ook voor mezelf "doen alsof" ik het net ga halen als ik nog sneller ga, maar met echte adrenaline werkt het toch beter ;-)

Ik ben er echt al zo zenuwachtig voor hé! Niet te doen :-)
Weet er iemand hoe het voor XoO verlopen is? (Katie misschien?)
1 INP: cognitief vrijstelling - Fysieke proef: 10/4/2012: GESLAAGD!
2 INP: 22/8/2012: GESLAAGD!
3 INP: 3/9/2012 + 13/12/2012: GESLAAGD!
Antecedentenonderzoek: 6/01/2013 : GESLAAGD!
4 INP: 18/02/2013 : GESLAAGD!
BUTTON_POST_REPLY