HET FUNCTIONEEL PARCOURS -Discussie's en vragen-

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
lemon
__________________________
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2017, 15:13

Re: HET FUNCTIONEEL PARCOURS -Discussie's en vragen-

Bericht door lemon »

Macaw schreefCOLONIk zit al enkele jaren met de wil om de selectieproeven mee te doen voor inspecteur van de politie. Echter via mijn studies ben ik meteen na afstuderen in een administratieve job gerold. Wat dus wil zeggen dat de fysiek/conditie momenteel op een laag pitje staat... lager kan niet volgens mij :) Die wil is echter nooit weggegaan en na drie jaar bureaujob, zit ik nu weer serieus op hete kolen om er gewoon voor te gaan. Alleen vrees ik dat ik niet tijdig fit geraak als ik nu mijn aanvraag indien. Iemand een idee hoelang het tegenwoordig duurt vooraleer er een uitnodiging in de bus zou komen? En na jaren stilzitten, iemand tips om mijn conditie zo snel mogelijk weer op punt te krijgen, buiten het lopen van 5km?

Alvast dikke merci :)
Weerstandstraining is het beste wat je kan doen. Ik had deze proef licht onderschat. Ik kon wel 5km lopen, maar met uithoudingsvermogen ben je niets op die proef. Het beste wat je dus doet is weerstandstraining met intervallen. Dus op zeer korte tijd (30s) grote inspanningen doen (sprinten, springen, kruipen...), daarna pauzeren en herhalen. Dat is toch wat ik zou doen moest ik me opnieuw voorbereiden. Combinaties van oefeningen die je bij het leger zou zien. Ik ben natuurlijk geen sportkenner maar ik zou Bv: 50m sprinten, op en neer op en bank springen, op je buik liggen en weer rechtspringen... Dat is ook een beetje wat je uiteindelijk doet bij die proef.
Kandidaatsstelling: 21.03.2017
Functioneel parcours: 22.05.2017: Geslaagd
Cognitieve proef: 22.05.2017 Geslaagd: Redeneervermogen: 64, verslag: 45, Nederlands: 56
Persoonlijkheidsproef : 8.05.2018 Geslaagd
Selectiecommissie : Uitnodiging: 11.06.2018 - in afwachting van resultaat
Medische proef :
jderiemaeker
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2018, 13:50

Re: HET FUNCTIONEEL PARCOURS -Discussie's en vragen-

Bericht door jderiemaeker »

Hallo, iedereen!

Ik moest gisterenochtend de fysieke proef afleggen in Wachtebeke (Puyenbroeck), en ik ben geslaagd. We waren met zo'n twintig, vermoed ik, waaronder een vijftal vrouwen en één persoon ouder dan veertig. Slechts twee personen zijn bij mijn weten niet geslaagd: de ene omdat hij - naar mijn mening - fysiek niet voldoende voorbereid was en dus te traag was, de andere omdat hij meerdere obstakels opnieuw moest doen en dus te laat afrondde.

Ikzelf had na het lezen van dit topic toch wel wat last van stress, maar al bij al vond ik het goed meevallen. Ik liep de eerste ronde vrij traag en nam mijn tijd bij alle obstakels en haalde een tijd van 43 seconden. De tweede ronde liep ik nog wat trager zodat ik niet doodmoe werd tegen de derde ronde. Ik deed alle obstakels zonder fouten en rondde uiteindelijk af op 2"34'. Ik was uiteraard wat uitgeput, maar niet afgepeigerd of kapot.

Wat de krachtproef betreft, moet je volgens mij al je best doen om er langer dan 1 minuut over te doen. Ikzelf deed die in een halve minuut en ik geloof dat 43 seconden gisteren de langste tijd was.

Qua conditie ben ik niet bepaald een hoogvlieger, maar ik maak wel bijna dagelijks minstens een half uur de tijd om wat 'standaard' fitness te doen (crunches, pompen, gewichten) en/of even los te gaan op mijn bokszak, dus op gebied van kracht durf ik me wel wat hoger in te schatten dan gemiddeld. Af en toe vulde ik mijn sessies ook aan met een zestal minuten HIIT; waarschijnlijk kwam dat me meer van pas.

Alleszins veel succes aan alle toekomstige aspiranten! :)
Selectieprocedure INP
Inschrijving – 11/05/2018
Cognitieve proef – 06/06/2018Vrijgesteld
Fysieke proef – 06/06/2018Geslaagd 10/07/2018
Persoonlijkheidsproef – 21/01/2019Geslaagd 25/01/2019
Selectiecommissie – 14/03/2019Geslaagd 21/03/2019
Medische proef – 28/03/2019Geslaagd

Opleiding: 01/10/2019OPAC (Gent)
Ninie2707
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2018, 20:59

Re: HET FUNCTIONEEL PARCOURS -Discussie's en vragen-

Bericht door Ninie2707 »

Ik ben hier ook even extra in actie geschoten! Ik dacht dat er redelijk lange wachttijden waren, maar ik moet het functioneel parcours al binnen de 3 weken afleggen na insturen van mijn kandidatuur!! Yay!! Op zich goed natuurlijk dat alles voorlopig vlotjes ingepland geraakt, maar qua fitheid toch even een 'red alert'. Ik loop zonder problemen 5km met een gemiddelde van 10km/uur, maar dat is natuurlijk een totaal andere inspanning dan de krachtproef. Dat werd bovendien ook nog eens extra onder mijn neus geduwd op de site van jobpol :-) Dus even alle hens aan dek nu en hopen dat we er het beste van maken op woensdag 28/11/2018!!
fysieke proef: 17/04/2019 - geslaagd
persoonlijkheidsonderzoek: 07/05/2019 - geslaagd
seleciecommissie: 12/08/2019 - geslaagd
medische keuring: 11/09/2019 - geslaagd
in afwachting van uitnodiging start opleiding Campus Vesta
bdpictures
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2019, 18:40

Re: HET FUNCTIONEEL PARCOURS -Discussie's en vragen-

Bericht door bdpictures »

beste, ik heb komende maandag (7/1/2019) mijn fysieke proeven, ik vroeg mij af hoe het bij jou gegaan is?? zoals jou loop ik ook zonder problemen 5km met ook een gemiddelde van 10,55km/h.
jij hebt dan ook wel geluk gehad met jou wachttijd! ik wacht bijna een jaar.

met vriendelijke groeten
Brian
Ninie2707
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2018, 20:59

Re: HET FUNCTIONEEL PARCOURS -Discussie's en vragen-

Bericht door Ninie2707 »

Dag Brian,
Ik heb het helaas niet gehaald. Ik zat vrij goed met de tijd, maar bij de 3de ronde met de laatste sprong van de trap, blokkeerde mijn been volledig door een spierkramp. Ik zat echt door mijn reserves blijkbaar. Maar zonder die kramp, zou het wel gelukt zijn. Ter illustratie; toen ik aan mijn derde ronde startte, zat ik aan 1'25".
Dus laat je door mijn verhaal zeker niet ontmoedigen (ik ben al 39! Leeftijd speelt ook een rol ;-) ). Doseer je krachten, concentreer je en focus je op het doel!

Ik wens je in ieder geval veel succes en goede moed!

ps: ik weet niet via welk kanaal jij je ingeschreven hebt, maar bij LPA krijg ik de kans om mee te trainen met de aspiranten ter voorbereiding op de herkansing. Echt geweldig en zeker aan te raden. Ik weet niet of dit overal van toepassing is... Dus moest het niet lukken van de eerste keer, en je gaat via Antwerpen, word je flink begeleid met je herkansing.
fysieke proef: 17/04/2019 - geslaagd
persoonlijkheidsonderzoek: 07/05/2019 - geslaagd
seleciecommissie: 12/08/2019 - geslaagd
medische keuring: 11/09/2019 - geslaagd
in afwachting van uitnodiging start opleiding Campus Vesta
Googke
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2018, 23:45

Re: HET FUNCTIONEEL PARCOURS -Discussie's en vragen-

Bericht door Googke »

Ik heb het helaas niet gehaald en toch ff een zware dobber te verwerken. Maar liefst 3min16, da's wel heel slecht, ik geloof de slechtste van iedereen... Redenen: eerste ronde was ik veel te hevig begonnen, fouten tegen de volgorde en 3 keer van die k*tbalk gevallen. Bij de laatste en tweede keer viel ik nog eens bijna over het paard...

Qua uithoudingsvermogen ben ik niet slecht , maar in het rood gaan kan ik niet te lang. Ik verloor ook belachelijk veel tijd met dat teruglopen naar die hindernissen...
Nochtans ging ik drie keer per week lopen, waarvan een lange duurloop, 1 tempoloop en een keer intervallen. Nuja, die intervallen was een kilometer inlopen, dan 300m zo hard als ik kan en dan 300 meter ''dribbelen'', zeg maar net niet wandelen.

Misschien was het dom dat ik maandag nog ging intervallen, en daarom met nog wat lichte spierpijn ging ernaartoe ging?

Ik moet dit parcours ergens kunnen nabouwen of oefenen want ik maak niet op 2 maanden quasi een halve minuut goed...

Soit, een plan wat ik maar ga volgen: 3 keer per week lopen, 2 keer per week wielrennen met sprintjes geregeld. Hopen dat ik een sportzaal kan huren met zulke toestellen....
gorex
__________________________
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2018, 14:38

Re: HET FUNCTIONEEL PARCOURS -Discussie's en vragen-

Bericht door gorex »

Googke schreefCOLON 17 Jul 2019, 22:20 Ik heb het helaas niet gehaald en toch ff een zware dobber te verwerken. Maar liefst 3min16, da's wel heel slecht, ik geloof de slechtste van iedereen... Redenen: eerste ronde was ik veel te hevig begonnen, fouten tegen de volgorde en 3 keer van die k*tbalk gevallen. Bij de laatste en tweede keer viel ik nog eens bijna over het paard...

Qua uithoudingsvermogen ben ik niet slecht , maar in het rood gaan kan ik niet te lang. Ik verloor ook belachelijk veel tijd met dat teruglopen naar die hindernissen...
Nochtans ging ik drie keer per week lopen, waarvan een lange duurloop, 1 tempoloop en een keer intervallen. Nuja, die intervallen was een kilometer inlopen, dan 300m zo hard als ik kan en dan 300 meter ''dribbelen'', zeg maar net niet wandelen.

Misschien was het dom dat ik maandag nog ging intervallen, en daarom met nog wat lichte spierpijn ging ernaartoe ging?

Ik moet dit parcours ergens kunnen nabouwen of oefenen want ik maak niet op 2 maanden quasi een halve minuut goed...

Soit, een plan wat ik maar ga volgen: 3 keer per week lopen, 2 keer per week wielrennen met sprintjes geregeld. Hopen dat ik een sportzaal kan huren met zulke toestellen....
Beste,

dit weekend is er een politiedorp in Brussel tijdens de nationale feestdag. Daar kan je oefenen op het functioneel parcours, ze geven ook tips per hindernis hoe je het beter kan doen.

https://www.jobpol.be/nl/evenementen/po ... rp-21-juli
Proef 1 INP Geslaagd September 2017
Proef 2 INP Geslaagd April 2018
Proef 3 INP Geslaagd Juni 2018
Proef 4 INP Geslaagd Augustus 2018
Opleiding INP - PIVO 2019
caroline.dhondt
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2019, 11:47

Re: HET FUNCTIONEEL PARCOURS -Discussie's en vragen-

Bericht door caroline.dhondt »

Lex schreefCOLON 21 Mrt 2016, 16:48 Hey, succes Yannick! Ik ga morgen om 11u oefenen en doe overmorgen mijn sportproef. Ook op Campus Vesta. Dus tot morgen misschien!
Hoi, kan je mij aub zeggen waar je de sportproeven kan oefenen? En hoe meld je je daarvoor aan? Alvast bedankt :-D
jehowi
Moderator
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015, 12:53

Re: HET FUNCTIONEEL PARCOURS -Discussie's en vragen-

Bericht door jehowi »

caroline.dhondt schreefCOLON 16 Nov 2019, 11:49
Lex schreefCOLON 21 Mrt 2016, 16:48 Hey, succes Yannick! Ik ga morgen om 11u oefenen en doe overmorgen mijn sportproef. Ook op Campus Vesta. Dus tot morgen misschien!
Hoi, kan je mij aub zeggen waar je de sportproeven kan oefenen? En hoe meld je je daarvoor aan? Alvast bedankt :-D
Normaal gezien op de politiescholen, of op een infodag. Best eens contact opnemen met een politieschool in jouw buurt.
Gebruikers-avatar
NotFound
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2018, 13:38

Re: HET FUNCTIONEEL PARCOURS -Discussie's en vragen-

Bericht door NotFound »

Sport niet erdoor hier: 183 seconden ipv 170 max dus..
2x karate op een week is nie genoeg 🙊.

Binnen 2 maanden herkansing en training op hit en interval dus
“But who is more ignorant? The man who cannot define lightning, or the man who does not respect its awesome power?
TDS
__________________________
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2023, 10:18

Re: HET FUNCTIONEEL PARCOURS -Discussie's en vragen-

Bericht door TDS »

NotFound schreefCOLON 14 Dec 2023, 15:02 Sport niet erdoor hier: 183 seconden ipv 170 max dus..
2x karate op een week is nie genoeg 🙊.

Binnen 2 maanden herkansing en training op hit en interval dus
Jo Sam,

Spijtig om te lezen :( Maar komt goed met goede training!

Een zeer goede app op Iphone voor interval looptrainingen is "Interval timer". Je kan uw sets instellen en terwijl je loopt kan je naar muziek luisteren maar wanneer er een nieuwe set zal beginnen krijg je dit te horen in uw oortjes. Ik doe dit 1x per week met afstanden tussen de 5 en 10 km waarbij ik 5 minuten in hartslag zone 2 loop en telkens 2 minuten versnel tot ik in ongeveer zone 4 en soms 5 zit. Dit herhaal ik tot het einde van mijn toertje en ik loop 5 minuten uit in hartslag zone 2 en wandel nog 5 minuten uit om zo terug in zone 1 te zitten. Door dit te doen kan dit ook steeds sneller omdat uw cardio steeds beter wordt en je zo langer in elke hartslagzone kan blijven ook al loop je sneller. Ik loop dan nog 1 a 2 keer per week een steady pace buiten of op de loopband en kan hier telkens sneller gaan en toch in dezelfde zone blijven. Met telkens bedoel ik niet letterlijk elk loopje maar toch tweewekelijks/maandelijks 😊. Hartslagzones zijn key imo. Ik vul dit ook nog aan met naar de fitness te gaan.

Succes, gaat wel lukken! Hard work pays off!
AINP
Gebruikers-avatar
NotFound
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2018, 13:38

Re: HET FUNCTIONEEL PARCOURS -Discussie's en vragen-

Bericht door NotFound »

TDS schreefCOLON 15 Dec 2023, 08:19
NotFound schreefCOLON 14 Dec 2023, 15:02 Sport niet erdoor hier: 183 seconden ipv 170 max dus..
2x karate op een week is nie genoeg 🙊.

Binnen 2 maanden herkansing en training op hit en interval dus
Jo Sam,

Spijtig om te lezen :( Maar komt goed met goede training!

Een zeer goede app op Iphone voor interval looptrainingen is "Interval timer". Je kan uw sets instellen en terwijl je loopt kan je naar muziek luisteren maar wanneer er een nieuwe set zal beginnen krijg je dit te horen in uw oortjes. Ik doe dit 1x per week met afstanden tussen de 5 en 10 km waarbij ik 5 minuten in hartslag zone 2 loop en telkens 2 minuten versnel tot ik in ongeveer zone 4 en soms 5 zit. Dit herhaal ik tot het einde van mijn toertje en ik loop 5 minuten uit in hartslag zone 2 en wandel nog 5 minuten uit om zo terug in zone 1 te zitten. Door dit te doen kan dit ook steeds sneller omdat uw cardio steeds beter wordt en je zo langer in elke hartslagzone kan blijven ook al loop je sneller. Ik loop dan nog 1 a 2 keer per week een steady pace buiten of op de loopband en kan hier telkens sneller gaan en toch in dezelfde zone blijven. Met telkens bedoel ik niet letterlijk elk loopje maar toch tweewekelijks/maandelijks 😊. Hartslagzones zijn key imo. Ik vul dit ook nog aan met naar de fitness te gaan.

Succes, gaat wel lukken! Hard work pays off!
Thanks man!

Ik download die app zeker!!!
“But who is more ignorant? The man who cannot define lightning, or the man who does not respect its awesome power?
BUTTON_POST_REPLY