Voorbereiden

Forumregels
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY
Arne_-
__________________________
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2013, 11:37

Voorbereiden

Bericht door Arne_- »

Heeft er iemand tips hoe ik me kan voorbereiden op de persoonlijkheidsproeven?
Kan ik het best met bepaalde mensen gaan praten? Hoe geraak ik met deze mensen dan in contact?

Alvast merci!
Dimitri
Politie
BerichtenCOLON 848
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2009, 17:52

Re: Voorbereiden

Bericht door Dimitri »

TIP 1: Gebruik de zoekfunctie op dit forum.
Arne_-
__________________________
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2013, 11:37

Re: Voorbereiden

Bericht door Arne_- »

veel vind ik niet?
VRS
Politie
BerichtenCOLON 993
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009, 10:53

Re: Voorbereiden

Bericht door VRS »

Er is nochtans vrij veel te vinden hier. :wink: Ga anders eens in dit forum ("Persoonlijkheidsproef") naar het subforum "Basiskader" (ik veronderstel dat je voor INP wil gaan?), en bekijk daarin eens de verschillende onderwerpen. Naast een hoop ervaringen vind je hier en daar ook een samenvatting. En in het (algemeen) forum van "Persoonlijkheidsproef" hier is er toch ook 't een en 't ander te vinden... Hier vind je vooral handige tips en ervaringen die je niet vindt op de officiële sites die nogal algemeen blijven daaromtrent.

Trouwens, wat je misschien kan doen (al s je dat nog niet gedaan hebt) is eens gaan praten met een politieman of -vrouw die zelf in de selectiecommissies zetelt, die weten waarschijnlijk vaak wel wat tips te geven over de andere proeven (persoonlijkheidsproef in 't bijzonder). Anderzijds kan je op evenementen van jobpol ook wat info verkrijgen, naast de algemene info die je zo al vindt op de site. Daarvoor zou je eens die mensen van DSR moeten (persoonlijk) aanspreken met je vragen. Ze zullen je normaal wel graag wat extra tips geven.
sake
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2014, 08:46

Re: Voorbereiden

Bericht door sake »

Hallo,

Over dat contact opnemen met iemand van de politie had ik eigenlijk nog een vraagje. Ik heb mij ondertussen laten informeren dat ik het best contact kan opnemen met een beroepenvoorlichter maar ik vraag me af wanneer ik dat het best kan doen. Overmorgen heb ik mijn persoonlijkheidstest en ik dacht dit te doen als ik positief geëvalueerd was. De fysieke proef heeft meer slaagkansen voor alle kandidaten dan de persoonlijkheidsproef denk ik dan. Of ben ik hier mis? Ik weet natuurlijk ook wel dat deze mensen met andere dingen bezig zijn en dus niet op mij zitten te wachten, maar omdat ik geen specifieke vragen heb wil ik daar natuurlijk ook niet naartoe gaan om gewoon naartoe te gaan. Is misschien niet de meest interessante vraag, maar ik vraag het mij toch af :-D
Iemand die eventueel kan/wil helpen?

Alvast bedankt!
Cognitieve vaardigheidstest; check!
Functioneel parcours; check!
Persoonlijkheidsproef; check!
Antecedentenonderzoek; deel 1/2, check!
Sarah11
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2014, 15:08

Re: Voorbereiden

Bericht door Sarah11 »

Dag Sake,
ok, ik geef toe, foute mentaliteit. Ik kom van de commissie en er werd echt weinig theorie gevraagd. Het is niet alleen de inzet die telt... Heb me wat teveel gefocust op kennis zoals anderen ook al concludeerden.

groeten
Laatst gewijzigd door 1 op Sarah11, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
vdv
Politie
BerichtenCOLON 880
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2011, 20:49

Re: Voorbereiden

Bericht door vdv »

Sarah11 schreefCOLON Het zou wel onrechtvaardig zijn als ik er niet door zou zijn op de commissie overmorgen als ik mijn inzet vergelijk.
Deze zin had niet gemoeten. Het zijn de kwaliteiten van een persoon die tellen, niet (enkel) de hoeveelheid voorbereiding.

Maar voor beiden: veel succes!
Dit bericht bevat mijn persoonlijke mening opgesteld in persoonlijke naam en geldt niet als officieel standpunt van de Belgische politie.
Sw@tLorD
__________________________
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2013, 12:37

Re: Voorbereiden

Bericht door Sw@tLorD »

Hej Sake,

Het persoonlijkheidsonderzoek is vooral een persoonlijkheidstest en geen kennistest. Als je de basis kent van de politie dan is dat genoeg. Ikzelf ben tussen mijn persoonlijkheidsonderzoek en de selectiecommissie bij de beroepsvoorlichter geweest.

Sarah, ik geloof dat je de verkeerde mentaliteit hebt aangenomen voor je voorbereiding.

In ieder geval, succes beiden. Hopelijk lukt het jullie beiden
Bevestiging kandidatuur: 10.10.2013
Attest van slagen verkregen : 03.12.2014
Start opleiding: 1 oktober 2015
Gebruikers-avatar
Rens
Aspirant
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2014, 21:14

Re: Voorbereiden

Bericht door Rens »

Hey Sake,

Niet te veel panikeren ;) de gewone basis van de politie kennen is genoeg. Mij hebben ze bvb gevraagd welke de drie algemene directies zijn, maar verder niet op in gegaan. Ook hebben ze gevraagd wie aan het hoofd staat van de federale politie. Dus niet panikeren ! Kalm blijven en komt in orde.

En Sarah: ik ben met niemand gaan praten voor de persoonlijkheidsproef , pas na mijn medische proef (ik zat nog met de oude volgorde) ben ik gaan praten met de beroepenvoorlichter. Maar ik heb eerst zelf enorm veel opzoekingswerk gedaan enzo. Je mag echt niemand beoordelen op zijn manier van voorbereiden, de ene persoon doet dat anders dan de andere.

Maar toch: aan beide succes !

greetz,

Rens
Inspecteur interventie
Politiezone TARL (Ternat - Affligem - Roosdaal - Liedekerke)
Sarah11
__________________________
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2014, 15:08

Re: Voorbereiden

Bericht door Sarah11 »

Ik heb mijn oorspronkelijke reactie gewijzigd..
groeten
Vermaut.herpol
Nieuw op 't forum
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2015, 19:54

Re: Voorbereiden

Bericht door Vermaut.herpol »

Wat word er allemaal van u verwacht op de persoonlijkheidstest?
Wat moet je kennen?
Wat vragen ze allemaal?
Jens
Moderator
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010, 12:57

Re: Voorbereiden

Bericht door Jens »

Vermaut.herpol schreefCOLONWat word er allemaal van u verwacht op de persoonlijkheidstest?
Wat moet je kennen?
Wat vragen ze allemaal?
Een zin waarin -dt voorkomt op een correcte manier kunnen schrijven...
Inspecteur van politie
BUTTON_POST_REPLY